Oud bloed voor menstruatie

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben nieuw hier en heb verschillende topics doorgelezen, maar heb nog niet de precieze vraag gevonden die ik nu heb.</p><p>Mijn vriend en ik zijn nu vrij kort “bezig” met zwanger worden (Net twee ronden gehad). Ik ben een half jaar gestopt met de pil en we wilden mijn lichaam eerst even de kans geven om te ontpillen.</p><p>Sinds ik gestopt ben bestaat mijn menstruatie uit 2 delen; 5 dagen oud bloed en 5 dagen nieuw bloed. Ook is mijn cyclus vrij regelmatig; altijd rond de 26 dagen. Volgens mijn HA moet ik mijn eisprong bijhouden vanaf het nieuwe bloed. Dit heb ik gedaan en het klopt inderdaad, maar de dag waarop de innesteling zou moeten plaatsvinden (9 dagen na de eisprong lees ik overal) is dezelfde dag waarop ik oud bloed begin te verliezen. Krijgt de innesteling dan überhaupt een kans als ik op dezelfde dag oud bloed verlies? Oh ja, de menstruatie heeft gewoon doorgezet dus ik weet zeker dat ik niet zwanger ben!</p><p>Sorry, het is misschien een stomme vraag, maar ik wil ook niet direct weer naar mijn HA rennen. <br /><br /></p><p>Fijn weekend allemaal! </p>

Hoi Muurbloempje,
bekend verhaal! Ik had 6 maanden last van oude bloedverlies voor m'n menstruatie. Het was steeds exact 5 dagen voordat m'n menstruatie doorzette. Ik heb ook heel veel gegoogled wat dit kon zijn en kon niet echt een antwoord vinden. Wel gelezen over een gekantelde baarmoeder waarbij dat dus ook het geval kan zijn. Ik ben afgelopen maand wat meer gaan sporten en had er deze menstruatie voor het eerst geen last van en had dus gelijk rood bloed... ben er zelf ook nog niet meer naar de huisarts gegaan, wil het de komende maanden nog even aankijken...

Hoi Lolaa,
Oh wat fijn voor je dat het deze maand "normaal" is! Mag ik vragen of het voor jou dan inderdaad de dagen met nieuw bloed zijn gebleven? Dus de 5 eerste dagen zijn "weggevallen"?
Ik heb inderaad gelezen over een gekantelde baarmoeder. Gisteren las ik ook ergens iets over teunisbloemolie en formania; twee middeltjes die je menstruatie weer op orde zouden kunnen brengen, maar ik twijfel dan weer of ik mijn lichaam niet ook even de kans moet geven. Maar het idee dat we "eindelijk" begonnen zijn maakt me misschien iets te ongeduldig haha!

Ik volg dit ook even, want ik ben ook heel benieuwd. Afgelopen maand deed ik voor het eerst ovulatietesten en toen was ik al 3 dagen na mijn ovulatie aan het bloeden. Of het een menstruatie was of 'voorbloeding' weet ik niet, maar desondanks vraag ik me wel af wat voor invloed dit heeft op een zwangerschap. 

Hoi Muurbloempje,
Ja klopt er waren precies 5 dagen weggevallen. Dus ik had gewoon een menstruatie van 5 dagen met nieuw bloed. Ja ik had toevallig ook wat gelezen over oliepakking met Castorolie. Dan moet je je buik daar mee insmeren. Ik had die olie wel gekocht maar toen was het opeens normaal... dus ik kijk het toch nog even een paar maanden aan voordat ik daar iets mee ga doen.
Ik zou eerlijk gezegd als ik jou was ook nog even aankijken voordat je wat gaat proberen, maar je moet natuurlijk altijd doen waar je jezelf goed bij voelt :). Ik snap je ongeduldigheid heel goed! Maar volgens mij betekent het niet dat je niet zwanger kunt raken hoor. Mochten andere ook nog tips hebben of advies dan hoor ik het ook graag! Wie weet heb ik er volgende maand wel weer last van? maaar hopelijk blijft die hele ongesteld uit volgende maand haha!

Terug
Bovenaan