ouderschapsverlof

Hallo,

Weet iemand misschien hoe het zit met je ouderschapsverlof als je van baan veranderd?

Kan je het meenemen naar je volgende baan zodat je de resterende uren opneemt als je een jaar in dienst bent. Of betekent het dat je de uren gewoon kwijt bent.

Groetjes
Becca
 
hoi becca,

bij mij in het cao staat dat je minimaal 1jaar in dienst moet wezen om ouderschap te kunnen opnemen.
dus ws gaan jou uren ook verloren want het is volgens mij overal zo maar weet het niet zeker dus zou ik als ik jou was even informeren en na vraag doen.
sterkte

gr moni
 
Hoi,

In mijn cao staat dat je minimaal 1 jaar in dienst moet zijn en dat je het in 1x moet opnemen. Omdat je van baan veranderd en dus 1 jaar lang niks op mag nemen, denk ik dat de uren "weg" zijn. Maar dat kan natuurlijk per cao verschillend zijn. Anders zou ik het als ik jouw was aan je nieuwe baas vragen, want ze mogen best in positieve zin van de cao afwijken. Heeft mijn baas ook gedaan, ik nam het eerste half jaar 9 uren verlof op, maar heb nu toch mijn contract laten aanpassen op eigen verzoek (van 37 uur naar 20 uur) Ik had nog uren over en eigenlijk moest ik ze in 1x opmaken, ik heb het alleen zo weten te regelen dat ze de overgebleven uren "bevriezen" en ik ze later nog een keer op kan nemen, maar voordat Ruben 8 jaar is.

groetjes daniella
 
De regeling, zoals ie nu bestaat, gaat waarschijnelijk per 1 januari veranderen. Dan bestaat het ouderschapsverlof niet meer. Je moet een levensloopregeling afsluiten en daarvan moet je dus uit eigen pot evt. ouderschapsverlof betalen.
Maar de overheid is er nog niet helemaal uit (lekker op tijd...) dus het kan ook nog wel veranderen
 
Terug
Bovenaan