Ouderavond op het KDV

Zo leuk, vanavond was er een ouderavond op het KDV van Sophie. Ze doen dat daar 1x per jaar en natuurlijk hoor je geen 'nieuwe' dingen, er is immers altijd een overdracht als je je kind komt ophalen.

En toch vind ik het telkens weer leuk om te gaan (eerst voor Gijs, nu voor Sophie). De leidster neemt een hele lijst met je door waarop de ontwikkeling van je kindje in beeld wordt gebracht: motorisch, sociaal, cognitief en emotioneel. Ze zien al zoveel aan kleintje en het is zo grappig om te zien dat je kind (nu al) verschillend gedrag vertoont in verschillende situaties. Gedrag dat thuis wel vertoont wordt, zien ze niet  terug op het kdv en andersom (ben je toch goed bezig met de opvoeding haha).

ZIjn er meer mama's   en papa's al naar een ouderavond geweest?

Groetjes
Susan

nee, ook nog nooit van gehoord, lijkt me wel goed hoor!
Ivar heeft eerst op een ander KDV gezeten en daar deden ze wel een soort evaluatie-gesprek, vond ik wel heel nuttig!

groetjes Jenneke

Hoi Suzan,

Yep, wij hebben laatst ook een '5-minuten' gesprekje gehad over Puck. Echt heel leuk om tehoren hoe ze op het KDV is en zich ontwikkelt..als het goed is hoor je natuurlijk niks nieuws, maar het is altijd fijn om te horen van 'professionals' dat het goed gaat en je kindje lekker in zijn vel zit...We kregen ook een verslag mee, altijd leuk voor in het plakboek...Hier doen ze dat ook 1 keer perjaar, petje af hoor want dat kost volgens mij best veel tijd!

Liefs, Marcia mv Puck

Leuk is dat zeg. Hier hebben ze geen ouderavond geloof ik. Wel hebben we met 2 maanden nog een gesprkeje over hoe alles nu gaat en hoe Jamie gewend is. En dan hebben we elke jaar een evaluatiegesprekje. Maar ik heb nog niks gehad, omdat Jamie er nog maar 3 weken zit.

Gr. Natasja mv Jamie

Hoi,

Ik geloof dat hij hier eind maart ofzo is. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker meer weet, Tess is vorig jaar in maart daar begonnen en hebben we hem dus gemist omdat ze nog maar zo kort er was. Ik hbe er zin in, wil wel eens rustig weten hoe mijn meiske het daar doet.

Het zal ze echt veel tijd kosten, dit jaar maar eens op de dag van de leidster een lekkere doos chocolade voor ze kopen, die meiden zijn echt goudwaard.

groetjes Nanda

Hoi,

Wij zijn inderdaad ook al twee keer op gesprek (ouderavond) mogen gaan, op het kdv hier houden zo ook tabellen bij voor de ontwikkeling. Vind ik zelf niet echt meerwaarde hebben, het worden zo veel tabelletjes...
En laatst was er een avond georganiseerd waarbij we uitleg kregen over het pedagogisch beleid. Daarna naar de eigen groep, die week hadden de leidsters een filmpje gemaakt. Zo kregen we precies te zien hoe een dag verloopt voor de kleintjes. Was erg leuk om te zien! Vooral het zingen en spelen. Moet zeggen dat ze lekker veel dingen organiseren, elke keer rond een ander thema.

Groetjes Bregje mv Janne

Terug
Bovenaan