Osteopaat bij niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden

Wie van jullie heeft ervaring met een osteopaat ivm het niet doorslapen 's nachts?

Roan sliep al vrij snel de hele nacht door en sinds hij ongeveer 7 maanden is is hij 's nachts wakker. Geen vast tijdstip, soms 1 keer soms 2 keer maar ook wel 3 of 4 keer.
Momenteel krijgt hij 's nachts zelfs weer een fles en ik weet dat het niet echt goed is maar dat is de enige fles die hij helemaal leegdrinkt en daarna gaat hij weer lekker slapen. Hij heeft hem dus echt nodig. Maar omdat ik nog 2 kids heb moet ik er 's morgens wel weer op tijd uit en dit breekt me echt op nu. Wie herkent dit en heeft baat gehad bij een osteopaat. Ook andere tips zijn heel erg welkom.

O   ja Roan is een heel vrolijk goedlachs kereltje (hij mag van mij wel wat minder lachen en dan doorslapen hihi)

Liefs Frida

Hoi Frida,
Ik heb ervaring met de osteopaat, mijn 2e dochter is geboren met het KISS Syndroom.Was een hele snelle bevalling en ook keek ze met haar gezichtje naar boven toen  ze   geboren werd, waardoor  haar nekje en flinke optater heeft gehad.We gingen naar de osteopaat en die heeft haar 2 maanden elke week (1e maand 2 keer per week) behandeld en vanaf de aller eerste behandeling sliep ze 's nachts door.
Wij zijn laaiend enthousiast over de osteopaat, ik zou gewoon eens  een afspraak maken, en langs gaan.Er wordt veel gevraagd over je zwangerschap en bevalling, en uiteraard de klachten van dit moment.Geef het  niet na 1  behandeling zonder effect meteen op,  ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar vaak kan je wel de eerste  behandelingen declareren.
Succes, probeer het 'ns gewoon!
Groetjes Roos.      

heyhey

misschien is het handig als je even naar beneden scrolt. daar staat mijn topic over osteopaat.
misschien vind je daar wat handige tips.
ik heb nl het zelfde probleem. nathalia sliep bij 6 weken al door, sinds haar tandjes kwamen, is het elke nacht feest.
alleen wij zijn dus zo slim geweest (bedoel t sarcastisch) om haar bij ons in bed te leggen, waardoor ze dus elke nacht bij ons wilt liggen.
nou, misschien vind je wat info bij mij op de topic.

wij zijn er over uit om toch maar een afspraak te maken.
baad het niet dan schaad het niet toch?
t is alleen een duur grapje, dus zal waarschijnlijk niet deze maand zijn dat we er naar toe gaan.

nou, succes ermee!

liefs, do

Hallo Do,

Wil Nathalia wel naar bed dan? Dat is bij Roan wel het geval. Ik leg hem erin en hij gaat zonder te huilen slapen en valt ook vrij snel in slaap.

Liefs Frida

heyhey

nou dat is verschillend.
de ene avond gaat ze zonder zeuren gelijk slapen in haar eigen bedje,
de andere avond is het al gillen als ze haar bedje ziet!
maar meestal slaapt ze wel eerst in haar eigen bedje, zonder te zeuren en daarna wordt ze wakker, gaat in haar bed staan en gaat dus echt niet meer slapen, wat we oo kdoen.
hoelang ze in haar eigen bedje slaapt, is ook per dag verschillend. de ene keer is het snachts pas, dat ze komt, de andere keer begint het savonds al, als wij naar bed gaan.
er zijn zelfs dagen dat ze helemaal dat bed niet ingaat, dan is het al moord en brand als ze dat bed ziet!

liefs, do

Hoi,
Bij het andere topic over osteopathie heb ik ook al mijn ervaring opgeschreven, maar zal het even kort herhalen.
Bo sliep vanaf dag één niet door. Hij is ook snel geboren en hij was nogal groot waardoor ze hard aan hem hebben getrokken om hem geboren te laten worden. Hij huilde al vanaf dag één heel hard als hij bv. verschoond werd of in bad werd gedaan. Heel zielig was dat. Hij had duidelijk pijn.
Na fysio vond ik het nog steeds niet echt goed gaan. Doorslapen deed hij ook nog steeds niet, terwijl hij bijna één jaar was. Ik ben één keer met hem bij de osteopaat geweest en hij slaapt door is supervrolijk en beweegt zich veel vrijer.
Hij lachte namelijk ook niet echt veel of uitbundig, nu wel.
Jij schrijft dat jouw kindje wel heel blij en vrolijk is, dus dan zou je denken dat hij in ieder geval geen pijn heeft. Een osteopaat kan hoe dan ook geen kwaad.... Wel moet je ook bedenken dat sommig gedrag bij kinderen veroorzaakt wordt door andere dingen. Gewoontevorming bijvoorbeeld. Ik gaf Bo ook vaak een flesje 's nachts omdat hij daarna wel weer ging slapen... de osteopaat raadt dit af. Een kind van een jaar heeft dit niet meer nodig en je brengt daar ook zijn spijsvertering mee op gang, en die hoort snachts te rusten. Wist ik diep van binnen ook wel, maar slaap is ook belangrijk.... Nu achteraf bleek dat Bo niet heeel lang achter elkaar sliep vanwege pijn in zijn nek en hoofdje.
Ik zou even kort iets schrijven, dat is dus niet gelukt haha. Maak een afspraak en kijk wat er gebeurt. Ik vind het nog steeds een wonder!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo, zwanger van de derde

Terug
Bovenaan