Orginele manier om te vertellen

Het onderwerp wanneer vertel je het is inmiddels al geweest.
Maar als je het verteld, doe je dat dan op een orginele manier?

Of heb je gewoon gezegd: ik ben zwanger.

Ik denk er zelf erg over na om voor mijn ouders, zus en schoonouders een leeg fotolijstje te kopen met daarin de tekst.

Je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, rond 21 april wordt ik geboren. Mag dan mijn foto in dit lijstje misschien??

Of hebben jullie nog orginele ideeen.

Ik hoor het graag.

Liefs!

Dat is een heel leuk idee wat je opgeschreven hebt.
Alleen zou ik er wel 21 maart van maken hihihi.

Wij hebben bij onze eerste zwangerschap een kaart gegeven met daarin de echo.. niet veel bijzonders dus.
Mijn moeder was helemaal verbaasd, die dacht zwanger?? haha
En me schoonmoeder vondt het super maar was verbaasd dat ik al 12 weken was.

Dit is nu mijn 2e zwangerschap dus wij zaten te denken aan een t-shirt die Jaimey kan dragen.

En wanneer ga je het grote nieuws brengen?

Hoi,

Wij hebben vorig weekend onze beide ouders verteld en ook onze broer en zus.
Ik had een paar leuke foto's van yordi, zelf met karton een lijstje er omheen gemaakt. Op de ene foto staat yordi heel erg dromerig. Boven die foto gezet: Dromen over.......... en op de achterkant of het een broertje of een zusje wordt. Foto 2: zat yordi in de ballenbak en graaide net tussen de ballen. Daar de tekst boven gezet: Op zoek naar: en op de achterkant mijn broertje of mijn zusje. En foto 3 was yordi die op de bank zat met een vinger in zijn mond en daar keek hij erg bedenkelijk. Daar de tekst boven gezet: Het wordt........ en op de achterkant een broertje of een zusje.
De foto's vielen bij iedereen erg in de smaak en ze vonden het super leuk.

Wat ik ook een erg leuk idee vond, die ik ergens had gelezen is een sollicitatiebrief en cv van de baby aan de opa's en oma's gericht.
Ik zal hem even weer opzoeken en hem hier neer plaatsen. Voor degene die hem dan leuk vinden.

Liefs marielle

PS Jou idee marinally vind ik ook erg leuk.

Bij deze die sollicitatiebrief en cv.

Tav. De heer en mevrouw
Oma en opa
Adres
Plaats

24 juni 2006

Geachte heer/mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: “kleinkind”.
Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.

Mijn interesses gaan vooral uit naar:
Spelen met mijn rammelaar,
wandelingen,
samen liedjes zingen,
paardje rijden op opa’s knie,
naar de eendjes kijken met ons 3,
ik blijf ook eens graag logeren,
maar dan moet ge wel mijn bo’kes smeren.
Ik zoek een lieve oma en opa
met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.
Ik zal terug iets van me laten horen
zodra ik ben geboren!

Verdere informatie omtrent mijn persoon kan u vinden in mijn CV in bijlage.

Hoogachtend,

Uw kleinkind in spe

Curriculum Vitae

1. Persoonlijke gegevens

Ouders:
Adres:

2. Studies en opleiding

Ik zal mijn opleiding krijgen van mijn ouders maar ik hoop ook op mijn grootouders te mogen rekenen. Niet alleen voor beloningen en schouderklopjes (hoewel ik die graag heb) maar ook voor straf als ik stout ben…. want ik zal nog veel moeten leren!

3. Ervaring

voorlopig heb ik alleen zwem-ervaring…. maar dat zal ik naar het schijnt allemaal opnieuw moeten leren als ik geboren ben….

4. Vaardigheden

Zwemmen
Trappelen
Mama wakker houden
Groeien

5. referenties

Mama en papa zijn apetrots… het zijn goede referenties want ze zullen alleen maar over me stoefen… kan natuurlijk ook niet anders want ik ben natuurlijk de liefste baby van de hele wereld… (AHUM)

6. Bijkomende informatie

Bijkomende informatie volgt zodra de volgende echo’s worden uitgevoerd… of ik een jongen of een meisje zal zijn, hou ik zelfs voor mama en papa geheim!

Aaaaah Wildcat! Wat gaaf!!

Jammer dat ik het mijn ouders al verteld heb, anders was de sollici brief leuk zijn geweest!

Ik heb mijn ouders een speen gegeven (ze hebben al twee kleinkinderen dus dat maakte het moeilijker voor hun) Me moeder zei: oh wat leuk, das altijd handig! Lekker droog dus...

Heb gezegd dat ze het hard nodig zullen hebben in maart, toen pas snapte ze het!

Hij staat nu boven op de tv, heb het vermoeden dat ze meer naar de speen kijkt dan naar haar programma's!

Hi,

Wildcat, wat een ontzettend leuk idee!

Zelf loop ik ook met de vraag rond hoe ik het zal vertellen. De belangrijkste personen die ik het wil vertellen zijn mijn dochters van acht en tien jaar. Iemand misschien een leuk idee? Ik kan er echt haast niet mee wachten, maar ik wil ze het verdriet besparen als het niet goed gaat en hoe eerder we het vertellen, hoe langer de zwangerschap duurt. Reden genoeg om nog vier weken proberen te wachten. Nog ff tijd om na te denken dus, maar ik kan jullie input zeker gebruiken

Groetjes,

x Taraneh

Hoi,

Ik ben zwanger van de 2e en mijn man kwam met het idee een pak New Born luiers in te pakken en die onder het mom van kadootje voor het oppassen te geven aan ouders en schoonouders.
Het was een groot succes!!! Tranen met tuiten van blijdschap bij de opa's en oma's!

groetjes mar010

Hoi,

Wij hadden ons zoontje een t-shirt aangegeven met de tekst erop, ik wordt de grote broer van...... Hij liep al even rond, toen de tekst pas gelezen werd, maar de reacties waren erg leuk!

Terug
Bovenaan