ouders vertelt

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

heb net aan mijn ouders verteld dat ik zwanger ben ,we hadden een kunstwerkje laten maken door mijn dochertje en achterop gezet dat er nog een verassing wasen dat ze een broertje of zusje erbij kreeg,ze waren harstikke blij voor ons,nou mijn schoonouders nog maar die reageerde vorige keer ook raar omdat het de eerste keer niet goed ging,was hun reactie toen we het vertelde;o is nu wel alles goed dan er kon nog niet eens gefeliciteerd af echt zo bot was dat.wie heeft ook van die leuke schoonouders?reacties gehad.misschien dat ze nu wel anders reageren,maar echt........word je echt moe van zulke mensen.sorry moest ik effe kwijt hoor.gr wendy 8,1 wk zwanger

Ik heb ook niet zo'n onwijze band met me schoonmoeder, je ziet ze nooit, en ze hebben het altijd over zichzelf, altijd hebben ze wat...maar in ieder geval toen wij het vertelden ging ze als een gek zitten huilen, haha, wist niet wat ik zag eigenlijk...maar daar is het bij gebelven hoor, geen kaartje, of iets gehad verder, en wel jaloers gedrag gaan vertonen toen ze hoorden dat we met mijn ouders om een kinderkamer gingen en een wagen hebben gehad, tja, het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen..ik probeer me er niet meer druk om te maken joh, je hebt je plicht gedaan om het te vertellen en ach als hun niet enthiousast zijn, is hun probleem, als je zelf maar happy bent!
Ik ben dan ook benieuwd of ze strax wel elke dag op de stoep staat als de kleine er is, nou dan zal ik me mond eens open gaan trekken hoor, dikke doeii...zo dat ben ik ook ff kwijt, hihi...
Succes ermee, en geniet er lekker van!

Hoi,

Ook wij hebben het toch (vroeger dan we wilden) gisteravond aan onze ouders verteld. Zij reageerden erg blij! Had ook niet anders verwacht, eigenlijk.
Zelfs schoonvader en - moeder pinkten een traan weg, terwijl het voor hen toch al kleinkind nr. 3 wordt. Hartelijke ontvangst.
Mijn eigen mams stond gewoon te spingen en te juichen, hihi.

Eigenlijk is het wel jammer dat we het al verteld hebben, maar toch ook een opluchting.  We wilden wachten tot de echo, maar ik pas gewoon echt niet meer in mn broeken en snak naar broeken met elastiek. We wilden niet dat ze er op die manier achter zouden komen.
Vanmiddag vertellen we het ook nog de broers en zussen en verder houden we het nog even stil. In afwachting dus van de echo.

Dus nu is het 'wereldkundig'. Helaas maakt dat het er niet wezenlijker op.
Zucht.

Nog 11 dagen tot de echo.

gr. Dee (11 wk + 1 dg)

dit ken ik ook

heb inmiddels 3 mks achter de rug en 1 gezonde zoon.bij mijn eerste zwangerschap heel spontaan was mijn schoonmoeder.mijn ouders dolgelukkig en mijn schoon vader zegt o.nu ben ik voor de 5e x zwanger en van mijn man zijn kant geen felicitaties alleen mijn schoonmoeder die het bij 8 wk werd verteld.O ik hed liever gezien dat je het later verteld had het is nog zo pril met andere woorden dat als het weer een mk werd zij voor niets gefeliciteerd had.(heeft ze nog niet gedaan en mijn schoonvader ook niet en ben inmiddels 19 w zwanger.Mijn familie is dolenthousiast en kopen kadootjes hun niet.

hoi

heb het vanmiddag dus verteld en ze reageerde heel leuk,ze hadden het zelfs al door dat ik zwanger was ze vermoedde het al ook omdat ik gestopt/minder met roken dus viel mee gelukkig.heb zelfs gevraagt of zij ook een middag op willen passen als de tweede er is en daar zouden ze over nadenken dus viel mee.gr wendy

Mijn schoonouders reageerden bij de tweede heel vreemd, mompelden iets van "dat hadden we niet verwacht"en hebben ons niet eens gefeliciteerd. Na verloop van tijd riepen ze nog wel een keer, ik hoop dat deze niet te vroeg komt dan want dan zij wij net op vakantie.
Mijn oudste is namelijk 5,5 week te vroeg geboren. Meer reactie heb ik niet gehoord van ze.

Hoi mamavanDaan, wat een rotreactie van je schoonouders zeg! Echt naar.... Alsof het niet geweldig is dat je weer zwanger bent! Pffft... sommige mensen hebben echt geen tact. En bovendien, stel dat je een miskraam had gekregen, had je dat dan helemaal in je eentje moeten verwerken (als je het dus niet had verteld)? Stom hoor....

Hermelien, zoiets als jij hebt meegemaakt, kreeg ik ook te horen van mijn schoonmoeder: "het moet wel voor die-en-die datum komen, want dan ben ik op vakantie" - alsof ik er invloed op heb wanneer de weeen beginnen!! Ik zou zelf ook wel graag heeeeel binnenkort bevallen (ben nu 41w2d) maar ja, je hebt 't niet voor het kiezen! Vooral ook bot van je schoonouders omdat je zelf toch ook niet wilt dat je kindje 5 weken te vroeg wordt geboren....

Pffft lekker tactloos sommige mensen!

Ik word intussen de hele dag platgebeld of de baby er al is.... Hallo, als de baby is geboren, bellen we heus wel, en als ik aan het bevallen ben, wil ik dus liever niet gestoord worden, mensen!! Zodra ik weeen krijg, trek ik lekker de telefoonstekker eruit - en tot die tijd laat ik m'n man opnemen :)

Veel sterkte ermee allemaal!
~Hilde 41w2d

Wij zijn nu voor de 6e keer zwanger (5  miskramen)  en mijn ouders zijn heel enthousiast en hopen met ons mee dat het goed gaat. Vragen ook hoe ik mij voel etc.
Mijn schoonouders hebben het van mijn man gehoord en ik was daar niet bij. toen ik hen de eerstvolgende keer zag (binnen een paar dagen) hebben ze helemaal niets tegen mij gezegd.
Toen ik dit weekend zei dat ik geen rosbief mocht, zei mijn schoonma ook nog: nou het is nog maar afwachten, eerst maar eens zien, het is nog erg vroeg.
Ik heb dus ook de indruk dat wij het hen beter niet hadden kunnen vertellen, net of zij meer teleurgesteld zijn geweest dan wij!!!

Tja wat erg dat zij geen kleinkind kregen, maar ik een miskraam. Wat vervelend voor hun!
Ja ik ben voor de lol voor de 6e keer zwanger en heb 1 kind gekregen.......voor hun is het echt erg.

sorry hoor, moest het ff kwijt.....

Terug
Bovenaan