Organisatie kraambezoek

Hallo allemaal!
Hoe gaan jullie de kraamvisite zometeen organiseren?
Ik vind het maar een lastige kwestie...
Ik heb best veel kennissen en mensen die ik af en toe zie waarvan ik weet dat ze hun best gaan doen om te komen.

Nu wil ik eigenlijk de eerste week zo min mogelijk mensen over de vloer hebben, alleen familie van heel dichtbij.
Maar daarna heb ik ook geen zin in iedere dag twee koppels ofzo.
Heeft iemand ervaring met een kraamfeest of iets dergelijks?

Ik gun het iedereen om even te komen kijken en zou het in veel gevallen vast gezellig vinden, maar voor de rust lijkt het me beter van niet.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat denken te gaan doen,
misschien doe ik zo een goed idee op.

We zetten sowieso in de kaart dat er eerst gebeld moet worden.

Alvast bedankt!
Natalie

Hoihoi,

Wij zetten inderdaad ook in het kaartje dat er van te voren gebeld moet worden, en ja je zult altijd wel mensen hebben die onverwachts langs komen maar op het moment dan bekijk ik of ik die mensen wil ontvangen.

Verder zitten we er nu over te denken om 2 koppeltjes per keer te ontvangen, maar das echt een beetje afhankelijk hoe het allemaal gaat en hoe je je voelt per dag.

Ik zit wel een beetje te dubben over het volgende: als je borstvoeding geeft heb je natuurlijk je voedingen en ik wil daar niemand, buiten om mijn man, bijhebben, alleen hoe zeg je dat want ja je kan moeilijk de voedertijden in het kaartje zetten.

Wat betreft een kraamfeest dat doen wij niet, we hebben zelf zoiets de eerste week is de kraamverzorgster er nog en die kan manlief dan ook overal mee helpen en ja als je een kraamfeest organiseert is het maar net de vraag hoe je zelf bent tegen die tijd, hoe je kindje het doet, en je zit echt met een puinhoop en een kot vol mensen, dus dan maar liever kraambezoek maar wel op het tempo wat ik wil.

Groetjes Maaike

Wij zien wel hoe het loopt. Bij onze 3 dochters hebben we geen tijden op het kaartje gezet en ook niet dat ze van tevoren moesten bellen. Maar in de praktijk was het hier zo dat de naaste familie en echt goede vrienden in de kraamweek kwamen. En de mensen die wat verder van ons afstaan kwamen automatisch wel later.
Als ik zelf een geboortekaartje krijg van een vage kennis sta ik ook niet meteen in de kraamweek al op de stoep.

Persoonlijk vind ik die tijden enzo niet zo uitnodigend staan, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Wat betreft de borstvoeding: ik wilde daar ook geen visite bij hebben. Als er rond die tijd visite kwam gaf de kraamverzorgster ze benden vast koffie en als ik dan klaar was met voeden kwamen ze naar boven (of ging ik naar beneden)

Kraamfeest hebben we zelf nooit gedaan. Ben wel eens op zo'n feest geweest en vond het toen echt zielig dat de baby de hele zaal rondging, omdat iedereen het even vast wilde houden. Zou ik zelf nooit doen als ik zo'n feest gaf.

hoi,

wij hebben ook geen tijden op het kaartje. Onze ervaring is dat de naaste familie meestal dezelfde dag of de dag erna komt en de rest belt wel voor een afspraak. Ik wil in de kraamweek ook niet iedere dag iemand, maar om de dag vind ik geen probleem. Hoe eerder iedereen geweest is hoe beter. Want na een maand heb je het wel gezien.

groetjes, keesje

hallo,

wij hebben ook geen  tekst met wanneer te bellen op ons kaartje staan (vind ik zelf altijd zo dom staan) Mensen gaan toch niet op niet gepaste tijden bellen en als je rust dan neem je gewoon niet op!!
Ik heb een hele grote familie maar die staan echt niet allemaal tegelijk op de stoep. Misschien is het ook hoe je je er zelf op insteld. Ik zal me er nu in ieder geval nog niet druk over gaan maken.

Een kraamfeest is ook niet zo mijn ding, ik heb liever de mensen gespreid dan alles  in een paar uurtjes tijd.

Groetjes Anne
mv Levi en ?????

Wij zetten er wel weer op dat we tussen 1 en 15 rusten, want ik wil dan gewoon liever niet gebeld en bezocht worden
borstvoeding in de eerste weken doe ik ook liever in alle rust, dat is voor de baby ook veel fijner, je moet je in het begin allebei zo erop concentreren!. Als ze wat ouder zijn, dan voed ik gewoon waar en wanneer het mij en mijn kind uitkomt en als de visite daar moeite mee heeft hebben ze pech, ik leg gewoon aan hoor, het is tenslotte de normaalste zaak van de wereld wat mij betreft.
ik vind het wel leuker om iedereen even te kunnen spreken en we doen dus niet een kraamfeest, das toch wat te onpersoonlijk vind ik. Ach de familie komt toch wel gewoon langs, daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken! Ik hoop dat het wel wat beter gaat dan de vorige keer, toen was ik vlak voor de zomervakantie bevallen en kwam er nog een lading visite in september, toen ik al weer bijna aan het werk moest, wel wat lastig vond ik dat, vooral omdat mijn man de eerste weken veel thuis was en toen was ik alleen thuis. Maar nu zitten we in mei, dus dat zal nu wel wat meevallen!

groetjes
klarie

Terug
Bovenaan