Osteopaat

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben dan wel niet meer zwanger, maar hoop toch op moeders die ervaring hebben met een osteopaat.
Sofie drinkt de laatste tijd erg slecht. Ze heeft tijdens het drinken last van haar darmpjes (denk ik, want die rommelen heel erg als ze drinkt). Mijn tepels doen pijn, want ze hapt, drinkt eventjes en laat weer los, hapt, drinkt......enz. In overleg met het cons.bureau geef ik nu deels de borst en deels een fles met flesvoeding, of afgekolfde melk (kolven gaat wel redelijk).
Nu heb ik wel eens gehoord dat een osteopaat kan helpen bij darmkrampjes (Cinababy werkt niet).
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes Marije
m.v. Sofie, 17-05-08

hoi Marije,

Onze dochter is nog niet geboren en kan dus niet over ervaring praten, maar ben zelf wel onder behandeling van een osteopaat en heb daar vandaag toevallig met haar over gesproken. Dat darmkrampjes idd een van de klachten is die goed behandelbaar zijn dmv osteopatie.
Verder weet ik van mijn voetreflextherapeut dat voetreflex ook goed helpt. Ze heeft me al de tip gegeven dat zachtjes (maar wel stevig) over de voetzooltjes wrijven vaak ook goed helpt bij darmkrampen.
Wellicht heb je iets aan deze info.  Veel succes gewenst!

Groeten,
Carla

Zou je niet beter gebaat zijn bij een lactatiekundige? Of bellen met één dan de borstvoedingsverenigingen? Want het happen en loslaten zorgt voor extra lucht in de buik, dat dan weer voor krampjes zorgt. Misschien heeft de lact.kundige wel tips om een voor jullie samen ideale aanleghouding te vinden. Of misschien hebben jullie wel spruw-infectie waardoor het allemaal niet vlekkeloos loopt. Hij/ zij kan dat makkelijk diagnosticeren en je juiste medicatie laten voorschrijven!

Osteopathie bij kleine kindjes wordt erg verschillend over gedacht, volgens mij is er wel een minimum-leeftijd waarop ze zonder risico zo'n behandeling kunnen ondergaan.
Sterkte ermee!!
Groetjes mira

Hoi meid,

ik ben ook met mijn kleintje bij de osteopaat geweest, amar om een andere reden.
Nu, mijn buurvrouw is onlangs ook bij een osteopaat geweest met hetzelfde verhaal dan dan dat van jouw. En die kan idd darmkrampjes behandelen.
Een osteopaat gaan een beetje alles nakijken, voelen wat hiervan de oorzaak kan zijn. Echt een aanrader vind ik !
Jouw probleem van pijnlijke tepels e.d. herken ik ook. Ons kleintje en ik hadden toen het spruw, erg pijnlijk... Maar ik zou zeker en vast eens een bezoekje brengen aan een osteopaat. Het heeft mij in elk geval super goed verder geholpen. Uiteraard zijn dokters het hiermee niet eens, maar je zal snel merken wat het verschil is!

Liefs, En veel succes!!!
van ons

Wij zijn na de geboorte van onze zoon ook naar de osteopaat geweest ivm darmkrampjes en voorkeurshouding. Daarna ging het stukken beter!

Terug
Bovenaan