oud bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie hier een antwoord op geven. Wij zijn intussen al ruim een jaar bezig (ronde 15 of 16) voor een tweede kindje, en de laatste maanden heb ik telkens een weekje voor mijn nod bruinige afscheiding. De ene dag wel en de andere dag niet. Hoop dus telkens op een innesteling, maar begin nu ook te geloven dat dit gewoon bij mijn cyclus begint te horen. Heb dit ook pas sinds ik de etos zwanger worden  pillen slik.   Heeft iemand van jullie dezelfde symptomen gehad in de maanden dat je niet zwanger was en in de maand dat je wel zwanger was? Mijn geduld begint een heel klein beetje op te raken en iedere maand is de hoop weer minder dat het ooit nog eens gaat lukken....

Bedankt alvast voor jullie reaktie en geniet vooral van jullie zwangerschap!
Liefs Gwen

Hoi,
Het enige wat ik je kan aanraden als je al ruim een jaar bezig bent ga eens naar de dokter.

succes !
melanie

Hoi Mamaron,
Wat moet dat lastig zijn, dat je iedere maand weer hoop hebt en dat het je dan wordt afgenomen.
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger, nu 7 weken. Mijn vorige keer is uitgelopen op een miskraam en hopelijk gaat het nu goed.
Wat betreft dat oude bloedverlies, dat herken ik wel, alleen ik had er al jaren last van, altijd na mijn ovulatie tot aan mijn menstruatie. Ik ben erg bang geweest dat ik hierdoor geen kinderen kon krijgen en ben daarom door een gynaecoloog onderzocht. Er werd niets bijzonders gevonden, alleen maar oud bloed, overblijfselen van de afgelopen menstruaties. Ik begrijp nog steeds niet waar dit toch steeds vandaan kon komen en waarom mijn lichaam niet direct alle rommel kan opruimen, maar goed. Toen ik zwanger was had ik ook last van oud bloedverlies en ik was er van overtuigd dat dit de vorige keer de miskraam heeft veroorzaakt.  
Inmiddels ben ik dus weer zwanger en ook de afgelopen weken heb ik last gehad van oud bloedverlies. Mijn huisarts en VK hebben mij inmiddels gerust weten te stellen, dat oude bloedverlies heeft niets te maken met je zwangerschap, maar meer met een heel gevoelige baarmoedermond. Na het vrijen, het inbrengen van tampons of als je bij het naar de wc gaan eens wat harder moet drukken dan normaal kunnen er wondjes ontstaan. Hoewel ik er niet blij mee ben, schijnt dit gewoon bij mij te horen en dat moet ik maar accepteren.  
Oud bloedverlies hoeft dus niet te betekenen dat je niet zwanger kan worden of dat er iets mis is in je lijf. Als je het niet vertrouwt, ga dan naar je huisart en laat je doorverwijzen naar een gynaecoloog.  Overigens wel merkwaardig dat je hier last van hebt gekregen toen je die pillen bent gaan gebruiken..... Als je die nou een tijdje niet meer zou gebruiken, zou het dan over zijn?  
Veel succes en laat ff weten hoe te verder gaat!
Groetjes, Karin        

Hoi Karin,

Allereerst bedankt voor je antwoord en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt met bloedverlies nu. Gelukkig dat het geen kwaad kan, dat stelt mij ook weer gerust. Ik heb er inderdaad ook last van na het vrijen en als ik op de wc. iets harder pers.... Maar inderdaad kan ik natuurlijk ook weer eens stoppen met die tabletten om te kijken of het daar aan ligt. Verder heb ik eigenlijk wel het gevoel dat we gewoon vruchtbaar zijn, we hebben al een zoon en ik ben 38, dus heb denk ik nog wat meer geduld nodig.
Mijn nod is a.s. zaterdag, en  ik voel me wel een beetje anders dan anders voor mijn nod, maar dat oude bloed gaf weer veel twijfels. Wie weet dus.... ik zal het nog wel laten weten.
Jij ook veel succes met die eerste onzekere weken, die KRUIPEN  pas echt he?
Liefs Gwen  

Terug
Bovenaan