Opwekken?

Hallo,

Ik ben vandaag 40,3 weken zwanger van de 1e. Heb soms last van lichte menstruatiekrampen. En dat het hoofdje op een spier in de lies drukt. Maar verder nergens last van. Donderdag weer naar de VK, bij 40,6 weken.

Als de kleine er dan nog niet is, hoe lang laten ze je door lopen? Ik dacht tot 42 weken. Ik wordt nou al gek van het wachten. En heb ook het gevoel dat ze nog lang blijft zitten.

Of moet ik toch aan de mosselen, ananas of bitter lemon? Om het zelf op te wekken?

En als ze het opwekken, kan dat negatief uitpakken. Het lijkt mij zo dat alles dan zo snel gaat dat je als vrouw het te snel ervaart en emotioneel het moeilijker kan verwerken. En dat het dan een moeten wordt.

Groetjes Monique

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met opwekken maar was er wel bang voor. Mijn dochter is met 41 dagen "spontaan" geboren. Als je krampen hebt is dat wel een teken dat het flink aan het rommelen is. Over de exacte timing is natuurlijk weinig te zeggen maar ik heb dat een dag of 3 voor de daadwerkelijke bevalling gehad.

Zover ik begrepen heb wordt je aan het eind van de 41ste week doorgestuurd naar de gyneacoloog en wordt het afhankelijk van je conditie ergens in de 42ste week opgewekt. Soms helpt het ook niet. Je baarmoedermond moet al een beetje rijp zijn willen de medicijnen helpen.

Veel succes,
Ingeborg

Hoi Monique,

Ik ben zelf twee keer in Duitsland bevallen, dus ik heb geen ervaring met hoe lang ze je laten doorlopen. Bij mijn tweede kindje is de bevalling bij negen dagen overtijd opgewekt. Ik vond het bijzonder relaxed moet ik zeggen.