Osteopaat

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd of er ook ouders zijn die met hun kindje naar de osteopaat zijn geweest en of dit heeft geholpen.
Ik las namelijk dat in sommige landen het normaal is dat ouders met hun baby naar een osteopaat gaan.
Onze zoon (bijna 3 maand) ligt namelijk niet graag op zijn buik (hoeft van mij ook niet) maar goed ik denk misschien zit er iets niet lekker in z’n ruggetje of nekje. Ook vind hij het niet echt fijn om op onze borst te liggen/zitten (zelfde houding als op z’n buik liggen, alleen dan wanneer wij recht op zitten). Wanneer wij lopen is het echter wel goed, maar op de bank zittend niet.
Toch is hij verder wel vrij relaxed, dus vraag me af of het nodig is.
Ik heb wel een enorme snelle bevalling gehad 11:10 begonnen de weeen, 11:50 persweeen en 12:05 bevallen. Een hele korte en heftige bevalling. Ik lees namelijk dat dit ook voor een baby heftig kan zijn.
Nou een heel verhaal, maar ik ben benieuwd of er ouders zijn die bij “weinig” klachten bij een osteopaat zijn geweest en wat hier de ervaring mee is geweest.

Bedankt alvast !

Liefs

Wij hebben positieve ervaring met de osteopaat. Ons kindje had een voorkeurshouding en later bleek dat dit icm antibiotica ook zorgde voor meer darmkrampen. De osteopaat kijkt naar het hele lichaam. Na een aantal bezoekjes was het verholpen.
Nu zwanger van de tweede en we willen sowieso preventief een afspraak maken, ook als er geen klachten zijn, om de baby na te laten kijken. Ik zou het dus zeker aanraden.

Wij hebben hele goede ervaringen met een osteopaat! Hier een kindje die zijn rechterarm nauwelijks gebruikte en het uitgilde van de pijn tijdens het aankleden. Er bleek een blokkade in zijn nek en een blokkade bij de schouder te zitten. Na 3 bezoekjes aan de osteopaat was dit helemaal verholpen.

Volgens mij is zoiets altijd goed om eens te ondernemen! Kijk wel goed of het een osteopaat is die goed bekend staat, vraag bijvoorbeeld even advies aan je huisarts of in vriendenkring. Er zijn namelijk ook minder goeie en die wil je niet aan de nekwervels van je kindje hebben zitten. Ik was naar een osteopaat die ook geregistreerd fysiotherapeut was.

Wij hebben ook een positief resultaat gehad bij de osteopaat. Bij de tweede gaan we daar al uit voorzorg heen. Die man heeft bij ons een huilbaby in een pretletter veranderd.

Hier met twee jonge baby's naar de osteopaat geweest. In beide gevallen zonder concrete klachten, maar voor een algehele check-up. Bij allebei werden wat kleinigheden verholpen. Ik zou het bij een eventuele derde weer zo doen.

Hier ook een positieve ervaring. Onze dochter was een sterrenkijker en daardoor met de vacuümpomp en bruut geweld na een bevalling van 30 uur ter wereld gekomen.
Ze overstrekte veel en met deze klachten zijn we naar een osteopaat gegaan. Haar nekje bleek wat vast te zitten (hoogstwaarschijnlijk door de bevalling) en dit heeft de osteopaat in slechts 2 bezoekjes losgemaakt. Resultaat was een nog relaxtere baby, minder spugen en beter slapen.
Succes!

Wij zijn met onze dochter geweest (2 bezoekjes) ivm krampen. Of het nou echt geholpen heeft durf ik niet te zeggen want ze bleek ook kma te hebben dus ze huilde alsnog veel ;) maarrr wel een fijne ervaring opzich geweest en voor haar ook niet verkeerd. Met een 2e zou ik sowieso gaan, het is allemaal wat ook voor een baby om geboren te worden... :)

Terug
Bovenaan