<p>De afgelopen periode stapelde heel langzaam wat vervelende kwaaltjes en steeds meer huilen bij onze dochter op. Vanmiddag ben ik bij de osteopaat geweest. Ze blijkt toch last van haar nek te hebben n.a.v. de stormbevalling. Met een behandeling van 2 à 3 keer zou het verholpen moeten zijn en dan hebben we kans dat het spugen minder wordt en dat ze het aan en uit kleden e.d. minder vervelend gaat vinden. </p><p>Ik lees veel op dit forum dat kindjes spugen, last van hun darmen hebben en/of dat aankleden maar niet leuk vinden. En dat dit enigzins normaal is. Dat het erbij hoort...<br /><br />De osteopaat vertelde mij dat dit niet klopt. Heel vaak heeft het te maken met stress in de nek of iets dergelijks van bevalling. Voor onze kindjes is dit ook hard werken en worden ze in allerlei bochten gewrongen voordat ze eruit geperst worden. Het is dus altijd de moeite waard om je kleintje het na te laten kijken. </p><p>Ik wilde dat ik dit weken eerder had gedaan. Dat had een hoop leed hier gescheelt. Uiteraard blijven er uitzonderingen van baby's die daarna nog wel spugen of het omkleden niet leuk vinden. Of dat de darmproblemen elders liggen. Dan weet je in ieder geval dat het niet door een geboortetrauma komt. </p>