osteopaat

A

Anoniem

Guest
heeft iemand ervaring met de behandeling door een osteopaat.
ik zit erover te denken omdat ons zoontje best veel huilt overdag.
hij is ook vaak erg gespannen en overstrekt zich continu.
hij is met de vacuumpomp gehaald en de bevalling is erg snel geweest (4 uur) .
ik ben benieuwd hoe dat het in zijn werk gaat ....

Gelijk gaan!! Kan het je echt adviseren!
Ons ventje was er ook behoorlijk snel, gelukkig geen vaccuumpomp maar toch..
Hij huilde niet superveel maar spuugde daarentegen behoorlijk! Ook het overstrekken en een klein beetje een "banaantjes houding" deed ons besluiten naar een osteopaat te gaan.
Er zat een nekwerveltje scheef en ook de doorvoer maag 12 vingerige darm was niet helemaal optimaal ( hij spuugde ook veel speeksel) 4 behandelingen later een compleet ander mannetje!
Je ziet meestal niet echt dat de osteopaat echt wat doet, meestal houd hij alleen het hoofdje vast, daarbij drukt hij wel met zijn duimen op het voorhoofdje, (als het om de werveltjes gaat) en je kindje moet dan zelf draaien.. De behandelingen daarna zijn meestal om de wat verkrampte spiertjes los te maken. Ik kan je wel aanraden om met zijn tweeën te gaan, onze man was 12 weken en spartelde behoorlijk tegen!! De meeste kleintjes houden er niet van om bij hun hoofdje vastgehouden te worden tegen hun zin!
Als hij een speentje gebruikt neem die dan ook zeker mee, kan misschien helpen als geluidsdemping

Ik zou met een eventueel volgend kindje zéker weer gaan al was het alleen al voor een check-up!

Veel sterkte en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen verduidelijken wat zo iemand doet..

Groetjes Saskia

Hoi Sas,
Als je twijfelt om te gaan zou ik het zeker doen. Ik ben sinds een halve week met onze kleine man bij de osteopaat. Mijn zoontje is 6 weken oud en heeft heel veel buikpijn en huilt hierdoor erg veel ook heeft hij een voorkeur houding waardoor zijn hoofdje wat schreef is. Ik heb zo iets van de verzekering vergoed het en baat het niet dan schaadt het ook niet.
Ik heb het idee dat onze man al iets minder onrustig is. Eerst kon hij zich erg wakker houden met veel bewegen, overstrekken en sabbelen, dit is nu al iets minder.

Ik heb gehoord dat vooral kinderen die met de pomp geboren zijn last kunnen hebben. Als jouw kindje ook een voorkeur houding heeft dan is het zeker een aanraden om te gaan.

Trouwens mijn kindje slaapt heerlijk bij de osteopaat. Het is daar lekker warm en dat rekken en strekken en kleine bewegingen die de osteopaat doet vindt hij wel lekker.  

hoi,

Ik ben afgelopen week voor het eerst met ons dochtertje naar de Osteopaat geweest. Tess had veel last van darmkrampjes, voorkeurshouding en overstrekte telkend.

Ben nu 1x geweest, er blijkt een blokkade in Tess haar nekje te zitten dat is meteen behandeld en ook de darmen zijn gemasseerd. Ik moet nu donderdag weer heen, dus zal mij benieuwen wat hij nu gaat doen. Tess heeft een stuk minder last van krampjes en is een stuk rustiger geworden.

Dus ik zou zeggen probeer het gewoon, kijk hoe het uitpakt.

groetjes

Terug
Bovenaan