Ouders van prematuurbabys

<p style="text-align: left;"> Hoi,</p><p>Ik ben de trotse mama van een prachtige dochter.</p><p>Ze is 7 weken te vroeg geboren en woog 1800 gram en was 44 cm.</p><p>Na 3 weken mocht ze gelukkig al mee naar huis. </p><p>Ik sta open voor tips, overigens is het op advies vasn haar kinderarts dat ze groente en fruit als bijvoeding krijgt.</p><p>Alvast bedankt voor eventuele reacties.</p><p> </p><p> </p>
 
Heel bericht geschreven, maar zie dat niet alles geplaatst is, mijn vraag is dus of er meer ouders worstelen met de juiste hoeveelheid voeding geven, mijn meisje lijkt nooit genoeg te hebben...
 
Hoi, 
 
ja hoor ik heb het zelf ook gehad. Onze dochter was 5 weken te vroeg 2544gr inmiddels is ze 19 weken heeft ze 5 flessen van 200 cc en eet ze 2x per dag een half potje (ik maak het zelf) groente of fruit. Ze sliep tot ongeveer 3 weken geleden door maar ze komt nu steeds elke paar uur voor voeding. Vandaag het cb gebeld hierover want de kleine wordt er ook niet vrolijker van en zij raden aan om 1 of 2 flessen dus eerste en laatste met name aan te lengen met rijstebloem. 
Of het echt werkt weet ik nog niet maar allicht het proberen waard? Jbpm zou ook nog kunnen maar ivm kma kan dat hier niet. 
 
Hoe oud en zwaar is je dochtertje? Geef je borst of flesvoeding want volgens mij is er ook voeding speciaal voor hongerige baby's
 
Oooh dat heb ik ook! Ik hoor overal om me heen dat een kindje zelf weet wanneer ze genoeg hebben, maar onze dochter stopt gewoon niet ;-) Geboren met 30+1 en inmiddels 6 maanden gecorrigeerd.

Wij geven op advies van de kinderarts 6x150 ml. Waarvan 1x fruit en 1x groente en 1x een papfles (dus je komt uit op 4 flessen en 2x vast voedsel). Ik kan niet zeggen dat ik veel verandering zie, behalve dat ze ook fruit en groente erg goed eet, wat natuurlijk fijn is :)  Ze komt ook nog steeds voor een nachtfles, dus die papfles rond 22uur zorgt er bij haar in ieder geval niet voor dat ze verzadigd raakt.

Zoals je hoort.. hier ook een zoektocht!
 
Hoi hoi,
Heel herkenbaar! Mijn dochtertje is geboren met 33 weken en is nu bijna 4 maanden, gecorrigeerd 2,5 maand. Bij de geboorte woog ze 2205 gram.
Tot een week geleden dronk ze 6 a 7 flessen van ongeveer 120 a 150 cc. Sinds een week drinkt ze super slecht. Soms maar 400 cc op een dag. Ik had gehoopt dat het een fase zou zijn en dat ze er even doorheen moest. Ik kijk morgen aan en anders bel ik maar het consultatiebureau. Mogelijk hebben zij nog goede adviezen.
Zelf denk ik dat ze mogelijk behoefte begint te krijgen aan vast voedsel, maar ik blijf worstelen met mezelf, omdat ik gewoon niet weet waar ik goed aan doe.
Wat ik zo ontzettend jammer vindt is dat iedereen een andere mening of visie heeft. Ik heb wel eens dezelfde vraag gesteld aan de neonateloog, kinderart, verpleegkundige van het kinderziektenhuis en jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau en ik kreeg van iedereen een ander antwoord..
Ik blijf altijd hopen dat het goed zal komen!
 
Groetjes,
Karima
 
Terug
Bovenaan