otrivin

Hi,

Ik ben al bijna een week enorm verkouden: hoesten, niezen en vooral niet door mijn neus kunnen ademen. Nou probeer ik vanwege de zwangerschap zo weinig mogelijk medicijnen te gebruiken, maar als het 's nachts echt niet ging heb ik Otrivin neusspray gebruikt. Gisteren bij de apotheker kreeg ik echter op mijn donder omdat dat dus absoluut niet zou mogen! Maar zoutoplossing werkt echt niet goed genoeg.
Hoe denken jullie hier over? Ik wil mijn kindje natuurlijk absoluut niet in gevaar brengen, maar nachten heel slecht slapen omdat ik geen lucht krijg, lijkt me ook niet gezond.
Heeft iemand nog een goede tip (zoutoplossing en stomen met Vicks heb ik al geprobeerd).

Bedankt en groetjes,
Willemijn.

Hoi Willemijn,

Klinkt als hooikoorts, misschien als je de ramen dicht houd vooral overdag, dat je daar baat bij hebt? En had de apotheek niet iets anders dan een zoutoplossing wat je mag gebruiken??

Groetjes

Ik zou naar je huisarts gaan,
heb zelf een paar weken met een behoorlijke verkoudheid gezeten waardoor
ik ook niet goed sliep, met de vermoeidheid van de zwangerschap zeer vervelend.
In eerste instantie bij de apotheek gevraagd, iets mee gekregen wat veilig was, maar hielp niet.
Daarna bij de huisarts geweest en die schreef iets voor wat veilig was én hielp.
Huisarts heeft er toch meer verstand van, plus wordt er meteen gekeken of het toch niet een één of andere ontsteking is.

oja, zou nog wel even voor de zekerheid dubbel controleren bij de apotheek en melden dat je zwanger bent, daar maken ze meteen aantekening van zodat ze het in de gaten kunnen houden met eventueel voorgeschreven medicijnen.
Daarnaast heb ik thuis ook nog eens de bijsluiter gelezen, want zelf bij de simpele
"onschuldige" middeltjes (hoofdpijnpoeder, asprine, iburofen, bepaalde hoestdranken etc) staat niet te gebruiken bij zwangerschap in de bijsluiter!

asperine is niet schadelijk voor je kindje, het is mij juist aangeraden door de gyn. 1x daags 1 tabletje, het is goed voor de algemene bloedstoevoer-afvoer.
zeker als je al (meerdere keren) een miskraam heb gehad, zou ik het voorleggen aan de verloskundige-gyn. vragen kan altijd! succes.   ( nooit op eigen houtje medicijnen slikken)  

Hi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest. Zij zegt dat het een 'normale' verkoudheid is, maar dat het lang duurt en heftig is vanwege de zwangerschap en een behoorlijk lage weerstand. Hoestdrank, otrivin en paracetamol mogen. Gelukkig maar, want met een zeer verstopte neus in combinatie met enorme hoestbuien  is het wel erg benauwd.
Nu maar hopen dat het snel  beter zal gaan.

Groetjes,
Willemijn.  

Terug
Bovenaan