Osteopaat ervaring gevraagd

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn zoontje 10 weken oud heeft reflux. Hier gebruiken we medicatie voor (nexium) hierbij zijn de klachten redelijk onder controle. Stoppen is geen optie. Dan zijn de klachten weer aanwezig direct na 1 dag. </p><p>Het is een prikkelbaar kind, wat zijn leeftijd vooruit is. (Driftig als dingen niet lukken zoals hij wil) </p><p>Nu is mij een osteopaat aangeraden. Hebben jullie hier ervaring mee & kunnen jullie meer vertellen over de inhoud van de behandeling? </p><p>Alvast bedankt! </p>

Wel ervaring met een osteopaat maar niet vanwege reflux klachten. Mijn zoontje had spanning op zijn hoofd en nekje door een zware bevalling. Dit heeft ze met 3 behandelingen verholpen. Ook zijn darmpjes een keer meegenomen omdat hij veel krampjes had. Hoe het werk kan ik je niet precies uitleggen. Een osteopaat voelt met zijn handen op de plekken waar je baby last heeft en neemt spanning weg. Ik zou het gewoon een keer proberen, ik was eerst ook een beetje sceptisch maar het heeft echt geholpen bij ons zoontje..

Hoi, 
Ik heb geen ervaring met osteopathie bij baby’s, maar heb zelf wel enkele behandelingen gehad. Mijn schoonvader is osteopaat en behandeld veel baby’s. 
Ik heb veel last gehad van blaasontstekingen en rugklachten. Ik weet niet of ik het duidelijk kan uitleggen, maar ik doe een poging: 
In je lichaam draaien je ingewanden een bepaalde kant op(ik dacht door je bloedsomloop o.a.). Op het moment dat er iets geïrriteerd is/vast komt te zitten kan het niet werken zoals het hoort. Ons lichaam is zo slim om dan signalen af te geven die klachten veroorzaken. Maar het is ook zo slim dat vitale organen altijd blijven werken. Dus als je blaasproblemen hebt kun je last krijgen van je rug(zoals ik had). Mijn lichaam gaf dus al heel lang aan dat er iets niet goed zat. 
Een fysiotherapeut zal de klachten bestrijden, een osteopaat pakt het probleem aan door drukpunten en spanningen verlichten. Het kan geen kwaad en doet geen pijn. Je kindje kan er alleen maar beter van worden. 
Zoek iemand waar jij je goed bij voelt. Veel succes! 

Hier ook ervaring met osteopaat vanwege een voorkeurshouding en reflux klachten bij onze dochter. Ze gaan heel rustig en voorzichtig te werk en vond het resultaat opvallend na slechts twee behandelingen: veel minder spugen en de voorkeurshouding zo goed als weg. 
Was zelf een beetje sceptisch maar dacht uiteindelijk baat het niet, dan schaadt het ook niet. Uiteindeljk blij dat ik ben gegaan!

Wij zijn met onze kleine meid 9 weken nu 2x bij de ostepaad geweest. Ze kon moeilijk boertjes laten wat haar heel erg dwars ging zitten ook spuugde ze redelijk veel, had veel last van windjes en ze had een sterke voorkeurshouding naar rechts. 
Al naar 1 behandeling was er heel veel resultaat, de kleine meid kon haar boertjes kwijt en spuugde minder. Het kleine lichaampje was helemaal ontspannen.. 

Wij zijn ook met ons zoontje naar een osteopaat geweest. Reflux en prikkelbare baby. Heel gevoelig en totaal oververmoeid. Ik moet wel zegge dat ik compleet onder de indruk was van haar kunnen. De kleine man ontspande daar helemaal en dat deed hij thuis nooit. Ook zijn nek zat vast en hij had een voorkeurshouding daardoor. 6 behandelingen geweest en ze kon het telkens een beetje verhelpen maar het probleem bleef. Bij ons ging uiteindelijk alles pas na 4 maanden beter. Een heleboel rust en regelmaat en er werd samengewerkt met een fysio. De osteopaat maakte de boel weer los en soepel en de fysio hielp met hoe hij daarmee om moest gaan. Het was een heel gebeuren maar wij hebben ook echt een rotstart gehad. Ik zou zegge probeer het! Echt want ik ben wel overtuigd dat het wat doet en hoor veel goede verhalen 

Hoi allemaal, 

Dank voor jullie reacties. 
Vanmorgen heen geweest. Goed intake gesprek met vragen over hoe de bevalling is verlopen en hoe mijn kleintje zich 'gedraagd'. 
Hij is onderzocht en blijkt dat de nerveus vagus gespannen is. Met simpele oefeningen ga ik nu ook aan de slag. 
Ipv hazen slaapjes heeft hij vanmiddag in 1 ruk door geslapen. Tijdens de oefeningen is hij ook veel meer ontspannen. Heel bijzonder. 
Ik dacht altijd dat een osteopaat 'kraakte maar dat is dus zeker niet het geval en gaan ze voorzichtig te werk. 
Dank voor jullie reacties! 

Terug
Bovenaan