Osteopaat

Wie heeft er ervaring met een osteopaat? Ik heb het al een paar keer genoemd zien worden in onderwerpen die gingen over inbakeren, krampjes, onrust en veel huilen. Allemaal dingen waar onze Quintus aan voldoet. Hij is nogal bruut ter wereld gekomen met de vacuumpomp en ik krijg steeds meer het idee dat ie daar iets aan over gehouden heeft. Heb een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Hoop dat hij hem kan helpen met wat hem dwars zit.

Ik heb heel veel ervaring met de osteopaat. Ten eerste kom ik er zelf al jaren (ivm nekwervel die door een verkeerde houding telkens scheef gaat staan), onze oudste dochter heeft een keer een behandeling gehad (die klaagde op dat moment veel over buikpijn, daarna nooit meer) en nu onze baby Olivia ook omdat zij ook veel huilde. Het persen deed bij mij erg lang omdat de persweeën steeds wegzakten en niet sterk genoeg werden. Daardoor heeft zij vast gezeten. 1 behandeling bij onze osteopaat was voldoende om haar te doen veranderen in een tevreden baby die geen ontroostbare huiluurtjes meer had (sinds de behandeling niet meer gehad!) en ineens beter ging drinken en minder ging spugen. Tot die tijd kwam ze maar mondjesmaat aan (40 gram per week ofzo) en een week na de behandeling bij de osteopaat was het ineens 270 gram in een week.
Olivia had heel veel blokkades in haar hoofd door alle druk die erop had gestaan.

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen!
Wanneer ga je ?

Ook ik heb ervaringen met de osteopaat..
Tom was erg onrustig en heeft een voorkeurshouding.. Na een bezoekje aan de osteopaat gaat het echt een stuk beter!!
Een echte aanrader!!!

Ook ik heb ervaringen met de osteopaat..
Tom was erg onrustig en heeft een voorkeurshouding.. Na een bezoekje aan de osteopaat gaat het echt een stuk beter!!
Een echte aanrader!!!

Nou dat klinkt veelbelovend. Ik kan vrijdagmiddag terecht. Ik hoop echt dat ze hem kunnen helpen want hij is duidelijk niet happy.

Wat doen ze dan tijdens zo'n sessie?

Bij Olivia zat het allemaal in haar hoofd. Wat hij bij haar deed lijkt op masseren, maar hij kan ook kleine manipulaties van botten doen. Ziet er niet eng uit hoor.
Bij mij doet het in ieder geval geen pijn en de rust die je daarna in je lichaam hebt is heerlijk.

Ik ben met Kas ook bij en osteopaat geweest. Hij huilde heel veel en overstrekte heel erg, had last van rug, nek en hoofd pijn. Ook zijn heupjes zaten vast waardoor ik niet met zijn beentjes kon "fietsen" of tijdens het verschonen zijn billen moeilijk omhoog kon krijgen. Na 2 bezoekjes aan de osteopaat is het over!

De osteopaat heeft eerst zijn lichaampje onderzocht op spanning, daarna heeft ze een techniek toegepast waarbij Kas "werd dubbel gevouwen", dit ziet er mega zielig uit maar werkt heel goed! Er komt geen druk aan te pas, puur ondersteuning, Kas moest uit zichzelf "dubbelvouwen" zoal eigenlijk elk babietje zou moeten kunnen.

Super dat je gaat! Ik hoop dat de behandeling aanslaat.

Groetjes Anne

Hi,

Ik ben met onze dochter Isa naar de osteopaat geweest. Die hoorde aan haar gehuil dat ze een koemelkallergie heeft en sinds we op andere voeding zitten, gaat het eten met Isa veel beter. Door een beklemming in haar nekzenuw is haar spijsvertering niet goed op gang en heeft ze de eerste behandeling eerst de nekzenuw los "gemasseerd" (het is niet echt masseren zoals je bij volwassenen ziet, maar meer een zachte aanraking). De tweede keer heeft ze haar darmen, maag, lever etc. gemasseerd (door zachte druk op haar buikje uit te oefenen). Nu hoeven we pas in juni weer terug. Daarnaast heeft onze osteopaat ons druppels gegeven voor haar darmen: de een om ze sterker te maken, de ander om in te masseren tegen krampen en die werken perfect.

Toch is een osteopaat geen wonderdokter. Zo hoor je heel veel over "kraken" bij een osteopaat (net als bij een chiropracter of manueel therapeut) en daar zou ik persoonlijk erg voorzichtig mee zijn. Daar heb ik laatst minder goede dingen over gehoord.

Ga gewoon een open gesprek aan!

Gr. Tamara
(februari forum).

Terug
Bovenaan