osteopaat meer dan de moeite waard. Voor iedere baby

<p>De afgelopen periode stapelde heel langzaam wat vervelende kwaaltjes en steeds meer huilen bij onze dochter op. Vanmiddag ben ik bij de osteopaat geweest. Ze blijkt toch last van haar nek te hebben n.a.v. de stormbevalling. Met een behandeling van 2 à 3 keer zou het verholpen moeten zijn en dan hebben we kans dat het spugen minder wordt en dat ze het aan en uit kleden e.d. minder vervelend gaat vinden. </p><p>Ik lees veel op dit forum dat kindjes spugen, last van hun darmen hebben en/of dat aankleden maar niet leuk vinden. En dat dit enigzins normaal is. Dat het erbij hoort...<br /><br />De osteopaat vertelde mij dat dit niet klopt. Heel vaak heeft het te maken met stress in de nek of iets dergelijks van bevalling. Voor onze kindjes is dit ook hard werken en worden ze in allerlei bochten gewrongen voordat ze eruit geperst worden. Het is dus altijd de moeite waard om je kleintje het na te laten kijken. </p><p>Ik wilde dat ik dit weken eerder had gedaan. Dat had een hoop leed hier gescheelt. Uiteraard blijven er uitzonderingen van baby's die daarna nog wel spugen of het omkleden niet leuk vinden. Of dat de darmproblemen elders liggen. Dan weet je in ieder geval dat het niet door een geboortetrauma komt. </p>

Na 3 kindjes met dezelfde klachten waaronder veel huilen bij verschonen; in maxicosi liggen en veel krampjes kreeg ik bij onze 4e de tip vd kraamverzorgster om een osteopaat in te schakelen vanwege overstrekken en hoofd ver weg draaien.
Vanmorgen geweest en alle kindjes hebben de symptomen, jaren later dus nog..
Had ik dit jaren geleden geweten.... Waarom geven ze dit bij consultatiebureau en huisarts niet aan terwijl moeders uren tobben met babytjes met pijn? Kindjes niet fijn opgroeien omdat het nekje is geblokkeerd terwijl ouders het niet weten. De meest vreemde gevolgen ondervinden onze kindjes nu nog. Het is me vanmorgen allemaal duidelijk geworden.. 1 kindje doet aan hoofdbonken. 1 is heel gevoelig en onhandig. Allemaal gevolgen van een snelle bevalling en niet de juiste handvaten vanuit hogerop.
Hopelijk, Anonymous, word jouw bericht vaak gelezen en brengt dit moeders en hun kindjes bij de osteopaat!!

Mijn docent van de zwangerschapsyoga gaf als tip om na de bevalling uit voorzorg altijd je kindje een keertje te laten checken door de osteopaat. Goede tip als je het mij vraagt en na een bevalling met vacuumpomp ook zeker gebruik van gemaakt. Bij mijn dochter werd niks gevonden, maar ik ben toch blij dat ik ben geweest.

Onze man had ook al dit soort klachten. Bij het cb kregen we alleen maar te horen dat het goed ging. Hij dronk goed, sliep goed en groeide goed. Dus conclusie cb was het gaat goed. Alle andere klachten werden genegeerd en weg gewuifd. Na paar bezoekjes huisarts en huisartsenpost naar een osteopaat geweest. Vier behandelingen en we hadden een compleet nieuwe baby. Beste beslissing ooit ☺

Onze dochter vindt het zitten in de maxicosi verschrikkelijk (krijsen en heel hard huilen) . Ik dacht dat het autorijden niet leuk vindt.
Misschien toch maar eens naar een osteopaat, zelf nooit aan gedacht. Dankjulliewel voor de succes ervaringen.

Via de kraamhulp ben ik ook bij de osteopaat terechtgekomen. Deze zei ook dat hij ervoor zou pleiten dat alle ouders een soort check zouden moeten doen met hun baby bij de osteopaat, omdat er gewoon veel uit gehaald kan worden.

Hij zei ook dat het consultatiebureau daar niet zo blij mee is, ik denk omdat het consultatiebureau toch wat meer in de medische wereld zit en osteopathie meer onder alternatieve geneeswijzen valt.. dat gaat dan moeilijk samen blijkbaar...
Jammer idd voor ouders die niet meer weten wat ze aanmoeten en zo'n CB daar 'niets' mee doet.

Snap je punt dat elke baby gecontroleerd moet worden maar mijn dochter is bij osteopaat geweest en die zei dat ze blokkade in schedel had. Dus ik aantal behandelingen gedaan en wilde niet beter gaan met haar. Kwam bij cb en liet de plek zien. Zeiden ze: dat is een schedelnaad.

Voelde ik me genaaid (werd tot 200euro vergoed en heb veel behandelingen van 90euro gedaan)

Eens! 1 afspraak bij de huisarts en we namen ipv onze huilbaby een vrolijk meisje mee naar huis. Sliep ook direct door.

Terug
Bovenaan