Opwekken?

Hallo,

Ik ben vandaag 40,3 weken zwanger van de 1e. Heb soms last van lichte menstruatiekrampen. En dat het hoofdje op een spier in de lies drukt. Maar verder nergens last van. Donderdag weer naar de VK, bij 40,6 weken.

Als de kleine er dan nog niet is, hoe lang laten ze je door lopen? Ik dacht tot 42 weken. Ik wordt nou al gek van het wachten. En heb ook het gevoel dat ze nog lang blijft zitten.

Of moet ik toch aan de mosselen, ananas of bitter lemon? Om het zelf op te wekken?

En als ze het opwekken, kan dat negatief uitpakken. Het lijkt mij zo dat alles dan zo snel gaat dat je als vrouw het te snel ervaart en emotioneel het moeilijker kan verwerken. En dat het dan een moeten wordt.

Groetjes Monique

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met opwekken maar was er wel bang voor. Mijn dochter is met 41 dagen "spontaan" geboren. Als je krampen hebt is dat wel een teken dat het flink aan het rommelen is. Over de exacte timing is natuurlijk weinig te zeggen maar ik heb dat een dag of 3 voor de daadwerkelijke bevalling gehad.

Zover ik begrepen heb wordt je aan het eind van de 41ste week doorgestuurd naar de gyneacoloog en wordt het afhankelijk van je conditie ergens in de 42ste week opgewekt. Soms helpt het ook niet. Je baarmoedermond moet al een beetje rijp zijn willen de medicijnen helpen.

Veel succes,
Ingeborg

Hoi Monique,

Ik ben zelf twee keer in Duitsland bevallen, dus ik heb geen ervaring met hoe lang ze je laten doorlopen. Bij mijn tweede kindje is de bevalling bij negen dagen overtijd opgewekt. Ik vond het bijzonder relaxed moet ik zeggen.

We hadden d'r al eentje lopen en ik was erg bang dat de bevalling bijzonder snel zou gaan. Omdat het opgewekt werd, hebben we 's avonds onze eerste al naar oma en opa gebracht. 's Morgens om acht uur hebben we ons bij het ziekenhuis gemeld. Eerst een CTG om te checken of alles goed ging met de baby en toen een weeenopwekker in de vorm van een vagina gel gekregen. De weeen zijn toen heel langzaam op gang gekomen, niets vervelends. Heb lekker in de kantine met mijn man zitten kaarten. Wat gegeten. Paar keer naar de afdeling om te laten checken. Tegen een uur of twee werden de weeen wat heftiger, dus toen maar eens naar de afdeling gegaan. Tegen half drie waren de weeen echt heftig, om tien voor drie is onze tweede zoon na vier persweeen geboren. Makkie dus.

Nogmaals, ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar ik vond dit bij nader inzien eigenlijk een best prettige bevalling. Niet de stress en de paniek die ik bij de eerste bevalling heb gehad. Kortom, maak je d'r niet te druk om als het ingeleid gaat worden.

En veel succes natuurlijk.

Mijn dochter was 8 dagen na de uitgerekende datum geboren, de dag ervoor had ik sex gehad, ze zeggen dat dat ook helpt. En baat het niet, dan schaadt het zeker niet!

Terug
Bovenaan