opwarmen voeding

Als ik de flesvoeding in de magnetron op wil warmen, hoe lang duurt dat bij hoeveel watt.
Ik geef 160 cc per keer. De speen moet er dan vanaf, neem ik aan?

Wat is beter au bain marie opwarmen of in de magnetron, of is er geen verschil.
 
Hoi Denise,

Ik heb een magnetron van 1300watt en deed 160cc altijd 30 sec. dan is het net warm ( en dus net niet meer lauw) dit komt overeen met de temp. die het is wanneer het uit de borst komt.
De één zegt dat borstvoeding beter niet in de magnetron kan vanwege de straling maar dit is nooit echt bewezen, ik doe mijn afgekolfde melk dus gewoon in de magnetron en inderdaad het flesje zonder speen, ik schud het flesje ook altijd ffies goed door, zowel voor als nadat het verwarmd is.

hoop dat je er wat aan hebt.

gr.
saskia
 
Saskia, borstvoeding moet je echt niet in de magnetron opwarmen hoor. Het ligt niet aan de straling, maar doordat het te snel opgewarmd wordt, waardoor belangrijke stoffen verloren gaan. Alleen op een hele lage stand mag het.

Groetjes, Pam
 
Gewone flesvoeding mag dan wel in de magnetron? Ik heb wel eens gehoord niet onder de 100c, boven de 100 cc mag het wel. Of is het beter helemaal niet in de magnetron op te warmen. het is nl wel makkelijk.

Ik zal gewoon maar eens proberen.
 
Gewone flesvoeding mag wel in de magnetron.
Maar wat je het beste kan doen is eerst 160cc water in de magnetron opwarmen dan de schepjes erbij. Dan lost het makkelijker op en dan schudden.
Je moet goed schudden omdat de magnetron niet overal gelijjk matig verwarmd kan de ene kant heel heet zijn en de andere niet door te schudden meng je het weer.

Borstvoeding zou ik inderdaad niet in de magnetron doen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo denise,

Ik heb alleen maar flessenvoeding gegeven. Op 750watt doe ik altijd ca 30 sec...voor 200 ml melk. De speen moet er niet op maar ik sluit wel het flesje af met het bijgeleverde dopje. Volgens mij is er geen aanwijsbaar verschil tussen magnetron en au bain marie. De magnetron is wel zo makkelijk en sneller klaar...dus als je er een hebt....gewoon doen dus.
 
Terug
Bovenaan