Hallo Bernie,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat je straks in augustus je kindje in je armen mag sluiten.
Je vroeg of er meer oudere moeders zijn op het forum. Ik heb zo het gevoel dat er meer (wat) jongere moeders op het forum zitten, ook als ik de augustuslijst bekijk is de gemiddelde leeftijd veelal onder de 33. Misschien heb je daarom nog geen reacties mogen ontvangen.
Ik ben zelf 36 en heb net mijn 1e kindje. Misschien was het ergens handiger geweest als mijn man en ik eerder aan kinderen waren begonnen maar als ik naar mijzelf kijk, waren kinderen tot voor een jaar of 2 geleden, niet echt een issue. Ik vond kinderen maar vervelend en al dat oninteressante geleuter over die babies, yeck! (maar dat was vroeger he!)
In mijn eigen omgeving zijn de meesten zo rond de 33 met het krijgen van een eerste kind maar ik ken ook dames die 40 zijn. Hele jonge moeders ken ik niet, op een enkele uitzondering na dan.
Uiteraard weet ik van de voordelen van het jong krijgen van kinderen maar soms loopt het anders dan verwacht. Het is toch elke keer een klein doch groot wonder dat er een kindje wordt geboren. Ik ben in elk geval blij dat ik nu op mijn 36e dit wonder mag ervaren en als het goed gaat, dan komt er nog een volgend jaar...
liefs en veel plezier met de zwangerschap
E