osteopaat

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

Nu kreeg ik gisteren van vrienden de tip om na de geboorte van je kindje altijd even langs een osteopaat te gaan. Omdat veel kinderen tijdens de geboorte in de verdrukking hebben gezeten en hier nogal eens wat aan over houden is het verstandig ze te laten nakijken bij een osteopaat. Weet iemand of je daar zomaar heen kan?? iemand ervaring mee??

Hoi,

Bij mn neefje heeft osteopaad inderdaad geholpen. Zijn schoudertje had klem gezeten en dit was snel verholpen.
Zover ik weet hebben ze hem/haar gebeld en een afspraak gemaakt. Maar of dit nou echt nodig is voor alle kinderen?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je een beetje zelf op moet letten.
Huilt de baby veel terwijl  die van alles voorzien is? Heeft ie vanaf dag 1 een voorkeurshouding?  Dan kan je altijd ff na laten kijken.

Dit is zoals ik er nu tegenaan kijk, maar heb dus zelf nog geen ervaring ermee.

Groetjes Reneke

hai,
Ik denk ook niet dat dit per se nodig is bij alle baby's.
Tekenen zijn inderdaad veel huilen, slecht slapen en een "voorkeurshouding".
Eigenlijk moet je dat niet zo noemen, want vaak ook is het een kwestie van niet kunnen.
Ons zoontje had het Kiss syndroom. Hij kon plat liggend zijn hoofdje enkel naar links draaien, naar rechts ging echt niet, ook als je hem hielp draaide hij zijn lijfje mee.
Ook de ontwikkeling van zijn armpje rechts bleef wat achter. wij zijn bij een manueel therapeut terecht gekomen, die heeft hem een aantal keer gekraakt. Wat HEEL zielig is bij een mannetje van 7 weken.... Niet dat het pijn doet, maar het was een heel zielig gezicht. Met daarbij wat oefeningen was hij er snel vanaf.

Alle stevige, veilige matrasjes en het rugliggen, hebben als nadeel dat de nek altijd hol trekt. Wij kregen als tip voor een tweede mee om die bv af en toe op een kussentje in de box te laten liggen. ( = een kompres met als sloop de kruikezak) En om af en toe te "slepen", een eindje van je af leggen op de rug en naar je toe trekken.Op die manier ontspan je het nekje af en toe  en ze vinden het slepen ook nog leuk.
Het is goed om alert op je kleintje te zijn, hoe eerder ze behandeld worden hoe beter.
Maar niet elk kind hoeft denk ik gezien te worden, je voelt zelf vast wel aan of het nodig is.
Groetjes Soela

Hallo,

Bij ons zoontje heeft de osteopaat heel veel geholpen (zie blad kinderen, het verhaal van een moeder van augustus) maar ik denk dat het idd niet persé bij iedere baby hoeft hoor. Als je kindje veel huilt (meer dan normaal) of als het niet goed slaapt dan is het slim om een osteopaat te raadplegen maar als het kindje het gewoon goed doet dan is het nergens voor nodig hoor.
Je kunt ook inderdaad gewoon zelf bellen naar de osteopaat voor een afspraak, je moet wel even je ziekenfonds raadplegen want de ene vergoedt het wel en de andere verzekering niet, dat ligt aan hoe je verzekert bent.

ik hoop dat je hier iets aan hebt, groetjes

Hoi,

Met ons eerste kindje zijn we na drie maanden ellende en huilen bij een osteopaat terecht gekomen. Na twee behandelingen hadden we een heel ander kind.
Ze ging gewoon slapen en werd een blije baby.
Ze was niet helemaal goed naar buiten gekomen en had een dysfunctie (zo noemde de osteopaat dat) in haar nekje.

Ik ben nu zwanger van de tweede en ga straks uit voorzorg naar de osteopaat. Ik ben laatst naar een lezing geweest en daar bleek inderdaad dat veel kindjes iets over houden van de bevalling. Dus zodra die kleine straks geboren is maak ik een afspraak.

Ik had voor mijn eerste zwangerschap eigenlijk nog nooit van een osteopaat gehoord, ik hoorde het voor het eerst bij de zwangerschapsgym.
Nadat we eerst drie maanden hadden aangetobt met onze dochter schoot me dat verhaal over die osteopaat weer te binnen. Ik heb meteen gebeld en vanaf toen konden we pas echt gaan genieten.

Groetjes!

Hoi hoi,

mij lijkt het ook zeker een goede zaak om met je pasgeboren kindje langs een osteopaat te gaan. Dit ga ook ik doen moet ons eerste kindje.

Je hoort wel vaker dat kindjes niet goed kunnen slapen en dat dit aanhoudend is. Of bvb. je kleintje ligt niet graag in de maxi-cosi, hoe komt dit? Je stelt jezelf dan 100.000 vragen... Een osteopaat kan hiervan zeker de oorzaak vinden!
Misschien heeft je kindje idd wel last van een pijnlijk schoudertje in die maxi cossi.... Dat kan hij/zij jouw zelf niet vertellen en om die reden vind ik het zeker wel interessant om langs een osteopaat te gaan met je kleine spruit!

Dus naar mijn gevoel zeker een aanrader!

Liefs,
van ons...

Hallo Allemaal,

Ik wilde ook even reageren, ik heb een zoontje van nu 11 weken en hij had echt moeite met poepen. Geen krampjes maar gewoon moeite. Via een grote omweg kreeg ik ook te   horen dat een osteopaat misschien iets voor ons kon betekenen. Mijn zoontje is met een vacuumpomp gehaald omdat hij naar boven keek i.p.v. naar beneden. Nu zijn de spanningen uit zijn bekken en nekje weg en kan hij weer goed poepen.
Bij mij werden de kosten vergoed door het ziekenfonds, dus ik zou zeggen kijk daar eens naar.
Ben het wel met een aantal eens dat je beter eerst kunt kijken hoe het gaat, voor hetzelfde geld doet de kleine het wel hardstikke goed.
We hebben drie sessies gehad trouwens, bij de laatste sessie zei ze nog wel dat als hij langdurig last kreeg van veel oorsmeer of een snotneus dat ik dan weer moet komen want dan was de kans groot dat zijn nekje weer onder spanning stond, omdat hij niet weet hoe hij daar mee om moet gaan.

Groetjes jmak

Hoi,
Ik ben met mijn dochter bij de osteopaat geweest, ze heeft tijdens de bevalling klem gezeten en hier schade aan overgehouden aan haar arm.
In maart is ze geopereerd (zenuwtransplantatie) allemaal erg heftig.
Isabel kon haar hoofd niet goed draaien omdat ze 2 weken vast heeft gelegen in een schelp na de operatie.
Toen dus naar de osteopaat gegaan want de fysio kon er niks mee.
Bij Isabel heeft het goed geholpen, ze vond het niet leuk. Echt een half uur krijsen maar dat was even niet anders.
Hij kon ook zien en voelen dat ze behoorlijk klem had gezeten.
Ik zou niet direct naar een osteopaat gaan maar mocht je kindje veel huilen of niet lekker in zijn / haar vel zitten dan is het zeker de moeite waard.

Liefs Sharon

Terug
Bovenaan