osteopaat in omgeving....

Hoi,

Wie weet er een goeie osteopaat in de omgeving Schagen / Den Helder?

En wat is het verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut?

Dit omdat mijn zoontje naar mijn idee moeite heeft om z'n hoofdje naar rechts te draaien. CB heeft tips gegeven mbt voorkeur houding maar ik wil liever naar een
osteopaat.

bedankt alvast

groetjes   Jama

Hoi,

ik ken geen osteopaat in de jouw omgeving, maar ik weet wel dat het mensen zijn met gouden handjes. Ik zou inderdaad even  je kindje laten nakijken, want al die tips voor de voorkeurshouding zijn leuk, maar er is een oorzaak voor. Helemaal het verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut weet ik niet. Ik ben wel bij beide al meerdere keren geweest en volgens mij kijk een manueel alleen naar botten, zoals wervels bijvoorbeeld, en een osteopaat kijkt naar veel meer, ook zenuwen en zo. Bij mijn zoontje heeft hij bijvoorbeeld een schedelbotje losgemaakt en het middenrif. Dat middenrif (wat veel huilen en spugen veroorzaakte) had de manueel nooit gevonden.
Succes  met het zoeken van een osteopaat!

Groetjes,
Josie  

Hoi,

Dit is het telefoonnr van de landelijke vereninging voor osteopathie in Middelburg.
0118 617448.

Succes met je kindje, bij mijn kinderen heeft ie wonderen verricht!

Groetjes Son

Hallo!

Ga eens kijken naar de volgende site:
http://www.osteopathie.nl/patient_ingang.html
Dat is de website van de Nederlandse Vereniging Osteopathie.
Je kunt daar ook zoeken naar een osteopaat bij jou in de buurt.

Groetjes,

Liz

Ben benieuwd of je al bij de Osteopaat geweest bent.
ik weet dat er niet zoveel(nog) in Nl zijn.
Een vriend van mij is osteopaat.
Ze zijn volgens mij echt geweldig zeker als een hoofdje maar naar 1 kant draait/voorkeur heeft.

Onze zoon van 6 weken draaide alleen maar naar rechts.
Onze vriend kwam langs en binnen 10 minuten was dat verholpen.

Bij onze eerste zoon zijn we ook naar een Osteopaat geweest vanwege het KISS-syndroom.20 uur per dag huilen 8 mnd lang.
Waren we maar eerder gegaan.
4 behandelingen en het was over.
Hopelijk per 1 januari 2007 worden de osteopaten erkend in NL.
Het valt onder alternatieve geneeswijze maar hopelijk snel niet meer.

groetjes,
Clautje

Terug
Bovenaan