Osteopaat reflux

<p>Heeft iemand goede ervaring met behandeling refllux klachten door osteopaat? Ons zoontje van bijna 5 weken spuugt sinds 2 weken 1-2 flessen per dag uit. Geen projectiel braken maar gewoon braken, loopt in golven uit zijn mond. Hij krijgt al minder voeding en zijn groei wordt in de gaten gehouden. Hij lijkt niet af te vallen maar ook nauwelijks aan te komen, gelukkig nog wel redelijk alert al heeft hij ook veel slaap nodig. Naast het extreme braken heeft hij ook veel last van maagzuur. Ik vind het zo zielig, maar cb en huisarts zeggen dat zolang hij niet afvalt of uitdroogt er weinig aan te doen is en sommige kinderen er pas bij vaste voeding overheen groeien. Dat gaat natuurlijk nog een tijdje duren, daarom ben ik benieuwd of iemand de klachten van mijn zoontje herkend en baat het gehad bij behandeling van osteopaat? <br /><br />De basics qua reflux doen we al, mijn dochter had het namelijk ook maar zij spuugde veel mondjes ipv hele flessen. Bedje schuin, lang hoog houden, kleinere speen van de fles, tussendoor boeren etc. Al lukt de boer aan het einde van de voeding niet altijd?</p>

Bij ons hield de osteopaat eigenlijk vooral voor de klachten die er door de (verborgen) reflux waren gekomen. Dus tegen de spanning in het lijfje. 

Hier maakte de osteopaat geen verschil. KMA bleek de oorzaak te zijn. Maar er was ook diarree en eczeem en heel rusteloos slapen, huilbaby. 
De opmerking van cb en huisarts vind ik trouwens heel herkenbaar. Nutteloos waren die. Ik zou aandringen op een verwijzing naar de kinderarts. 
Overigens is bij ons het vele spugen pas echt minder geworden rond 7/8 maanden toen ze meer vaste voeding ging eten. Maar na aangepaste flesvoeding veranderde haar humeur, het slapen en alle andere klachten echt voor het goede. En tja, dat spugen bleef dan wel. 
Wij gaven mijn dochter gewoon vaak een klein flesje. Dat hielp ook wel wat. Ze kreeg grote joekels ook nooit weg. Bij refluxkindjes wordt dit nog wel eens aangeraden.

Was hier ook. Mn zoontje had verborgen reflux maar kon op gegeven moment enkel drinken als hij bijna sliep en dus super moe was. Omdat hij wel alles binnenhield wilde niemand helpen. De vk heeft later gezegd dat als mn dochter t ook zou krijgen, zij er voor zou zorgen dat ik een verwijzing naar ka zou krijgen.
Ik zou daar idd dan ook echt op aandringen!
Verder kan je een osteopaat echt wel proberen. Bij de 1 is het dé oplossing en bij de ander niet. Nee heb je ja kun je krijgen! Schaden doet het zeker niet! Bii mijn zoontje deed het niets. Maar bij t zoontje van n vriendin van me waren na 2 behandelingen alle klachten verdwenen...

Ik kan je het boek Reflux baby echt aanraden. Daar staan allerlei goede tips in. Wachten tot ze er overheen groeien en niks doen terwijl er maagzuur omhoog komt is gewoon zielig, en klopt ook niet. Medicatie is niet heilig en er zijn zeker dingen zoals een osteopaat te overwegen, maar dat boek geeft daar meer info over. Ook kan er bijvoorbeeld een koemelkallergie spelen, door persen en krampen komt soms ook veel voeding omhoog. Succes en houd op tijd bij hoe vaak hij huilt, hoe slecht er wordt geslapen etc zodat ze je niet te snel afschepen. Succes!!

Bedankt voor jullie reacties heel fijn! Ik ga iig de osteopaat maar eens proberen. Hopelijk kan het iig niet erger worden?

Terug
Bovenaan