oudere 'jonge' ouders uit omgeving Alkmaar.

Hallo, ik ben 41 en heb 2 kleine kinderen, een meisje van 18 maanden een een ventje van 2 maanden. Ik ben niet lang geleden verhuisd naar Alkmaar, en tijdens mijn zwangerschap had ik weinig behoefte aan, of te weinig energie, om een nieuw sociaal netwerk op te bouwen. Nu mis ik vrouwen in de buurt om mee te kletsen, om ervaringen uit te wisselen, om samen op te scheppen over onze kinderen en gewoon vriendin mee te zijn. Wie herkent dit, en hoe pak je dat aan? Mijn kinderen gaan nog niet naar de creche, na de zomervakantie wel 1 dag in de week. Ik ga dan weer 3 dagen werken maar ik werk 100 km hier vandaan.
 
Hoi Geetje,

Wat ik zelf gedaan heb om wat contacten op te doen in mijn nieuwe omgeving: ik ben een cursus ehbo voor kinderen gaan doen. Toevallig dat ik daar een paar vrouwen ontmoette waarvan de kindjes bij mijn kind op het kdv zitten. Maar ook met anderen klikte het wel... Zwemmen met de kleintjes, een cursus muziek op schoot, dat soort zaken. Maar ja, ik kan me voorstellen dat dat met 2 kleintjes misschien wat lastiger organiseren is dan met 1. Zelf heb ik 1 mannetje van bijna 1,5 en dat gaat allemaal erg makkelijk.
Wat je ook kunt doen:  lekker iets voor jezelf gaan doen (recreatief sporten bijvoorbeeld, hoef je niet meteen competitie te doen, maar je komt wel weer andere mensen tegen)

En weet je, het komt ook wel een beetje vanzelf.... Ik merk zelf dat ik nu ik een tijdje langer ergens woon, de contacten ook wel komen.

Geniet van je kleintjes, succes en veel plezier in Alkmaar!
Groetjes
Susan
 
Hoi geetje,

ik ben suzanne 29 jaar en ik heb een zoontje van 6 maanden.
ik woon net 2 jaar in zaandam en heb ook nog niet de tijd gehad nieuwe mensen te leren kennen.
zaandam is niet ver van alkmaar dus als je zin hebt kunnen we mischien kontakt met elkaar krijgen.


ruiters8@hotmail.com

groetjes suzanne
 
Terug
Bovenaan