Orgasme

hallo meiden,

Een vraag,
kortgeleden heb ik een miskraam gehad.
Nou las ik dat een orgasme een samentrekking van de baarmoeder is.
In de tijd dat ik zwanger was hebben we wel minder gevreeen dan normaal.
Maar als we vrijen krijg ik altijd meerdere orgasmes.
Zou mijn miskraam hiermee in verband kunnen staan?
Wie weet hier iers van?

Bedankt, ben even anoniem i.v m de intieme vraag.
 
Hallo,

je hoeft je niet schuldig ofzo te voelen, een orgasme krijgen heeft niets te maken met een miskraam. ze zeggen wel eens dat het de bevalling op kan wekken, maar dan moet je toch echt op springen staan. dus geen verband.

groetjes.
 
Er bestaat geen verband. Het vruchtje is zo goed ingenesteld (als alles goed is natuurlijk) dat het niet door het samentrekken van de baarmoeder ineens los kan laten. Waarschijnlijk is er dus een andere reden dat je lichaam het echt afgestoten heeft.

Groetjes Sas
 
hoi

een orgasme kan de afdrijving van het vruchtje bevorderen, maar alleen als het al volgroeid is of al richting miskraam gaat. Dus maak jezelf geen verwijten, het was gewoon niet levensvatbaar van zichzelf.

karin
 
nee,er is absoluut geen verband tussen een mk en een orgasme,het kan de bevalling op gang brengen als het kindje er al helemaal klaar voor is,anders niet!!!
 
Ik sluit me aan bij Karin, een orgasme 'veroorzaakt' alleen een miskraam als er al iets ernstig mis was. Dan was het ook zonder orgasme vroeg of laat wel misgegaan (een orgasme was dus niet de reden dat het misgegaan is).

Bij een normale zwangerschap moet je gewoon orgasmes kunnen hebben.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan