Osteopaat

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Sofie drinkt de laatste tijd erg slecht. Ze heeft tijdens het drinken last van haar darmpjes (denk ik, want die rommelen heel erg als ze drinkt). Mijn tepels doen pijn, want ze hapt, drinkt eventjes en laat weer los, hapt, drinkt......enz. In overleg met het cons.bureau geef ik nu deels de borst en deels een fles met flesvoeding, of afgekolfde melk (kolven gaat wel redelijk).
Nu heb ik wel eens gehoord dat een osteopaat kan helpen bij darmkrampjes (Cinababy werkt niet).
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes Marije
m.v. Sofie 17-05-08

Hoi hoi,

Ik zeg meteen: gaan!! Wij zijn met Doreen naar de Chiropractor geweest. Ze dronk ook zo moeilijk. Eerst aan de borst, later uit de fles. We gaven overal de schuld aan: krampjes, een keer weg geweest. Bij vlagen ging het heel goed of heel slecht. Op een gegeven moment wist ik het  niet meer en heb een afspraak gemaakt. Wij zijn pas met 4 maand heen gegaan, wou dat ik het veel eerder had gedaan.   Haar nekje en haar bovenrug zaten vrij vast. Achteraf vielen ons heel veel dingen op de plek, zo kon ze haar hoofd niet goed opzij krijgen, zoog niet echt ergens op. Met zachte tikjes heeft ze het los gemaakt, er waren vier behandelingen nodig, toen was het klaar. Daarna was haar zuigreflex stukken beter. Doreen wilde nooit de speen of zoog ook niet op de duim, daar kauwde ze op. Nu valt ze duimzuigend in slaap als ze erg moe is.Doordat ze een betere zuigreflex heeft laat ze de speen minder vaak los, waardoor ze ook minder vaak krampjes heeft.
Bij ons hebben ze ook gezegd dat ze het zouden zeggen als ze niet helpen konden.
Wel had ze na de behandeling altijd wel wat pijn, maar dat konden we altijd prima verhelpen met een zetpil paracetamol.
Volgens mij doet een chiropractor hetzelfde als een osteopaat, maar het ging bij ons meisje echt zachtjes met een soort klikapparaatje, ze heeft het ons ook laten voelen.
Bel anders eens een chiropractor/osteopaat op bij je in de buurt om informatie in te winnen.

Liefs,
Karlien

ps. Dat de nek vast zit kan door de bevalling komen.
Doreen krijste en overstrekte zich altijd als ze niet wou drinken, doet Sophie dat ook?

Hoi Karlien,

Ze drinkt in eerste instantie wel, maar gaat op een gegeven moment haar hoofdje wegdraaien en loopt rood aan en strekt zich dan idd helemaal uit, om vervolgens weer te ontspannen en weer een nieuwe hap te nemen. Dit gaat zo bij de fles als ook bij de borst......
Denk dat ik idd maar eens ga bellen!
Bedankt voor je reactie!

Groetjes Marije

Hoi,
Ik ben ook met mijn kindje bij een osteopaat en het werkt echt!! Bij mij is het om een andere reden maar ben nu 3 keer geweest en je ziet echt per keer vooruitgang!!
Bij mijn meisje hielp cinababy ook niet tegen krampjes. Ik zelf gaf venkeldruppels van daro.
Het voordeel van venkeldruppels vind ik zelf dat je die niet een half uur voor of na een voeding moet geven. Maar die mag je door een fles doen of gewoon in het mondje.

Hoi Marije,
Om nog even terug te komen op je vraag...(ik hoop dat het niet te laat is), maar het kan ook zijn dat jullie spruw hebben!!! Ook omdat je kindje zoveel last heeft van het drinken, maar ook omdat je last hebt van pijnlijke tepels. Kan je ook zien of er iets van een waas, of wat wittigs op je tepels zitten? En/ of heeft je kindje misschien witte bultjes of een wittige waas in haar mondje of last van luieruitslag? Dit hoeft allemaal trouwens niet hoor.
Doet je tepel alleen tijdens het drinken pijn of ook na de voeding? En wat voor soort pijn is het?
Als je vermoed dat het spruw is zou ik zo snel mogelijk naar de huisarts gaan. je moet dan zowel je kindje als jezelf laten behandelen!
Meer informatie hierover kun je vinden op www.borstvoeding.com
ook kun je contact opnemen met iemand van een borstvoedingsorganisatie zoals de VBN of LLL. Heel veel succes!!! En ook al klinkt het akelig, spruw is goed te overwinnen hoor!

O ja, als jij flesvoeding bij gaat geven maakt je lichaam minder melk aan. Dit werkt namelijk op het principe van vraag en aanbod. Hierdoor kan je melkproductie dus teruglopen, wat je waarschijnlijk niet wilt. Als drinken te pijnlijk is kun je beter kolven.

Osteopaten kunnen inderdaad goed helpen bij sommige kinderen.

Als ze hetzelfde aan de fles doet, dan denk ik net als Marjolein in de eerste plaats aan spruw (daar kunnen ze ook flink krampjes van krijgen).
Hoe zijn je tepels? Voelen ze erg zacht aan, zijn ze erg rozig van kleur?
Hoe is haar mondje? Vaak wordt er gezegd dat spruw een witte aanslag is die je niet kunt wegvegen, maar dan is de spruw al ver gevorderd (en erg pijnlijk). Je kunt spruw ook herkennen aan lipjes die een parelmoerachtige glans hebben of die erg roze-achtig zijn. En natuurlijk vooral ook aan het drinkgedrag van je kindje!

Erg raar dat je CB met het advies komt om fles (en dan zelfs met kunstvoeding!!!) te gaan geven. Je hebt waarschijnlijk veel meer aan een consult bij een lactatiekundige. Of bel eens met iemand van VBN of LLL (helemaal gratis!!!).

Terug
Bovenaan