osteopaat

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag met Stef (7 weken oud) bij een osteopaat geweest. Stef heeft een voorkeurshouding naar links en last van krampjes. Verder sliep hij de laatste dagen erg onrustig en werd hij  gemiddeld na 8 vd 10 flessen onrustig en had  moeite met boeren. Dit alles bijelkaar waren voor mij  redenen om een afspraak te maken. In zijn slaap ligt hij dan te mopperen om vervolgens met zijn armpjes te gaan liggen zwaaien waar hij dan weer wakker van wordt. Daarbij lag hij gisteravond als hij dan stil was ook niet lekker ontspannen te slapen. Verder vond ik  de bevalling heftig, maar voor hem moet hij zwaar zijn geweest. Lijkt me geen pretje als je niet goed ligt en er volop weeën zijn, waarop je vervolgens terug geduwd wordt in het bekken en dan in 2 uur tijd wordt geboren.

Gisteravond met mijn man overlegd en vanochtend gebeld. Hij had een wachtlijst van 2 weken, maar zo'n klein babytje kun je geen 2 weken laten wachten, dus daar regelen ze altijd wel wat voor zei hij al meteen. Of we om kwart voor 12 konden, want er had een patient afgebeld. Dat kwam gelukkig uit en dus had ik de mazzel dat we vanochtend er al naar toe konden.

Hij heeft hem behandeld. Er zat spanning in de nek, waardoor het Stef pijn doet om naar rechts te draaien met zijn hoofd en ook in het bekken zat spanning. Verder nog wat punten op het hoofd en op het borstbeen behandeld. Ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Over 2 weken weer terug. als het goed is gaan we nu al verschil merken en na de volgende behandeling moet het als het goed is nagenoeg helemaal zijn bijgetrokken. Het kan dan nodig zijn om nog een behandeling te doen. Wordt het dan echter niet beter, dan moeten we verder kijken. Maar we hebben er in elk geval wel verstandig aan gedaan, aangezien Stef toch wel last heeft van een paar blokkades.

Ik ben dus erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Hij ligt nu lekker te slapen en krijgt dadelijk zijn flesje. De osteopaat gaf al aan dat het voor zo'n klein hummeltje heel vermoeiend is en dat de een veel slaapt erna terwijl de ander er juist onrustiger van wordt. We zullen zien hoe het vandaag en de komende dagen verder gaat.

Groetjes,
Susan

Hoi

Toevallig gaan wij ook vrijdag of zaterdag voor het eerst naar de osteopaat (ligt er aan wanneer er plek is).
Eigenlijk zo ongeveer dezelfde reden als bij jou, ook een voorkeurshouding en nog steeds krampjes.
Celeno is al 3 maanden, dus misschien hadden we al veel eerder moeten gaan, maar goed ik kende dit eigenlijk ook helemaal niet.
Hopelijk gaat het helpen.
Ook ik had een hele snelle, maar heftige bevalling in 2 uurtjes tijd.
Succes ermee en laat even weten of het geholpen heeft.

xx

Hoi,

Tot nu toe heeft de behandeling alleen maar positieve uitwerkingen.

Stef slaapt heerlijk rustig, heeft minder moeite met boeren, is niet meer zo onrustig na de fles en als hij heeft geboerd is het gewoon goed. Hij draait zijn hoofd zelf helemaal naar rechts en naar links. Als hij wakker is ligt hij lekker rustig te kijken. Oftewel een heel tevreden mannetje heb ik nu.

Voor Stef is het dus absoluut een hele goede stap geweest om hem te laten behandelen.

@ Patricia, zijn jullie vandaag al geweest of mogen jullie morgen? Hopelijk heeft het op Celeno net zo'n positieve uitwerking als op Stef. Toen ik ruim 2 jaar geleden zwanger was van onze oudste zoon heb ik van een Osteopaat gehoord en goed onthouden. Ik heb er toen ook alleen maar positieve verhalen over gehoord. Veel succes in elk geval met Celeno en laat even weten hoe het met hem gaat.

Groetjes,
Susan

Hoi

Een beetje late reactie maar goed...
Wij zijn vrijdag geweest en volgens mij gaat de voorkeurshouding wel een stuk beter, hij ligt nu ook af en toe uit zichzelf naar links.
Alleen de krampjes en het spugen zijn nog niet echt beter geworden.
We moeten volgende week maandag weer.

xx

Terug
Bovenaan