Orgasme schadelijk?

Hoi iedereen...
Ik heb een beetje een rare vraag... Ik ben 17 weken zwanger en mijn vriend en ik vragen zich af of de baby iets merk als ik een orgasme krijg... Zou dat schadelijk zijn... Omdat als een vrouw een orgasme krijgt trekt de baarmoeder samen, dus lijkt het mij dat de baby er wel iets van merkt...
O en nog een andere vraag... Als ik zeg maar in elkaar gedoken zit op de bank gaat de baby schoppen, zou de baby het niet leuk vinden of klem zitten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Liefs Marcha (17 weken)
 
een orgasme is niet schadelijk. ik ben laatst naar een bekken voorlichtingsavond geweest en daar kwam deze vraag ook ter sprake.

het kan zijn dat je kindje reageerd op als je naar voren buigt, maar hoe het kindje dit vind. geen idee. ik zou niet helemaal dubbel gaan lichen, maar eenbeetje kan geen kwaad.
 
Nee hoor, een orgasme kan geen kwaad voor de baby, in tegenstelling tot wat men vroeger dacht kan het geen kwaad en is een "ontspannen mama" een betere mama!!

Wat ik merk is dat ik de eerste maanden helemaal geen zin had in de daadwerkelijke daad maar meer in knuffelen terwijl ik nu niet zo'n zin heb in knuffelen. Mijn buik begint nu te groeien en gaat al een beetje in de weg zitten maar voorlopig genieten we nog van elkaar! Wat ik wel had was dat mijn buik na een orgasme wat pijnlijker werd. Voor mij geen reden om me zorgen te maken want na een nacht slapen was het voorbij. Zullen wel spieren zijn geweest.


Wat betreft het dubbelzitten, ik zou niet helemaal opgeklapt gaan zitten maar je kindje heeft nu nog veel ruimte om lekker te liggen en als je geen pijn of last ervan krijgt zou ik gewoon lekker dubbelgevouwe gaan zitten.

Groetjes Odette(19+4)
 
Hoi Marcha,

Inderdaad kan een orgasme helemaal geen kwaad, je baby merkt hier nauwlijks iets van. Na een orgasme krijg je een soort harde buik.
De eerste 4 maanden hebben we nog gewoon gevreeen. Maar ik had al vroeg een hele dikke buik en vond het daarna niet prettig meer, de penetratie voelde heel anders aan, mn vriend merkte dit ook, waardoor het langer duurde voordat hij klaar kwam.
Wij houden elkaar nu maar anders bezig, haha . Ik moet zeggen dat ik nu heel snel tot een hoogte punt kan komen, het is extra gevoelig. Voorheen duurde het eeuwen voordat ik eens tot een hoogte punt kwam. Dus geniet ik er nu maar van.

Ik heb het inderdaad ook als ik voorover buig dat de baby flink gaat schoppen. Maar ook zo hard dat ik wel weer rechtop moet gaan zitten. Maar soms is het niet anders en moet het even (heb nog een kind van 4). Maar daar wordt wel flink tegen gestribbelt. In principe heeft het bij jou nog genoeg ruimte, dus maak je er maar geen zorgen over.

Groetjes, Ris 32w5d
 
Terug
Bovenaan