Osteopaat geweest

Vanmorgen zijn we met Zoë naar de osteopaat geweest.

Hij heeft niet super veel voor ons kunnen doen, vooral omdat we al op de goede weg zijn.

Het was goed dat we jbpm door de voeding doen. Spugen is nl niet erg, maar verborgen reflux wel, omdat het zuur dan 2x door de slokdarm gaat en dat zorgt voor irritatie.

Verder vond hij Zoë veel te wijs/bijdehand voor haar leeftijd. Ze hield alles in de gaten en zat gezellig naar mij te lachen. Voor een kindje van een maand oud, is dit eigenlijk niet normaal.

Ze krijgt dus erg veel prikkels en dat is niet goed voor haar. Ze blijft hierdoor nl continu alert en daardoor kan ze zich nauwelijks ontspannen.
Hij gaf ook wel aan dat het erg lastig is om met 2 andere kinderen te veel prikkels te voorkomen. Je kan de andere 2 moeilijk bij haar weghouden.

Toevallig had ik zaterdag een Dooky gekocht. Dat is een doek met ringen eraan en die kun je aan de kinderwagen/maxi cosi/buggy bevestigen, waardoor je extra rust creëert.

Hij heeft Zoë ook "behandeld". Het was duidelijk voelbaar dat haar buikje erg gespannen was. Dat was ons ook al opgevallen. Ook heeft ze een klein beetje meer voorkeur om haar hoofdje naar rechts te draaien, dus we moeten er nu op letten de andere kant te stimuleren.
Voor haar buikje hebben we een aantal tips meegekregen, die ervoor moeten zorgen dat ze zich meer kan ontspannen en dat ze makkelijker gaat poepen. Nu is er als het ware een soort filevorming in haar buikje.

Hij vond het niet nodig om een vervolgafspraak te maken, omdat hij verwacht dat we met deze tips een heel eind moeten komen. Mocht het toch niet verbeteren, dan kunnen we alsnog een nieuwe afspraak maken. Sowieso zit er bij een osteopaat altijd wat langer tussen de afspraken, omdat je lichaam zelf aan het werk moet, zeg maar.

Al met al was het erg verhelderend en zijn we blij met de tips die we hebben gekregen.
 
hoi stessC fijn dat je laat weten hoe het was , ik was / ben erg benieuwd mag ik weten wat de tips zijn . Want de klachten van je kleine lijken op die van mij . En ik kan pas 17 /1 naar de osteopaat pff had vandaag rondgebeld overal vol ivm feestdagen .

Ik ga vandaag ook maar de Nutriton kopen/ starten .
Kijken hoe dat gaat . Gister Cinababy gestart wordt ook vergoedt door de verz dus scheelt alhoewel dat niet uitmaakt . Leek niet te helpen is nu wel rustig en vanacht ook . Wel aan het persen zonder baat dat is wel zielig . Thermo in poepgaatje helpt niet en melk verdunnen ook niet . CB gebeld komen hopelijk a.s woensdag kijken wat ze zeggen . Anders toch maar met latulose starten ?
 
Om de ontlasting te bevorderen, kregen we als tips de onderkant van de voetjes te masseren. Hij deed dat met z'n duim en van de hiel naar de teentjes.
Ook fietsbewegingen met de beentjes en draaibewegingen met de heupjes, met de wijzers van de klok mee. Ook het buikje "masseren" door je hele hand op het buikje te leggen en rustig, zonder te duwen ook rondjes met de klok mee te maken.

We gaan hier nu mee aan de slag...

Wat balen dat je niet eerder terecht kan...

Het was trouwens ook wel heel bizar, hij had Zoë op haar buik gelegd en ze presteerde het bijna om naar haar rug te rollen, ze was er echt bijna...!
 
zo sterk van haar dat ze dat bijna kon dus opletten niet alleen achter laten op de comode . Als ik Ayoub op zijn buikje leg merk ik dat hij rust vindt en de pijn ook iets wegzakt . De obstipatie is echt een ramp persen hele nacht en dan zonder baat ik ga de voetmassage ook maar eens proberen de rest al gedaan . Veel suc6
 
Nou fijn dat je bent geweest en het de goede kant opgaat. En icm je andere bericht heb je nu ook nog een heeeeeeeerlijke nacht achter de rug. Dus lekker genieten nu.
 
Terug
Bovenaan