Oude breuk stuitje en pijn

<p>Op de basisschool heb ik mijn stuitje gebroken en hier verder niet echt last van gehad op bepaalde belemmeringen na (Ik kan geen sit-ups doen bijvoorbeeld, omdat mijn stuitje nu naar buiten staat verder geen baar obstakel volgens de VK.)</p><p> </p><p>Sinds vorige week heb ik enorme pijn in mijn onder rug en stuitje. Het begon aan het begin van mijn zwangerschap met steken in mijn stuitje, maar het is nu toch wel hevig.</p><p> </p><p>Zitten wordt pijnlijker, werken is bijna niet te doen en net na een uurtje gelegen te hebben kon ik bijna niet lopen..</p><p> </p><p>Kan dit bekken instabiliteit zijn? De bekenden van mij die dit hebben gehad zeggen dat het bij hen vooral aan de voorkant begon.. </p><p> </p><p>Ik heb morgen al een afspraak staan bij de dokter, maar het bijna niet kunnen lopen beangstigd me wel. </p><p> </p><p>Ik ben in mijn 17e week.</p>

Klinkt erg pijnlijk wat je hebt.. Ik heb geen ervaring met bekkeninstabiliteit, alleen van horen zeggen. Ik dacht dat bekkeninstabiliteit pas later (vanaf week 20?) voor kan komen? Maar wellicht ook eerder.
Aangezien je probleem best specifiek kan zijn ivm het gebroken stuitje van vroeger denk ik dat het verstandig is om dit aan de dokter of andere ‘professionals’ over te laten.. Zodat je eerst kan uitsluiten dat dat het niet is. Hopelijk kan je vandaag al meer erover horen! En ik hoop dat de uitslag voor je mee valt en je er iets aan kan doen! Succes!

Ik heb helaas de pech dat mijn stuitje scheef staat. Niet hetzelfde als jou, maar ik ben wel goed geholpen bij de bekkenfysio. Wellicht kan de bekkenfysio meer van je betekenen dan een huisarts. 

Hoi ik ook bekkeninstabiteit gekregen met zwangerschap. Begon rond week 15 al last te krijgen van mijn onderrug wat steeds verder ging verspreiden naar stuitje en heupen en omstreken. Met week of 23 naar bekkenfysio gegaan. Ging niet over maar gaf wel goede begeleiding in staan lopen zitten enz. 
Succes en rustig aan ermee☺️?

Hoi hoi!
Heel herkenbaar voor mij! Ik heb 3,5 jaar geleden mijn stuitje gebroken tijdens de bevalling van mijn zoontje. Tot op heden heb ik nog altijd last van mijn stuitje, vooral met lang zitten op harde vlakken, veel lopen en staan. 
Ik heb geen ervaring wat betreft de klachten met bekkeninstabiliteit. Maar ik weet wel dat de gewone fysio al kan helpen met de pijn! 
Zelf ben ik nu 9 weken zwanger en merk nu ook alweer dat ik toch meer last weer krijg van mijn stuitje, dus de eerste afspraak bij de fysio is alweer gepland! 
Succes ermee! Ik hoop dat de fysio in ieder geval de pijn wat dragelijker kan maken voor je!

liefs

Terug
Bovenaan