Otrivin

Hoi,
Ik ben nu snip verkouden en gebruik Otrivin neusspray, heeft iemand hier negatieve ervaring mee [dus niet goed voor de baby, ben nu 15 wkn?
Groetjes Gitty
 
Hallo gitty

Ik ben ook snip verkouden en ik had aan de vk gevraagd welke neusspray ik het beste kan gebruiken en zij adviseerde mij ook otrivin. Dit is namelijk een gewone zoutoplosiing.

Succes
junior
 
Hoi Gitty,

Ik heb al een aantal weken ontzettend veel last van hooikoorts en daardoor een verstopte neus. Medicatie tegen hooikoorts werken helaas niet tegen de verstopte neus dus ik gebruik ook Otrivin (ondanks dat Otrivin-gebruik ontraden wordt bij hooikoorts, maar ja, de hele dag geen lucht krijgen is ook zoiets om ontzettend moe van te worden). In de bijsluiter staat dat het niet langer dan 5 dagen achtereen volgens aanwijzing gebruikt mag worden en niet meer dan 10 dagen in een maand.

Ik verwijs je voor het gemak naar www.apotheek.nl

Hier kun je alles lezen over alle medicatie in combinatie met zwangerschap en lactatie.

Succes

Fonske
 
de bovenste anoniem bedoelt dus de otrivin zoutoplossing. Er is ook een andere otrivin op basis van waarschijnlijk xylometazoline. Weet niet of ik het goed schrijf. Die mag je dus niet gebruiken.
Zelf gebruikte ik altijd de homeopatische neusdruppels van VSM, dit werkt iets beter dan alleen de zoutoplossing. Je moet dan wel echt de maximale dosis gebruiken.
 
klopt, je mag het volgens voorschrift gebruiken, dus maximaal een week achter elkaar en niet meer dan 3 keer (even uit mijn hoofd hoor) per dag. Niet stiekem langer, zoals ik vroeger dus altijd WEL deed!
Zelf ben ik chronisch verkouden, dus ik ben maar aan de zelfgemaakte zoutoplossing gegaan...
 
Ojee, ik heb Xylomethazoline..... oeps.... ga maar snel een met zoutoplossing halen bij de apotheek.... Gebruik die nu 3 dgn. kan toch geen kwaad wel...... Ik had ook zelf zoutoplossing gemaakt maar heel mijn gehemelte ging kapot en mijn neus niet open.... althans ff. Groetjes Gitty
 
Hoi Gitty,

Je mag WEL gewoon Otrivin voor volwassenen gebruiken hoor (met daarin xylometazoline), zolang je je maar aan de voorgeschreven dosering en duur van gebruik houdt.

Citaat van de apotheek-site:

5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

"In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind".

Dus geen paniek, er is niks aan de hand.

Groetjes Fonske
 
Terug
Bovenaan