Ouders vertellen, onzeker

<p>Hallo allemaal,</p><p>Afgelopen weekend was ik over tijd en bleken we in verwachting te zijn. De eerste keer. We wilden het eigenlijk nog even geheim houden maar ik heb wat bloedverlies gehad, we zijn hierdoor erg onzeker. Ik merk nu dat ik het graag aan m'n ouders wil vertellen zodat ik wat meer steun en input heb. We gaan volgende week naar de verloskundige om te kijken of het hartje klopt. Nu wil ik het graag op een leuke manier vertellen maar ook weer niet dat ze razend enthousiast worden want ik wil wel gelijk onze onzekerheden erbij vertellen. Heeft iemand misschien tips hoe we dit kunnen aanpakken? Alvast super bedankt! </p>

Ik krijg m'n bericht niet aangepast maar wat ik er nog bij wilde vertellen : doordat m'n ouders volgende week op vakantie gaan, willen we het dit weekend vertellen. Anders hadden we de echo afgewacht. 

Hi!

Ik heb het afgelopen weekend aan zowel mijn ouders als schoonouders verteld. Ik ben morgen 7 weken zwanger en ben er met 5 weken achter gekomen.
Mijn ouders liepen al sinds het begin van mijn relatie te zeggen dat we alles niet zo snel moesten doen en een zwangerschap was dus ook voorbij gekomen. Daardoor was ik erg zenuwachtig geworden om het te vertellen. 

Ik had voor mijn ouders en mijn oma die er op hetzelfde moment achter zou komen een doosje bij de action gekocht met daarin een rompertje zelf beschreven met de uitgerekende maand met een paar slofjes met de tekst : Dream big. Mijn positieve test erbij gedaan en die als kadootje gegeven.
Bij mijn schoonouders heeft mijn stiefzoontje van 5 jaar zelf een tshirt versierd waar mijn vriend op had geschreven: Ik word opnieuw grote broer. 
Dit tshirt heeft hij naar opa en oma aangedaan en het hun zo verteld. 

Ik heb mijn ouders gebeld zodra ik een positieve test in handen had :)
Het lijkt me overigens nog wel erg vroeg voor een echo met kloppend hartje. Je bent dan pas een week of 5, misschien net 6, als ik het goed begrijp?
Succes!

Pak een test voor ze in! Een romper of voorleesboekje kan ook, maar dat doet weinig recht aan je onzekerheid. Een test is duidelijk en een verrassing :) 

[quote quote=10118694]Ik heb mijn ouders gebeld zodra ik een positieve test in handen had  Het lijkt me overigens nog wel erg vroeg voor een echo met kloppend hartje. Je bent dan pas een week of 5, misschien net 6, als ik het goed begrijp? Succes![/quote]
Het is inderdaad nog maar heel kort dan! Heb er zelf geen verstand van haha maar de verloskundige zei het ;-). Dacht dat vanaf 21 dagen het hartje kon gaan kloppen. 
Bedankt voor alle ideeën! 

Ik ben nu iets meer dan 5weken zwanger. We hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld, vandaag hopelijk aan mijn ouders. Aan mijn ouders geef ik dan een Jip&Janneke boek.
Ondanks dat het nog heel pril is willen we het toch graag delen, niet met de hele wereld maar wel met de mensen die dicht bij ons staan. Als het misgaat zullen zij er ook voor ons zijn.
Ik heb met 7,5week de eerste echo omdat ze dan kunnen zien of het hartje klopt zei de Vk.

Terug
Bovenaan