originele manier van vertellen

Hallo,

Hebben jullie nog leuke ideeen voor het vertellen van de zwangerschap?

Ik ben in verwachting van de 3e. De 1e keer hebben we onze ouders een EHBO (Eerste hulp bij opvoeden) koffer gegeven met een luier, sokjes, speen, knuffel en voorleesboekje.

Bij de 2e zwangerschap hebben we onze dochter op de foto gezet en daarbij een tekstbalon met een tekst (zo iets van ik wordt de grote zus).

Nu voor de 3e zoeken we nog leuke tips.

Dus ....................

hoi saskia

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
wij hebben het verteld met een mooi gedicht aan een ingepakte champagne fles,om het meteen maar goed te kunnen vieren!!
groot succes!
vraagje voor jou:
ik heb al vaker over die ehbo-koffer gehoord, maar heo moet ik me da voorstellen.
kun je die kopen of maak je die van een schoenendoos ofzo???

groetjes sas

Hoi Sas,

Die EHBO doos hebben wij gemaakt van een gekocht houten kistje, een soort sigarenkistje. Volgens mij hebben wij dat toen in een soort knutselwinkel gekocht, maar je zou bijv. ook de Xenos kunnen proberen.

De letters EHBO erop hebben wij er zelf op geplakt.

Overigens mag ik aannemen dat je zelf niet (iedere keer) meeproost op je zwangerschap... (al moet je het zelf weten en kan ik als geheelonthouder makkelijk spreken)

Groetjes,
Saskia

Dit vond ik op de site van kindje op komst. Wellicht staat daar wat leuks voor je bij?

Een koffertje met daarin een paar slofjes, rompertje o.i.d en een briefje met:
"Lieve opa en Oma, Als ik groter ben mag ik dan komen logeren??"
Wij hebben voor iedereen een eigen slab laten drukken in het roze (voor de dames) of blauw ( voor de heren) met de teksten:
- ik ben zo blij ik krijg er een kleinkind bij (voor vaders en moeder)
- ik ben zo blij ik krijg er een neefje of nichtje bij (voor broers en zussen)
- ik ben zo blij ik krijg er een petekind bij (voor de peetoom en peettante)
We hebben eerst gevraagd of vader en moeder de ogen dicht wilde doen, toen hebben we hun ieder een slab omgedaan en nadat ze ogen weer mochten openen kon iedereen en hun zelf lezen wat er op hun slab stond.
Succes verzekerd als heel de familie met een slab om zit!
Ik heb tegen mijn moeder gezegt dat haar verjaardagskadootje helaas wat te laat zou komen. Ze is namelijk op 10 juli jarig. Ze keek me raar aan en toen ik zei dat ik namelijk 19 juli uitgeteld zou zijn stond ze mat haar mond open van verbazing. Het enigste wat ze nog kon zeggen was wow!
Wij hebben een gedicht gemaakt voor de opa's en oma's, over dat ze binnenkort hun eerste kleinkind gaan verwachten, Dat gedicht hebben we ingelijst gegeven. Alvast ook voor de eerste foto als hun kleinkind er is. ze waren helemaal door dolle heen!!
Wij hebben een rijstkorreltje door de juwelier laten inpakken in een juwelendoosje. En die toen aan mijn schoonmoeder gegeven, deze werd helemaal zenuwachtig van het doosje. En dat gezicht zeg, toen ze zag dat het maar een rijstkorreltje was… Toen vertelden wij, zo groot is jullie kleinkindje nu…
Een shirtje voor zoonlief met op de voorkant: Big Brother is watching you…
En dan op de achterkant: ja ik…. En dan iets lager: word een grote broer.
Of een shirtje met de tekst: ik ben binnenkort niet meer in mijn …. En dan een plaatje van een eendje.
Wij hebben onze ouders uitgenodigd voor een etentje zonder dat ze dit van elkaar wisten. In de stad afgesproken. Zelf op afstand gaan toekijken of ze er al waren... Ouders alle vier aanwezig... was al hilarisch om te zien "jullie ook hier?". Wat zouden ze te melden hebben? (niet gelijk "verdacht" doordat we ook met onze bruiloft bezig waren).
Met zn zessen naar het restaurant gelopen, dat toepasselijk "Opoes" heette. Daar waren wij vooraf al geweest om het personeel in te seinen en de flesjes, spenen en slabbetjes die we hadden gekocht af te geven.
Zoals gebruikelijk werd gevraagd wat iedereen wilde drinken, en die eerste ronde werd geserveerd in... de flesjes! Opgediend op een bordje met de speen en het slabbetje erbij.
Na wat blikken van ongeloof waren de reacties heel leuk: van sprakeloos tot niet meer op kunnen houden met zeggen "wat leuk!".
Ik ben toen ik 5 weken zwanger was naar mijn beste vriendinnetje gegaan (die op dat moment zelf 36 weken zwanger was), en gezegd dat ik iets leuks voor haar had uitgeprint. Op het velletje stond een echofoto en beschrijving van de 5e week zwangerschap...
Het duurde een paar seconden, maar toen het kwartje viel, begon zij te huilen van blijdschap. Een geslaagde actie dus!!
Op mijn verjaardag wilde wij ons nieuwtje vertellen. we hadden een grote doos met verschillende soorten gebak en met kale beschuitjes.. Een aantal keken vreemd naar de beschuitjes..Wij gaven als antwoord dat ze kaal waren omdat we nog niet wisten wat voor kleur beschuitjes erop moesten. Een aantal hadden het snel door, maar het leverde ook hele vreemde gezichten op. Wij kijken er nog met plezier op terug.
Wij hebben toen ik 7 weken zwanger was (net voor sinterklaas) een gedichtje gemaakt met daarop de tekst: hier een kado dat zichzelf wel toelicht dus dit jaar eens geen lang gedicht. vervolgens hebben we aangebeld en voor de deur van de aanstaande opa's en oma's het kado en het gedicht weggezet en snel weggelopen.
Het kado was een kaars die als je hem 10 minuten brandde de tekst liet zien: hoera ik ben zwanger!! Wij thuis samen gewacht op de telefoontjes en jahoor!! de reactie was echt super.
Mijn man kwam pas erg laat thuis en ik moest er weer erg vroeg uit. Ik heb hem en sms-je gestuurd dat zijn baas hem gemaild had. Toen hij snachts zijn computer aan zette zag hij als eerste op het scherm een foto van de test met een hele duidelijke ZWANGER.
Toen ik zwanger was van ons eerste kindje( dat was rond sinterklaas) hebben we vier chocolade letters gekocht met de letters BABY. Deze hebben we aan onze ouders en broer/zus gegeven. Mijn vader heet Rien en vond het erg raar dat hij een B kreeg. Toen we zeiden dat ze ze bij elkaar moesten leggen had mijn zusje het gelijk door…..krijgen jullie een BABY?????
Bij mijn schoonouders hadden we gebak gekocht en heb ik zelf vlaggetjes gemaakt met OPA, OMA, TANTE en OOM. Mijn schoonmoeder moest even denken, maar daarna viel het kwartje.. Ze waren echt enorm verrast
Bij mijn moeder heb ik een foto gemaakt van de zwangerschapstest met daarnaast de tektst: WE WETEN ZEKER DAT JE EEN LIEVE OMA ZULT ZIJN. Ook dit sloeg erg goed aan.
Een korte bijdrage over hoe ik mijn jongere broer verteld heb dat hij oom werd/wordt.
Mijn broer was 2 maand op vakantie geweest naar Palau en de Fillipijnen. Toen hij terug kwam lag er een kaart voor hem klaar.
Op de voorkant de tekst:
Goh, wat heb ik gehoord.........
In de binnenkant een kopie van de echo met de vervolg tekst:
dat jij mijn suikeroompje wordt?!
Met een brok in zijn keel was zijn commentaar: NATUURLIJK
In september mag hij deze belofte nakomen!

