Ouders uit elkaar

Mijn partner wilt bij me weg. Ik weet aleen niet waar ik na toe kan met de kleine. Langer samen blijven gaat niet werken zegt mijn partner. Mijn gevoel is heel dubbel wil het liefst koste wat kost vechten voor deze relatie. Maar voel ook heel veel wrok als we dit door gaan zetten. Ik heb al wrok omdat ik mijn sociale woning heb opgegven omdat mij van alles beloofd werd. Dus een sociale woning duurt nog wel jaren,maanden. Maar die wilt hij mij niet geven. Bij mijn ouders wonen is geen optie. Ook zit ik zonder baan en voor te werken heb ik opvang nodig hoe kan je dat allemaal betalen. Ik zit echt met me handen in het haar.

Ik vind het verschrikkelijk voor de kleine. En iedereen zegt maar dat t beter is om nu uit elkaar te gaan in plaats van als ze nog ouder is. Maar het idee dat het gelukkig gezinnetje er niet meer is vreet aan me.

Heeft er iemand tips voor mij
Of bepaalde handvaten?

Ik snap dat dit allemaal erg vervelend is .. (vervelend misschien wel "klote")
als ik het zo mag zeggen dan ..
Het is normaal dat bij veel ouders dit gebeurt wanneer er pas een kindje is of dat de partner zegt het werkt niet meer.
maar dan is de vraag waarom werkt het niet meer? 
Wat is de reden hierachter. 
Misschien een optie om jullie kindje 1 middag- avond bij opa & oma / oppas te laten zodat jullie eens goed met elkaar in gesprek kunnen en tijd voor elkaar hebben.
want je wilt natuurlijk wel een goede omgeving voor je kleine en natuurlijk bij ouders is dat niet altijd even fijn want je hebt ook je eigen leven en wilt natuurlijk ook je eigen plekje 
ik zou gewoon je gevoel aangeven en toch zeggen dat je er voor wilt gaan als je dat dan wilt, ik heb ook even in een dipje gezeten met mijn partner niet met het idee van we gaan uit elkaar maar wel echt goed besproken dit kan zo niet meer het irriteren aan elkaar, de een die meer doet dan de ander en het hoort erbij dat je het samen doet elkaar steunt en begrijpt in moeilijke tijden er samen doorheen komen vechten voor dit en vooral voor je kleine 

ik hoop je toch een beetje geholpen te hebben.
probeer anders de dingen waar je mee zit of graag aan je partner wilt zeggen even op te schrijven en na te gaan voor jezelf ik hoop dat die je toch zal begrijpen en jullie hier toch samen uitkomen 

dikke knuffel ❤️❤️?

Om door een moeilijke periode in je relatie te gaan en er willen uitkomen heb toch allebei de personen nodig. Als je partner niet verder wil en daarbij blijft, kun jij 'vechten' wat je wil maar dat gaat hem niet meer worden. 
Jullie wonen samen en hij wil niet verder? kan hij niet (tijdelijk) ergens anders wonen zodat jij de tijd hebt om alles te regelen? 
Jullie kindje is toch ook zijn kind? ik weet niet wat voor werk hij doet, maar kan hij niet minder gaan werken (nieuwe ouderschapsverlofregeling? hoe oud is jullie kindje?) zodat jij ook een baan kunt gaan zoeken?
Voor jezelf kun je straks alleenstaande ouderkorting en al die andere zaken gaan aanvragen, kinderopvangtoeslag ook als je kindje naar het kdv gaat als jij gaat werken? Misschien is het slim om contact op te namen met je gemeente, waarschijnlijk hebben ze daar social workers die jou kunnen helpen hiermee. Ook met het aanvragen van een eventuele uitkering of helpen met werk vinden.  
Hoe moeilijk ook, maar ik zou zeggen: hij wil niet verder, his loss! jij moet er nu je schouders onder gaan zetten voor jezelf en je kindje!
Sterkte en succes!

Aanstaande dakloosheid is reden voor voorrang bij de woningbouw. Verder kan je kijken naar particuliere verhuurders (kamers)
Tot je kind 4 is kan je bijstand krijgen zonder sollicitatieplicht.
Als jullie getrouwd zijn, is het nog maar de vraag of hij het huis krijgt?
En voor je kind kan je zowieso alimentatie krijgen natuurlijk.
Ga eens langs bij het juridisch loket, is gratis.
Ga allereerst langs bij de lokale woningbouwvereniging en het CWI (voor uitkering.)

Wat een enorm vervelende situatie zit je in, veel sterkte. Weet dat je er niet alleen voor staat. Welke gemeente woon je? Vaak is er een organisatie die helpt bij jeugd/gezin/geld/woonzorgen als je het zelf niet weet. Zij kunnen je echt helpen! Ook lijkt me praten met je (ex) partner een goed idee, wil hij wel betrokken blijven in de opvoeding? Misschien wilt hij helpen met zoeken van woonruimte? Vraag idd een uitkering aan. Als je het maar vraagt willen veel instanties je maar wat graag helpen. 

Terug
Bovenaan