oren

Mijn zoontje heeft al even last van korstjes achter z'n oren, terwijl ik met afdrogen toch best secuur ben. Maar sinds gisteren was de bovenkant van z'n oortje aan de achterkant rood en 'nattig' , en als het opdroogd krijg je korstjes.
Heeft iemand daar ervaring mee, en weet wat je er tegen kan doen?
Ik probeer het nu maar droog te houden, verder weet ik het ook niet.

Gr Sandra
 
Hoi Sandra,

Beetje talkpoeder doet vaak al wonderen. Onze zoon heeft een onderkinnetje en daartussen is het ook erg moeilijk droog te krijgen, ik  doe er dan wat talkpoeder tussen en dat gaat goed.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi,



Ik kreeg de tip van iemand om geen talkpoeder maar maizena te
gebruiken. Dit stuift niet zo en kan dus niet zo in zijn oogjes komen.
Het schijnt erg goed te werken en is een stuk goedkoper.



Miriam

 
Hoi,

Het klopt van de maizena.
Ik ben zelf verpleegkundige en dit werd vroeger ook in de verpleging gebruikt tegen smetplekken. En het werkt inderdaad goed.
Het kan ook van het transpireren komen hoor.
Proberen goed droog te houden en dan talkpoeder of inderdaad maizena gebruiken en dan moet het snel weer over zijn.

Groetjes van Elly
 
Hoi,
Zodra Jasmijn rode plekjes en zo krijgt smeer ik er bepanthen op. Is echt ideaal, ook voor rode billetjes enzo. Je kan het kopen in ieder geval bij de etos en de apotheek.
Is echt de moeite waard om te proberen, meestal hoef ik het maar 1 of 2 keer te smeren en het is al weg.
Mar
 
Vanmorgen haal ik mijn zoontje uit bed, en z'n oortje was al bijna niet meer rood, en helemaal droog. Ik heb er niets aan gedaan en toch is het (gelukkig) alweer bijna over!
Maar dat van de maizena houd ik nog wel even achter de hand.
Bedankt voor de reacties!

Gr Sandra
 
Terug
Bovenaan