Allereerst bedankt voor de ideeen. Wellicht hebben anderen er nog wat aan.

We kwamen zelf nog op het idee om onze oudste een tekening te laten maken. Ze heeft 2 poppetjes getekend (zichzelf en haar broertje) die overigens hand in hand staan (erg lief gezicht).

Daaronder heeft ze nog een hoofdje getekend wat de/een baby voor moet stellen.
Deze tekening zullen we in ieder geval voor de opa's en oma's inlijsten. We zijn erg benieuwd. Donderdagavond vertellen we het aan mijn schoonouders. Mijn eigen ouders moeten nog even wachten aangezien zij in het buitenland verblijven. Ik wil het niet weer per telefoon vertellen (zoals bij de 2e).

Grappige daarbij is dat ze het nog niet weet, we hebben het er niet over met haar in de buurt en we hebben het haar ook nog niet verteld. Sinds circa 1 week heeft ze het wel regelmatig over baby's en moeders van het kdv die zwanger zijn.
Toen we zwanger waren van de 1e had ze het ook al over baby's terwijl ze zelf niets wist. Een 6e zintuig??

Groeten,
Saskia

Hallo allemaal,
Afgelopen zondag hebben wij het aan onze ouders verteld.
Wij hadden ze uitgenodigd om te komen gourmetten(i.v.m.pasen) En ze hadden dan ook niets in de gaten.
Nu hebben wij thuis een hele grote muur met allemaal foto's.
Dus toen iedereen voor in de kamer zat, heb ik hardop mijn vriend gevraagd of hij die ene foto nog even wilde ophangen.
Dit was een foto van de zwangersschapstest waar duidelijk "zwanger" op stond.
Toen mijn ouders en schoonouders aan tafel kwamen achter in kamer, moesten ze langs deze muur lopen.
Ik zei dat ze misschien even wilde kijken of ze nog wat nieuws zagen.
En om de beurt zagen ze de foto.
Zulke verbaasde en blije gezichten had ik nog nooit van hun gezien.
Mijn ouders (schoonouders natuurlijk ook) waren totaal verrast, dit hadden ze absoluut niet verwacht van ons, en dit is dan ook hun 1e kleinkind, terwijl ik de jongste ben van de 3 bij ons thuis.
De rest van de avond bijna alleen maar over de baby en alles eromheen gekletst.
Erg gezellig. Nu alleen nog even de mond houden voor de rest tot de echo is geweest.

Terug
Bovenaan