ouderschapsverlof

Zijn er moeders hier die na hun zwangerschapsverlof volledige ouderschapsverlof opgenomen hebben?

Ik had namelijk eerst voor 20u ouderschapsverlof. Maar na 2 weken had ik het toch wel erg moeilijk en kon ik me niet echt concentreren. Daarnaast deed mijn kleine het ook niet goed op de creche. Hij weigerde te eten.

Ben ik nou zo anders of zijn er meer die het moeilijk hebben en toch maar ouderschapsverlof opgenomen hebben?

groetjes

Becca
 
ik heb meteen mijn ouderschapsverlof opgenomen. Kwam omdat onze zoon geen plek had op kinderdagverblijf (wachtlijst) maar vanaf dat hij 6 maanden oud was hadden we plek, dus ik moest wel. Achteraf was ik daar toch wel erg blij mee, hij was 6 maanden toen hij naar de creche ging, niet een kleine baby meer en het ging ook meteen goed. Ik denk dat met 3 maanden ik hem niet had kunnen achterlaten. Maar goed dat is aan ieder zelf.

Groetjes,
lia
 
Hallo,
Ik werk onregelmatig ook avonden en weekends. Ik werk nu 70% is 25.8 uur. Ik zou graag naar 60% is 21 uur willen. Dit kan op mijn werk alleen als ik oudersshapsverlof opneem. Maar de meesten nemen dit pas op bij hun tweede kindje. Ik heb na lang dubben besloten om dan eerst maar 70% te blijven werken maar als ik mijn hart volg zou ik toch graag 60 % willen. Ik hoef pas in januari te beginnen, mijn zoontje is dan 5 maand. Ik heb vakantie en onbetaald verlof achter mijn zwangerschapsverlof opgenomen. Dat was sowieso wel lekker. Ik heb ook een beetje het gevoel dat als ik nu al verlof opneem ik zwak ben omdat het anderen ook lukt. Moeilijk hoor. Ik snap je wel. Maar neem jij dan zoveel verlof op dat je helemaal niet meer werkt voor een tijdje?
In ieder geval succes gewenst met je keuze en volg je hart....

Groetjes Hannie
 
Ik heb na mijn bevallingsverlof gelijk 13 weken aansluitend ouderschapsverlof opgenomen. Heerlijk was dat! Mijn zoontje was 6 maanden toen ik weer voor 3 dagen in de week (onregelmatig) ging werken. Hij heeft hierdoor volledig borstvoeding gehad tot hij 5,5 maand was. Ik denk niet dat ik dat vol had kunnen houden als ik al eerder was gaan werken. Daarbij komt ook nog dat ik me 12 weken na de bevalling echt nog niet zo goed voelde dat ik zou kunnen gaan werken...
 
quote: Mama Britt reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-12-2005 17:42:47'));

Kan je niet na ieder kind ouderschapsverlof opnemen dan?!





Ja zeker!
Maar..... met de huidige nieuwe wetgeving kan het ouderschapsverlof wel eens in gevaar komen!
Ik werk in het onderwijs (basisschool) en wij hadden een twee maanden geleden een informatiebijeenkomst over levensloopregeling. Deze adviseur vertelde ons dat de overheid er aan denkt om het ouderschapsverlof af te schaffen. Je wordt dan dus verplicht om een levenloop te nemen. Je moet het dan van je eigen potje snoepen.....
Het wordt je dus gewoon door de neus geboord............
Maar, een collega van mij heeft de Algemene OnderwijsBond gebeld (een beetje leerkracht is daar wel lid van....) en die zeggen van niks te weten........ wat moet je daar nou weer mee??????????????
Zucht......... de overheid begint weer aan iets waar ze nog helemaal niet over uit zijn...
en dan kan ik nog wel verder gaan over de ziektekostenverzekering......... maar dat doe ik niet!!!!
Genoeg gezeurd!!! Moest ff.

De hartelijke groeten van Titiana
 
Wij hebben allebei aansluitend aan mijn bevallingsverlof, oudersschapverlof  opgenomen, verspreid over een heel jaar,  ik werkte daardoor maar 21 uur per week, mijn vriend 27. omdat ik onregelmatig werk met toen diensten van 8uur en mijn vriend dagen van 9uur werkt, hadden we het eerste jaar geen oppas of KDV nodig en hadden we allebi onze tijd met de kleine, heerlijk! Zou het zo weer doen, als het nog kon
 
Terug
Bovenaan