oren

Misschien is het oorontsteking.
Maar dat heb je niet verteld. Als hij veel of wat meer dan normaal aan zijn/haar oren zit, kan het daar mee te maken hebben. Of het zit eraan te komen, o mdat hij/zij nu verkouden is.
 
Hoi Ellen,

Kijk eerst eens of of hij geen schimmel achter zijn oorschelpen heeft: komt heel veel voor in het begin.
Verder: als mijn kindjes ziek zijn, ruiken ook ziek: een beetje zurig luchtje. Is het zoeits? Het gaat over zodra ze weer beter worden.

groetjes,
michelle
 
Hallo!

Behalve schimmel (zoals ik net las) kan het ook zijn dat het achter de oren een beetje aan het smetten is. Je ziet dit bijvoorbeeld ook onder de oksels, onder de kin, etc. Kortom; overal waar plooitjes zitten.
Belangrijk is het om deze plekken goed droog te houden dus bijvoorbeeld na het badje goed af te drogen.
Wat je er eventueel aan kunt doen is een heel klein beetje sudocreme op je vinger doen en dit op de plek "kloppen". dit hoeft echt maar heel dun!!!

Groetjes en succes!

Oh ja, smetplekken zijn vaak rood en mocht er een "koek" van sudocreme ontstaan dan kun je dit goed met babyolie verwijderen. Denk eraan; altijd deppen, niet wrijven!
 
bedankt voor jullie reacties!!
ben toch ff naar fde dokter geweest en nu heb ik druppels gekregen, want hij dacht aan n beginnende oorontsteking.
inmiddels is de geur minder. Hij heeft er verder geen last van, gelukkig.

groetjes, ellen.
 
Mijn dochter heeft dat vorige winter ook gehad. Veel oorsmeer wat eruit kwam, een vies luchtje en soms zelfs een loopoor. Het is allemaal weer overgegaan en volgens de dokter was het niks ernstigs.
 
Terug
Bovenaan