Osteopaat

Iemand hier ervaring met een osteopaat??

Ik heb voor Ruben een afspraak gemaakt omdat hij duidelijk een voorkeurshouding heeft naar rechts. Als hij wakker is merk je hier niets van. Hij draait zijn hoofd naar 2 kanten en ligt in de box op links en rechts. Maar als hij slaapt ligt hij altijd op rechts ook als ik zijn hoofd naar links draai dan draait hij in zijn slaap weer terug.
Hierdoor heeft hij nu rechts al een heel klein beetje een afplatting (hadden ze op het CB ook gezien) Mijn neefje heeft een aantal maanden met een helmpje opgelopen omdat hij een scheef hoofd had en dit wil ik absoluut niet!!! Dat ventje heeft er een heel raar hoofd aan over gehouden (had hij miss.zonder helm ook gehad maar dat weten we niet)

Ik heb begrepen dat bij een bevalling die of heel snel gaat of heel lang duurt (bij mij het 2e geval) de nekwervels vast kunnen gaan zitten of iets. Dit kan een osteopaat weer losmaken. Ze schijnen ook te kunnen helpen bij darmkrampen ook fijn heeft hij ook veel last van.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Kennis van mij heeft dit gedaan met haar kindje en heeft er super goede ervaringen mee. Ik zou zeggen gewoon doen.

Mijn kindje doet dit ook..heeft ook een duidelijke voorkeur naar links toe. Kan hem wel op rechts neer leggen maar in zijn slaap draait hij zijn eigen hoofdje die kant weer op...Hmm moet dit ook maar eens over leggen met het CB...want helmpje lijkt me niet zo cool!

Liefs

met mara gehad

bleek dat ze een hele zachte shcedel had, dus de afplatting ging snel en was snel weg.

fysiotherapie hebben hier speciale therapeuten voor die aan huis komen en je tips en adviezen geven.

helmpje is pas utierste want na 5mdn is het minder corrigeerbaar ena ls het dan niet verholpen is raden ze een helm aan

Mara hoefde gelukkig de helm niet, bel fysio
tis gratis en aan huis

met een safe-t-sleep kun je bepalen hoe je zoontje ligt, dus ook op de linkerzijde, en fysio heeft speciale kussentjes voor de kleine, die hielp goed

helmpje is 6 maanden 23 uur per dag! idd niet iets om blij mee te zijn
groetjes sabine

@ sabine: Is een safe-t-sleep niet zo'n ding waar je je kindje in vast legt? (kan het natuurlijk ook gewoon googlen bedenk ik me nu maar goed...). Ik dacht dat die waren afgekeurd door veilig slapen? Maar kan het mis hebben hoor.
Wat heb jij gebruikt voor mara dan?
Liefs

Cb had het ook over de fysio maar vond dit nu nog niet nodig.Omdat ik een lange bevalling had en lang geperst heb (hij zat klem tussen stuitbeen en schaambeen) kan het zijn dat de nekwervels wat vast zitten en hij hierdoor een voorkeurshouding heeft. De fysio kan hier niet veel mee. Ook heeft hij veel last van krampjes en windjes en hier schijnt de osteopaat ook iets aan te kunnen doen. Ruben huilt op het moment best veel overdag. De kleine van mn vriendin deed dit ook en die zn hersenvliezen zaten te strak om zn hersenen of iets. 2x naar de osteopaat geweest los gemaseerd en ze had een ander kind vandaar eerst mijn keus voor de osteopaat baat het niet dan schaad het niet en kunnen we altijd nog naar de fysio

Ik ben met Luana naar de osteopaat geweest omdat ze ook een voorkeur voor rechts had/heeft. We zijn nu 3x geweest en het verbeterd zichtbaar!! Ze had haar nekje vastzitten door de bevalling, haar ribbetjes en onderin haar rug zat iets klem. Daardoor dronk ze ook erg onrustig en sliep ze alleen maar ingebakerd.

De osteopaat die kraakt niet hoor, daar zijn ze te klein voor! Hij maakt het los door zachte aanrakingen. Vaak zijn ze na 3/4 behandelingen weer klaar. Luana moet volgende week voor de laatste keer en dan moet het goed zijn. Ze heeft nog steeds een voorkeur voor rechts dus ik ben benieuwd wat hij volgende week zegt!

Ik zou wel even checken bij je verzekering wat deze vergoed want het is prijzig. Hier kost een consult €73,-!! En dan is hij 20 min bezig.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan