Ouderwets vernoemen

Hoi allemaal,
Wij willen onze baby vernoemen. Weet iemand misschien een leuke meisjesnaam?
De voornamen zijn Antonia Maaike (eventueel Jantje er nog bij).
Janneke, Anna, Anne vallen af.

Ik ben benieuwd.

Hoi,

Wij hebben onze twee kinderen ook vernoemd. Ze hebben allebei drie namen. Alleen de kinderen hebben als roepnaam de naam die we zelf leuk vonden. Misschien een tip. Dan hoef je geen verbastering van de naam te maken. Misschien heb je er wat aan!

Groetjes!!!

Hoi Marina,

Precies zoals Poppe gaan wij het ook doen, we hebben onze "eigen" voornamen en de tweede wordt een combinatie van onze moeders of onze vaders........

Als jullie trouwens denken, wat is die nog laat wakker..............ik zit in de nachtdienst!
hoop dat jullie wel lekker slapen.....,

Groetjes Rimke
13 weken + 5 dagen.

hoi allemaal,

mijn zoon is ook vernoemd en bij ons is dat gelukkig niet moeilijk,

mijn schoonvader heet officieel johannes, mijn vader heet oficcieel johan en mijn vriend heeft als tweede naam johannes, dus mijn zoon heet joey-johannes.

als deze tweede nou een meisje blijkt te zijn gaat ze amy, franciena, elizabeth heten.
mijn moeder heeft als tweede naam franciena en en mijn schoonmoeder  haar roepnaam is francien maar officieel heet ze franciena en de elizabeth komt dan van mij af en dat heb ik gedaan zodat als het dus een meisje is zij de zelfde afkortingen als mijn overleden moeder heeft die heet afgekort a.f.e. en zij dan dus ook.

en het mooie is dat er geen schreve gezichten komen want mijn kinderen zijn dan naar iedereen vernoemd en ik ben dan dus niemand vergeten. goed hé

groetjes tineke

quote: Marina03 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2008 20:08:28'));

Hoi allemaal,
Wij willen onze baby vernoemen. Weet iemand misschien een leuke meisjesnaam?
De voornamen zijn Antonia Maaike (eventueel Jantje er nog bij).
Janneke, Anna, Anne vallen af.

Hmm, moeilijk hoor al wil je echt de namen in de roepnaam gebruiken.. Ook wij hebben onze dochter vernoemd, maar in de doopnamen, niet in de roepnaam. Maar anders kun je nog Maaike op verschillende wijzen schrijven, Meike, Mijke. Of de letters door elkaar gebruiken: Annika (dat kwam in mij op toen ik Antonia Maaike zag, beetje vergezocht dat wel )
Of Antoinette, Tia, Tonia (duh!), Tanja, Nina
Marieke, Ika, Aafke, Maartje
Jantien..

Ik kom eigenlijk alleen op de wat oudere namen, maar ach... die komen zo langzamerhand weer in.

Succes! En leuk om zo te brainstormen. Ik heb zelf Antonia in mijn doopnaam, misschien heb ik er zelf ook nog wat aan! Veel geluk met je meisje (tenminste neem aan dat het een meisje wordt) en laat even weten wat voor naam het nu is geworden.

Groetjes Mamajo.

hoi hoi
dank je wel voor de reakie.
ik heb alleen wel liever dat in de roepnaam ook een beetje de voornamen terugkomen.
anders is het echt zou van Klaas Jan en we noemen hem Piet.

Mamajo, nee ik weet niet wat we krijgen, maar uit de jongensnaam zijn we al.
Het wordt een verassing. Bedankt voor het meeverzinnen. Er zit 1 naam in die wij ook nog in ons hoofd hebben, nl. Tanja.
Marieke en Antoinette vallen af, want zo heten mijn nichtjes.
Lastig he, vernoemen (als je het wilt).
Hoever ben jij? Ik ben 18 weken precies vandaag.

Doeidoei

Hoi Marina.

Spannend he, wat het wordt, wat is het gevoel? Ik ben nu 16 weken zwanger en ons gevoel zegt overduidelijk een jongen, ik ben benieuwd. Het maakt mij eerlijk gezegd niets uit. we hebben al een dochter Fiene, maar mijn man wil het wel graag weten. We hebben nog even bedenktijd..;-)
Ondertussen zit ik ook lekker na te denken over de namen. Ben er nog niet helemaal uit, eigenlijk helemaal niet. Bij Fiene hadden we de keuze tussen 2 jongensnamen en dat bleef zo tot het einde. En nu gaan we die waarschijnlijk niet gebruiken. Het wordt iig wel een hollandse naam, maar het liefst niet een die je al 100 keer hoort. Alhoewel Jasmijn (ja lekker origineel) nu boven aan ons .. ehm. mijn lijstje staat.
Van de namen die ik jou had genoemd vind ik Tanja en marieke ook het leukst. Succes met je zwangerschap en wie weet hoor ik het nog wel wat het uiteindelijk geworden is.
Groetjes mamajo.

Terug
Bovenaan