Oudere vader

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's (en papa's als jullie hier ook kijken),

Mijn man en ik verschelen 19 jaar (hij wordt volgend jaar 50). Op dit moment ben ik 15 weken zwanger van ons eerste kindje en mijn man is nu heel bang dat hij een opa zal zijn voor ons kindje. (onzin want hij oogt niet alleen 10 jaar jonger, hij is gewoon geen "oude"vent)

Ook lees je de laatste tijd steeds meer artikelen over de nadelen van een oudere vader m.b.t. de gezondheid van het kindje.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee en hoe gaan jullie er mee om? Ik hoop gewoon dat mijn man straks dolgelukkig is met de kleine en dat we een gezellig en knus gezin gaan vormen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mijn man en ik schelen niet veel in leeftijd (ik ben 36 en hij is 42), maar hij is al wel wat "ouder" dan de gemiddelde vader (en ik ben een ouwe moeder). Net als jouw man oogt hij echter jong en voelt zich ook jong.

Ook hij heeft wel af en toe mixed feelings over zijn leeftijd als vader. Vindt zichzelf te oud en heeft er vaak spijt van, dat we niet eerder aan kids begonnen zijn, omdat we met onze drukke carrieres die goed op gang zijn gekomen vaak erg moe zijn en de kids natuurlijk graag ook iets leuks willen ondernemen op onze vrije dag. Zijn eigen vader was net zo oud als hijzelf, toen hij geboren werd (die is dus nu 84 jaar) en dat vinden we nu best oud. Maar een opa voelt  mijn man  zich niet, gelukkig.

Hallo Roebertha,

Mijn vriend en ik schelen 18 jaar.. ik ben 26 en hij 44.
We merken  echt niks van ons leeftijdsverschil zelfs zo weinig dat als er iemand nog eens over begint dat we denken.. ow ja  leeftijdsverschil??! haha
Hij ziet er niet ouder uit en voelt zich ook niet zo !

Dus geniet lekker van deze tijd en van elkaar!!

Groetjes Joyce,

35 weken

geluk en liefde hangt niet af van een leeftijd.
dat is maar een nummertje...
mijn man en ik schelen 6 jaar... ik ben 19 en hij is 25.
ik ben nu zwanger 18 wk en 1dag.
wij zijn dolgelukkig met elkaar. En al zou hij 25 jaar ouder
zijn. Zouden we nog steeds dit speciale voor elkaar voelen.
En die kleine verrijkt ons leven daarbij.

Heel veel plezier van je zwangerschap
groetjes
Hanna

Hallo,

Wij hebben ook een groot leeftijdsverschil,ik ben 27 en mijn man is afgelopen vrijdag 42 geworden.Ook wij merken het leeftijdsverschil niet in de dagelijkse omgang met elkaar.
Mijn man geniet van  onze zwangerschap en is er niet bang voor dat hij als "opa"gezien wordt of dat hij zich zo gaat voelen.Het ligt er ook aan hoe je in het leven staat denk ik,en hoe je je voelt.Laat je man maar lekker genieten van jullie zwangerschap,iedere (a.s) vader is uniek!

Groetjes Amanda

Liefde hangt is niet afhankelijk van een paar cijfertjes.

De liefde tussen man en vrouw niet en de liefde voor een kidn ook niet. Geniet van het hier en nu. In de toekomst zal het leeftijdsverschil best wel te merken zijn. Maar je kan ook even oud zijn en uit elkaar groeien. Pak die mooie jaren samen en maak je niet te veel zorgen en laat je al helemaal niet in een hoekje drukken door anderen.

Miep

Hallo allemaal!

Ik wil jullie het verhaal even van de andere kant vertellen.
Ikzelf heb "oude" ouders en ik heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Ik hield ze eigenlijk jong, juist doordat ze heel erg veel dingen van mij meekregen, bleven ze ook heel erg bij de tijd. En nog steeds zijn ze super actief en midden in het leven!
Persoonlijk ben ik nu wel redelijk jong (26jr) maar dat komt niet door mijn "oude" ouders. Deels natuurlijk een beetje wel, zodat ze hun kleinkind(eren) nog mee kunnen maken, maar dat was niet mijn belangrijkste beweegreden...
Ook ik heb wel eens gehoord,  "ow leuk, ben je met je opa op stap". En dan toch maar weer vertellen dat het echt je vader is, is dan niet altijd even leuk. Maar het weegt echt niet op tegen de liefde die ik heb meegekregen!
Wat mij betreft; niet luisteren naar alle anderen, en gewoon ervoor gaan. Als het goed voelt, voelt het goed, toch?!

Groetjes,
Nymuee.

Mijn zus is getrouwd, haar man is 21 jaar ouder. Hij is nu 57 en is op zijn 53e vader geworden van zijn vijfde kind en op zijn 55e van zijn zesde kind. (andere vier kinderen van andere vrouwen).
Hij vindt het prachtig, heeft er geen echte problemen mee. Wel was hij van te voren er wat onzeker over en hebben ze er goed over gesproken en goede afspraken gemaakt.
Een 7e kind, (een derde dus voor hun samen) daar heeft hij echt z;n twijfels over.
Vooroordelen van de omgeving, dat kan voorkomen. (zeker als hij al 4 kinderen bij twee verschillende vrouwen heeft...dan weet men het wel te vertellen hoor!).
Leeftijd hangt af van de persoon, de één kan het wel, de ander niet op die leeftijd. En meestal als het kind er is, dan valt alle twijfel weg.
Trouwens, ik vind een vader van 40/42 geen vergelijking met iemand van 50 of ouder.
Kom op, als je je met 40 of 42 al zo voelt........en over carrieres, ja dat merk je dus nu dat je dan wat vermoeider bent, maar of dat nu zo verschilt met jongere leeftijden.....ik weet het niet!
Veel succes!

Terug
Bovenaan