Originele vervanging beschuit met muisjes???

Hoi dames,

Weten jullie, ik zou zo graag onder die afgezaagde beschuiten met muisjes uit willen komen!!! Ik weet wel dat het er een beetje bij hoort, maar ik vroeg me af of er misschien iets anders met muisjes valt te doen dan alleen maar beschuiten smeren. En dan het liefst iets wat ik in redelijk grote getalen van te voren klaar kan maken.

Hebben jullie misschien goede ideeën? Maak me gek zou ik zeggen

Liefs Saskia

Hoi Saskia,

Wij doen ook zeker geen beschuit met muisjes!
Wij doen cake met slagroom en dan natuurlijk wel met muisjes. En dit is ook wat je van te voren ruim in huis kan halen.
Misschien is ons idee niet helemaal super, maar wij vinden het al een stuk beter dan beschuit. Je zal genoeg andere ideeen krijgen, ook wat je bij de Bakker kunt halen, maar ja, dan wordt het ook weer iets duurder.

Succes!

groetjes, Karin

Hoi,

Je kan bijvoorbeeld ook lange vingers in de de boter dopen en daarna in de muisjes.
Ik heb ook wel eens van die chocolaatjes gezien in die cupjes (je hebt ze in melk en puur) en dan waren daar muisjes op gedaan.
Of koekjes waar je glazuur met muisjes op doet.
Keus genoeg!!!

Groetjes Astrid

hoi.
bij de hema en de jamin hebben ze hele leuke kant en klare vervanging voor beschuit met muisjes, maar je kunt ook muffins met muisjes maken, of idd de cacke in 2 helften snijden ertussen wat room met muisjes en weer aan elkaar doen

maar wij zijn vorige keer bij de hema geslaagd

groetjes brenda

Hoi Saskia,

als kraamverzorgster smeer ik heel wat beschuiten met muisjes, ik kan ze dan ook niet meer zien maar dat terzijde. Wat een heel leuk effect met muisjes geeft is lange vingers met muisjes of bitterkoekjes(zelf 1 van mijn favorieten) met muisjes. Hoe je dat doet?? Niets is makkelijker..je smelt een plak witte chocola en daar doop je dan de koekjes met de bovenkant in, als je ze vervolgens in een bord met muisjes legt en meteen weer omdraaid zitten de muisjes erop gekleeft, leg ze een uurtje in de koelkast en je hebt een hele leuke en lekkere traktatie(vooral ook voor kinderen die vaak een beschuitje niet op krijgen) en je kan het van te voren maken.
wil je het nog makkelijker: bij de jamin verkopen ze verschillende chocolade flikken met muisjes en ook spekjes met muisjes.

groetjes en veel plezier met het maken of kopen, Odette

Hoi,

Ik heb familie in Overijssel, en daar kregen we na de geboorte van mijn nichtje een plak krentenbrood. Hoe het heet weet ik niet direkt. Maar het schijnt daar een traditie te zijn. Was weer eens wat anders als de beschuit met muisjes.
Bij Prenatal hebben ze ook kant en klare chocolaatjes met roze of witte muisjes. Loop eens binnen bij een banketbakker. Misschien heeft hij wel leuke ideeen.

Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Als echte Tukker kan ik zeggen dat je naar alle waarschijnlijkheid krentewegge hebt gehad, van de echte bakker erg lekker, en in te vriezen.
De tips van Odette zijn trouwens ook erg leuk.
Daantje

Hoi hoi

Nou ideen genoeg, kan zelf niet kiezen, heb dus besloten om buiten de standaard beschuit ook wat lekkere dingen op een etagere aan te bieden.

Keuze genoeg

*Hartjes pepermuntjes in de gepaste kleur
*Doop suikers, ook weer aangepast roze/blauw
*Bakerkindjes
*Bij het kruitvat verkopen ze amandelsnoep met een suikerlaag. Als je een beetje handig bent schep je zo de witte en roze/blauwe eruit.
*Chocolade flikken met muisjes erop
*Chocolade ijscupjes noemen ze die geloof ik. Even in de oven of magnetron aan smelten en muisjes op strooien.
*Verkade koekjes met aan 1 kant chocolade, ook even smelten en strooien maar.
*Slagroomsoesjes met glazuur erop in de gewenste kleur. kleurstof kun je kopen in de meeste bakkerswinkels of bij de bakker zelf. Glazuur maak je van poedersuiker met een heel klein beetje citroensap. Roeren maar en smeren drogen laten klaar!!
Als je een meid krijgt kun je ook mini tompoezen nemen of de glace koeken
voor de kids heb ik ronde blauwe spekken (wij krijgen een jongen) en witte muizen spekken. Deze kun je ook met suiker water bestrijken van onder en in de muisjes dopen,.

Keus genoeg he!! Nou ik heb het een en ander in huis. Dus voor wie straks geen beschuit lust of wil is er wat anders lekkers

Groetjes Doortje 33,1 weken

Terug
Bovenaan