Ouder(s) van 2 jonge kindjes?

Hallo!

Ik ben een afstuderende HBO-studente die samen met een klasgenoot de opleiding Commerciële Economie aan de Haagse Hogeschool volgt. Samen hebben wij als afstudeeropdracht het ontwikkelen van een lanceringsstrategie voor een nieuw product. Het product is een meerijdstoeltje voor een kinderwagen dat het voor jonge ouders makkelijk maakt een tweede kindje te vervoeren. Het tweede kindje is een peuter met een maximumgewicht van 20 kg.

Jullie kunnen ons helpen met het beantwoorden van de vraag of een totaalbedrag van €130,- een redelijke prijs is voor een meerijdplankje en een meerijstoeltje die bevestigd kunnen worden aan de kinderwagen. Als aanvullende vraag, willen we graag weten door wat (media, mond-tot-mondreclame etc.) jullie beïnvloedt worden bij het maken van aankoopbeslissingen.

Hartelijk dank voor het beantwoorden van deze vragen.
 
Een extra plankje mag volgens mij niet meer dan 25 euro kosten. Zelf heb ik een plankje op maat gezaagd en op de bak gelegd. Kost niks en en werkt net zo goed. Mijn oudste is 4 en dit gaat prima.
 
Hallo,

Zo rond de 30 euro vind ik ook meer dan genoeg, ook wij hebben hem zelf gemaakt.
Voor reclame zou ik toch bij tijdschriften kijken, bijvoorbeeld de wij jonge ouders.
mailadres: redactie@wij.nl
succes verder
 
onze oudste was ruim 18 maand toen zijn broertje geboren werd....en we hebben helemaal geen plankjes/ duowagens oid gebruikt... onze wijk is met vele stoepen zonder van die leuke rijstukjes erg onhandig voor een plankje achter de wagen en duowagens vinden wij gewoon te groot (als je een tweeling krijgt is het natuurlijk aan ander verhaal)

en die zitjes voor bovenop de kinderwagenbak...bestaan op zich al wel, maar zijn voor de meeste huidige kinderwagens niet geschikt... dit heeft vaak te maken met de manier van bevestiging van de bak op het onderstel....daar kan geen 20 kilo extra bij bovenop (als voorbeeld noem ik even de Quinny Freestyle serie, daar zou dit echt geen optie zijn)

Zou zelf denk ik idd dan iets fabriceren met een op maat gemaakte plank.... maar wij gebruikten als we samen op pad gingen gewoon kinderwagen en buggy naast elkaar en als ik alleen op pad ging dan was het baby in de draagdoek en oudste in de buggy.... ging ook prima en die dingen had ik al...

Zou 130 euro er zeker niet voor uit geven (daar koop je al bijna een nieuwe duowagen voor )

groetjes,
Marije
 
Hoi
Mijn kindjes schelen nog net geen 17 mnd.De ouste wordt in juni 2 en de kleine is nu bijna 7 mnd.Zelf heb ik een duowagen(achter elkaar) Aangeschaft tijdens m,n zwangerschap nadat ik wat rond geneusd had op forums, mensen die ook kinderen hadden met weinig leeftijdsverschil,op zich een fijne wagen en ook wel noodzaak wil ik alleen de deur uit gaan. Het is alleen erg zwaar als ik het in en uit de auto moet tillen,maar voor zo,n grote wagen vind ik m best compact.In verhouding met de luxe kinderwagens van tegenwoordig vond ik m niet duur,ik kocht m in de uitverkoop voor 139 euro. Ik heb onlangs ook een buggyboard aangeschaft voor 59 euro,vond het veel geld,maar kon hier in de beurt niks vinden via marktplaats ofzo. Wil het nu gaan oefenen,gisteren nog mee gewandeld,was best een succes totdat ze erop begon te springen. Naar de winkel zal ik m nog niet gebruiken,omdat m,n ouste nogal graag wegloopt.
Het concept waar jullie mee komen is niet nieuw en zeker niet goedkoop.
Tot nu toe is er nog niet echt iets ideaals,naar mijn mening.Zou leuk zijn als dat er nog kwam,maar dat zal voor mij dan niet meer nodig zijn.Het heeft allemaal voor en nadelen. De douwagen is op zich fijn ,maar het vooste zitje is wat klein,zeker nu de ouste weer wat groter is,zit ze vaak met haar voeten op de wielen,om het gewicht te verdelen adviseren ze om dan de jongste voren te zetten,maar dan kan ie niet echt liggen en hij slaapt toch nog in de wagen. Het meerijdplankje is wel fijn kan er zo de stoep mee op en af zonder dat de oudste af moet stappen,maar ze kunnen er zo van af en voor je het weet staat je kleine allleen in de kinderwagen en kan je achter de ene aan rennen, en ga je er een dag op uit dan is het ook niet ideaal,want mijn ouste legt zich ook nog graag even onderuit als ze echt moe is.
nou veel succes met jullie opdracht.

groetjes do25.
 
Nog ff over jullie concept,er is wel een meerijdplankje verkrijgbaar waar je tevens ook een soort van fietszadeltje op kan plaatsen,zodat ze toch nog kunnen zitten. Geloof dat dit ongeveer ook jullie idee was?
 
Ik ben niet zo weg van de meerijdplank. Als je dan gaat lopen schop je steeds met je scheenbenen tegen die plank aan, althans bij ons. Mijn man en ik zijn allebei redelijk lang (1,90) en vooral ik heb lange benen. Bij het uitzoeken van een kinderwagen hebben we erop gelet dat als je achter de wagen loopt, langzaam en sneller, je niet tegen de wagen schopt. Dat is maar net gelukt. Als er nog een plankje voor moet, moeten wij steeds met onze benen wijd lopen.
Misschien is een plankje voor ernaast, zodat het kind zit aan een kant aan de wagen vast kan houden een optie.

Verder vind ik het idee van een zitje bovenop de kinderwagenbak wel goed. Ik weet dat ik vroeger zelf op die manier ook meeging. Mijn broertje lag dan in de wagen, en ik zat er bovenop. Of de onderstellen van de kinderwagens van tegenwoordig dat extra gewicht op die plaats nog erbij kunnen hebben weet ik niet.

Ik weet ook niet precies hoe jullie opdracht luid, maar let ook op de bevestiging. Wij gingen voor onze wagen een parasolletje halen. Nou, er is er dus geeneen die past. Zelfs het parasolletje van het merk van de wagen (Mutsy) past niet!!! Dus als iemand daar nog tips voor heeft, graag.

Veel succes met het afstuderen,
Liesje
 
'Misschien is een plankje voor ernaast, zodat het kind zit aan een kant aan de wagen vast kan houden een optie'

Oeps, moet natuurlijk 'zich' zijn
 
Terug
Bovenaan