Osteopaat

Hallo,
Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Misschien dat het jullie bekend voor komt. En ik wil het graag vertellen omdat wij blij zijn zo vroeg aan de bel te hebben getrokken. Dus mocht je het bekend voorkomen doe er wat mee!!

Onze dochter is geboren op 17 febr. De eerste week ging alles goed. Logisch, ze slapen veel en zijn nog duf van de bevalling. Toen begon het ....veel huilen, en dan bedoel in niet zo maar een huil uurtje. Haar ritme was slapen, voeden, huilen, slapen ed. Nooit eens een poosje lekker wakker ofzo. Dit gedrag kwam ons niet bekend voor bij onze andere dochter, dus wij dachten wat is er toch met haar. Hier klopt iets niet.

Daarbij heb ik een snelle bevalling gehad, binnen 2 en half uur was ze op de wereld!! Andere klachten waren/zijn overstrekken, druk met de vuistjes, onrustig slapen ed. En flink huilen, eigenlijk krijsen.
Ging nooit uit zichzelf slapen, viel alleen maar in slaap bij ons op de arm.
Nou kwam afgelopen donderdag de wijkverpleegkundige langs, ik mijn verhaal gedaan en ze heeft me doorgestuurd naar een osteopaat. Kon gisteren direct terecht...en wat denk je. Alles zit vast in haar lichaampje, waardaar ze gespannen is!! Ze voelt zich dus ellendig....waarschijnlijk heeft dit allemaal met de snelle bevalling te maken. Ze hebben haar gemasseerd, en ze is nu al een stuk opgeknapt. Ze is soms zelfs een poosje wakker zonder te huilen, wat fijn!! Dinsdag mag ik weer heen.

Dus meiden, komt dit verhaal je bekend voor, trek aan de bel, want dit trek je anders zelf niet.

groetjes Bloom

Hier een maart mama. Bij mijn eerste kind hetzelfde verhaal. Een en al spanning in het lijfje vanaf het moment dat we hem neerleggen. Hij overtstrekte ook erg. Slapen was er bijna niet bij, alleen maar huilen en huilen.
Na 3 wk ook naar een osteopaat en binnen 3 behandelingen hadden we een ander kindje. Vanaf toen kon hij wel lekker slapen en werd het een blije baby. Nu is het een heerlijke peuter van 2,5 jaar die nog steeds dol is op zijn bedje en heerlijk slaapt.

Niet twijfelen dus als je kindje veel huilt.

Trouwens: in scandinavie komt de osteopaat standaard en preventief langs bij alle vrouwen die in het zhs zijn bevallen. Ze kijken het kindje even na en behandelen het evt. Daar is het dus heel gebruikelijk.

Hier ook goede resultaten bij onze oudste dochter (voorkeurshouding) Er bleek ook e.a vast te zitten en opeen kon ze wel zonder huilen op haar buik liggen. Met onze jongest spruit gaan we binnenkort voor een check-up. Gewoon even na laten kijken, we hebben gelukkig geen klachten.
Heel fijn dat jullie zo'n goede ervaring hebben en wat bijzonder dat een wijkverpleegkundige jullie doorstuurde. Meestal doen ze dat niet en verwijzen ze je naar de fysio. maar dat ik klachtgericht en bij de osteopaat zoeken ze naar de oorzaak.
Ik hoop dat ve volgende bezoekje evenveel reustaat hebben. Succes

groetje Deetje (jan-forum)

Terug
Bovenaan