Osteopathie

Hallo
Ik kom net van de nacontrole af, en ik moet met Kris naar osteopathie. Ik ben hier erg van geschrokken. Hij heeft een voorkeurshouding, en problemen met zijn darmpjes. Waarschijnlijk komt dat doordat de bevalling heel snel gegaan is.
Zijn hoofdje is aan 1 kant al afgeplat. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik maak me zo ongerust. Ik hoop dat hier iemand mij gerust kan stellen.
Ellen

Hoi,

ik ga straks naar de osteopaat met Borus. Hij draait voor mijn gevoel niet goed met z'n hoofdje. Mijn oudste had 2 verschoven wervels en daarmee ben ik bij een manueel therapeut geweest om ze recht te laten zetten. Ik ben met hem ook 1x bij de osteopaat geweest. Die heeft toen wat ruimte gemaakt tussen 2 wervels. Als de ruimte er eenmaal tussenzit blijft dat ook zo. Een  osteopaat is helemaal niet erg, die kan een hoop wonderen verrichten. Niets om je zorgen om te maken. Vaak werkt het heel ontspannend, omdat het verlichting geeft. Bij een neefje van mij heeft hij ook wonderen verricht, die had ook een afgeplat hoofdje aan één kant. Verder zat er een zenuw bekneld en had hij ook last van z'n darmpjes. Ik laat straks wel even weten hoe het  bij Borus  ging.
Groetjes,
Josie

Mijn zoontje heeft ook een voorkeurshouding, en ook een plat hoofdje. Hij wil voornamelijk naar links kijken. Nu heb ik via het cb de tip gekregen om naar een kinder fysiotherapeute te gaan. Die is bij ons thuis geweest. Ik heb een speciaal kussentje   gekregen zodat sam alleen maar op zijn rechter zij ligt (speciaal daarvoor) Als hij ligt dan kan hij maar 1 kant op kijken. Zo heb ik ook de tip gekregen om in de box niet te veel neer te leggen, en als je er dan wat in hebt omdat dat dan vooral naar de rechterkant te doen. Luier verwisselen moet ik ook zorgen dat ie naar rechts kijkt.Als hij op schoot zit ook alleen maar rechts laten kijken.  We zijn nu 3 dagen daarmee bezig en sam kijkt nu al vanzelf de goeie kant op of recht voor uit. Ik zie zelfs al een beetje resultaat achter op zijn hoofdje. Als Sam dit niet volhoud op deze manier moet hij over poosje een helmpje. Heel veel mensen zeggen o wat zielig met dat kussentje, maar hij ligt gewoon echt lekker en is altijd beter dan een helmpje. Ik hoop dat je er wat aan hebt. groetjes leena

Wij zijn ook naar een osteophaat geweest met Danique, voor haar voorkeurshouding.
En na 3 behandelingen was ze er van af.
Wat ik merk dat veel moeders een osteophaat eng vinden, wat ik wel begrijp als je er nog geen ervaring mee hebt.

Maar het is alleen maar goed voor je kindje, het is een veredelde fysiotherapeut.
Zo moet je hem zien, hij kan net wat meer.
Maar komt ongeveer op hetzelfde neer.

Het is zo goed voor je kindje, ook al denk je hij heeft niets zou je er eigenlijk gewoon een keer langs moeten gaan, voor een check up.
Echt geloof me, nooit verkeerd en kan je kindje een hoop narigjheid besparen voor later.

Liefs Ilse en Danique

mijn kleine heeft ook een afgeplat hoofdje. Hij wil enkel naar rechts kijken.Bij ons van de week ook de fysio thuis geweest en wij doen nu ook van alles om hem naar links te laten kijken en heel langzaam gaat het beter.   Sterker nog, vanmorgen maakte ik hem wakker en toen "lag hij naar links!!!!
We moeten ook veel oefeningen doen met hem maar dat vindt hij ook niet erg.

veel succes

liefs
di silva

Maak je geen zorgen,ga naar die Osteopaat.
Ze verrichten wonderen.
Ik had een zoon die 8 mnd 20 uur per dag huilde.
Hij had het KISS-syndroom.
Door een spoedbevalling met keizersnee was een nekwerveltje verkeerd geschoten.
4 behandelingen en hij was er vanaf!!

Een vriend van mij is kinder Osteopaat dus ik weet er het 1 en ander van omdat het mij gigantisch interreseerd.
Heb alleen spijt dat ik 8 mnd gewacht had vordat ik wilde luisteren.
Daarna is de ontwikkeling heel snel gegaan.een halve mnd later stond ie en met 11 mnd liep ie los!!
groetjes,
Clautje

Kris heeft last van darmkrampjes. Het zou kunnen dat dat ook met de nekwervels te maken heeft. Ik ben afgelopen maandag met hem op het CB geweest. Daar dachten ze dat er iets vast zit in zijn nek. Hij wil wel zijn hoofd draaien, maar het lukt niet. Hij volgt de mensen wel met zijn ogen.
Morgen om half 12 moet ik naar de osteopaat. Ben erg benieuwd. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve resultaten. We gaan er het beste van hopen.
Ellen

Terug
Bovenaan