osteopaat en KISS syndroom

Hallo

Mijn dochtertje is via een KS geboren ivm stuitligging. Sinds 3 weken is ze erg huilerig en onrustig, heeft koude handjes en voetjes en krijst de hele boel bij elkaar als ze aan en uitgekleed wordt.verder maakt ze rare slikgeluiden en heeft isvooral 's nachts aan het schrapen met haar keel en aan het blaffen , klinkt heel naar want het is net of er iets vast in haar keel zit . Heeft ook giga darmkrampen. Kinderarts en en huisarts zien geen medische redenen hiervoor want ze groeit en drink goed (borstvoeding) Nu ga ik vrijdga naar een osteopaat want ik vermoed zelf dat dit misschien Kiss syndroom is . Heeft iemand ervaring mee of herkend bovenstaande? Alvast dank, Maria
 
Hallo,

Ik heb geen ervaring met kiss syndroom, maar wel met een osteopaat.
Onze zoon ( nu bijna 17 maand) huilde ook erg veel vanaf zijn geboorte. Wij zijn ook bij een osteopaat terecht gekomen. Deze vertelde dat het schedeltje van onze zoon niet soepel was, normaal zit er beweging in de schedel deeltje. Hierdoor had hij waarschijnlijk veel hoofdpijn. Om een lang verhaal kort te maken, wij zijn één keer voor een behandeling geweest en onze zoon was een andere baby. Huilde niet meer zo veel en als hij huilde klonk het "anders". Wij waren erg blij met deze osteopaat en vinden het jammer dat je er nog te weinig over hoord.
Erg veel succes en ik hoop dat jullie kindje door een osteopaat geholpen kan worden.

Groeten Manon
 
Hoi Maria,

De 1e dagen dat m'n zoontje geboren was huilde hij best veel. Je bent er nog niet zo mee bekend, dus denk je dat het erbij hoort. Maar na een aantal weken met het gehuil/ gekrijs weet je dat het geen gewoon huilen meer is. Ik ben er toen mee naar de dokter geweest en die kon toen niks vinden. Ik heb daarna zelf stappen ondernomen door naar de osteopaat te gaan. Na de 1e behandeling merkten we al reslultaat. Zijn nekwervels zaten niet goed waardoor er een druk op zijn hoofd werd geconstateerd. Na een aantal behandelingen werd het reslultaat steeds minder en begon hij eigenlijk weer huilbuien te krijgen. Weer naar de dokter geweest en die heeft ons toen doorgestuurd naar de kinderfysiotherapeut. Ze heeft toen eens goed naar hem gekeken en ze herkende het KISS-syndroom in hem, maar dat moest vastgsteld worden door de manueel therapeut. We konden gelukkig daar vrij snel terecht en eindelijk na 3 maanden werd vastgesteld dat hij het KISS-syndroom had. Hij heeft nu 2 behandelingen gehad en over 3 weken waarschijnlijk de laatste, maar ik heb een heel ander kind. Hij huilt niet meer, zijn voorkeurshouding wordt steeds minder en het allerbelangrijkste is dat hij zich gaat ontwikkelen. Dus mocht je geen baat hebben bij de osteopaat, mwacht dan niet te lang, en laat je naar de manueel therapeut sturen. Ik herken je probleem echt! Sterkte!

Liefs Ingrid
 
Hallo,

Ik wil ook graag wat kwijt over het Kiss syndroom, mijn zoontje nu 16 weken huilde ook erg veel. Hij krijgt borstvoeding en groeit erg goed...maar onddanks alles is het een ontevreden baby. Veel huilen, krijssen op het moment dat ik hem iets moet aan of uit doen, niet in de maxixosy willen en de wipstoel is ook tabe! Verder altijd huilen op het moment dat hij in de box moet en slapen is er al helemaal niet bij!
Op het kinderdagverblijf hebben ze mij geattandeerd op het "gedrag" van mijn zoontje, daarbij ook een telefoonnummer gegeven van een manueel therapeut. Deze heb ik gebeld en ik kon gelijk de volgende ochtend al terecht (nu 2weken geleden) bij de eerste behandeling werd een schoolvoorbeeld van Kiss vastgesteld, en hij werd gelijk behandeld...krijssen!!!! Pffffff....maar sindsdien gaat het een stuk beter. Hij groeit nog beter en is echt een tevreden kindje, huilt stukken minder en de tijden tussen de voeding zijn ook aanzienlijk langer geworden (voorheen elke 3 uur)

Bij de huisarts erkenden ze geen Kiss, maar bij het CB zeiden ze dat het wel eens zo zou kunnen zijn, ze wilden dit graag vast laten leggen door een kinderfysio, ondertussen ging ik al naar de manueel therapeut.

Als je baby veel huilt en als je een snelle bevalling hebt gehad, eventueel met vaccuumpomp, twijfel niet en volg je gevoel....
Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, had al getwijfeld aan Kiss, maar dacht dat het niet zo was, niet alle symptomen kwamen overeen, uiteindelijk nog 5 weken gelopen en nu eindelijk gehoord en geholpen.

Hopelijk slaapt mijn zoontje nu snel door, want 16 weken slapeloze nachten (lees niet meer dan 3 uur slaap per nacht) hakt er erg in, vooral als je weer aan het werk bent!

SUCCES
 
Marijn is bijna 3 weken oud en sinds anderhalve week huilt ie ook erg veel. Afgelopen maandag zijn we naar een osteopaat geweest. Zij constateerde dat door de snelle bevalling het hoofdje erg onder druk heeft gestaan en hij nu erg veel last heeft van hoofdpijn. Hij overstrekt zich ook veel en heeft veel te veel spanning in zijn lichaam.
Ik ben nu pas 1x geweest (gisteren) en merk nog weinig verschil. Ikmoet donderdag weer terug en dan volgende week dinsdag weer.
Ik hoor en lees veel positieve verhalen over behandelingen van een osteopaat, dus ik heb mijn hoop er wel op gevestigd!!
Veel succes, Patricia
 
Hoi,
Ik heb zelf een dochtertje van 2 maanden en zij huilde ook erg veel. Ik wist me ook geen raad en ben via via ook bij een ostheopaat gekomen. Ik ben vorige week voor het eerst geweest en ik zie na 2 dagen al resultaat dat ze veel minder huilde. Ik geloof er dus wel in, het is niet iets zweverigs ofzo !! Vanmiddag moet ik weer en ik ben benieuwd wat ze nu van haar vind !!

Heel veel sterkt en ga ook gewoon op je gevoel af die zegt vaak het goede !!
Groetjes diante
 
Onze dochter(7mnd) heeft altijd heel veel moeite om te poepen. En huilde ze meer als voorheen. Ze sliep snachts er slecht. Dus zijn we via via bij een osetopaat terecht gekomen. Ze had iets spanning in de darmen, maar toen ging hij naar haar nekje toe.(ziiten zenuwen die de darmen stimuleren) Bleek dat haar bovenste nekwervel wat vast zat en ging hij daar drukken. Pff wat kon mevrouwtje krijssen zeg. Maar om een lang verhaal kort te houden. Ze heeft toen eindelijk weer eens doorgeslapen(2 nachten) dus we denken wel dat t helpt. Volgende week er weer heen.
Suc6

Renate
 
Hoi
Ik heb een zoontje van nu ruim vier maanden, had ook een hele erge voorkeurshouding. Bij het bureau zijden ze dat ik maar naar een kinderfysiotherapeut moest gaan omdat zijn nekspiertje vast zat, en deze therapeut constateerde dat joey waarschijnlijk het kiss syndroom heeft, ik ben toen onderzoek gaan doen op het internet en kwam al snel tot de conclussie dat er wel heel veel overeenkomsten zoals slecht slapen (vooral 's nachts) schrikt snel koude handjes zich overstrekken en heel onrustig enz enz, A.s. dinsdag moeten we naar een manueel therapeut toe dus ik ben benieuwd of hij ons kan helpen. Ik hoop het

gr angelique
 
Terug
Bovenaan