osteopaat,chiropractor

Hallo,
is er iemand die mij vertellen kan wat het verschil is tussen een chiropractor en een osteopaat.....?
wij vermoeden dat ons zoontje van 5 weken het kiss-syndroom heeft,veel huilen,spugen,hoofdje optillen,overstrekken,hik etc.
nu wil ik een afspraak maken bij een chiropractor omdat ik daar veel positieve dinden over heb gehoord in mijn omgeving,maar ik lees hier veel over een osteopaat,wat is dan het verschil?
ik hoop dat iemand mij kan helpen,ook ervaringen met een van beide zijn welkom!
Groetjes Tanja

Ga nooit zomaar naar een chiropractor of osteopaat zonder eerst de huisarts/kinderarts te hebben geraadpleegd om uit te sluiten of het niet iets anders dan het KISS-syndroom kan zijn. Het zou zonder zijn, als er iets anders behandelbaars over het hoofd werd gezien door zo'n alternatieve genezer, lijkt me. Ik wens jou en je kindje veel sterkte toe en hoop dat het gauw beter gaat.

Een chiropractor is een "kraker" en een osteopaat werkt met het feit dat het lichaam zichzelf kan genezen . Een osteopaat kijkt naar het totale lichaam en niet naar een afzonderlijk deel van het lichaam.
Mijn dochtertje 8 weken heeft ook het KISS syndroom en wij gaan naar een osteopaat. Bevalt erg goed. Het gaat er zacht aan toe en ze voelt zich altijd meteen meer ontspannen. Osteopaat is niet iemand die maar wat doet. Vaak zijn het van oorsprong artsen of fysiotherapeuten! Kijk ook op de website van www.osteopathie.nl.

Suc6!
Maria

Mijn dochtertje heeft ook ontzettend veel gehuild, gespuugt etc.. Ik denk achteraf dat zij ook het Kiss syndroom heeft gehad. Er is ons toen ook gewezen op een ostheopat. Wij hebben dat toen niet gedaan op afraden van de huisarts. Hij vond dit onzin.
Ik heb er wel spijt van, dat ik niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd, want ik hoor alleen maar SUPER GOEDE dingen over de ostheopaat. Het zal jou kindje zeker gaan helpen.
Ga er voor!!!

Succes

Hallo,

maria verwoord het prima!

en nee, je hoeft helemaal niet eerst te overleggen met een arts. zowel de osteopaat als de chiropraktor weten precies wat ze doen en zijn opgeleiden mensen.
Ik ben met mijn zoon bij bijde geweest en ze zijn mij prima bevallen. Mijn gevoel zegt dat een chiropractor het kiss syndroom het snelste kan aanpakken. hierin doet hij het proces.
bij de osteopaat duurt het wat langer omdat het lichaam zijn werk moet doen. dit is een keus ie je moet maken.

welke keus je ook maakt, bijde zijn aan te raden.

succes met je keus en met hopelijk is je kindje snel geholpen.

groetjes cindy

Hoi Tanja,

Ik ben ook met mijn dochtertje naar een Osteopaat geweest en het heeft echt geholpen.
Toen ze 2 a 3 weken was begon ze erg te huilen en was ook ehct niet meer stil te krijgen wij hebben toen contact opgenomen met een osteophaat en konden de week erop er al heen. Toen we daar waren zagen we onze dochter gewoon genieten van wat deze man met haar deed. Ze heeft niet meer ze erg gehuil en het heeft dus echt geholpen, onze dochter bleek veel stress in haar lichaampje te hebben van de bevalling.
Je hoeft niet eerst naar de huisarts je kan gewoon gelijk een afspraak maken. Heel veel geluk en sterkte gewenst voor jou en je kindje.

Terug
Bovenaan