oudste kindjes bij bevalling?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, afgelopen week was ik op controle en vroeg de vk wat we met de oudste 2 doen tijdens de bevalling. Ik vind dit een hele goede en moeilijke vraag. We hebben   toen de jongste geboren werd mijn zus gebeld, die heeft hem gehaald. Hij was toen net 2 jaar. Nu zijn ze 4 en 6 jaar van Februari, en heel erg betrokken bij de zwangerschap. De vragen komen dan nu ook bijna dagelijks, en ze hebben ook al gevraagd hoe de baby uitkomt. Ik wil daar eigenlijk gewoon eerlijk en duidelijk over zijn. Bij mijn vorige bevallingen is alles goed gegaan, en heb zelf nu zoiets van, ze mogen best in huis blijven, en dan vraag ik mijn zus of ze hierheen komt. Als het dan echt niet zou gaan, kan ze altijd nog ergens heen gaan met de kids bv. Hebben   jullie hier ervaring mee? Ik vind dit echt moeilijk om vooraf te zeggen. Wie weet raad? Groetjes en doe lekker rustig tijdens deze warmte. Wendy  

hoi,

ik zou het niet doen.
ik was 6 toen ik erg graag bij de bevalling van mijn broetje wilde zijn en het mocht van mijn moeder. maar haar werd geadviseerd om het niet te doen.
ik was toen heel boos maar ik begrijp het nu wel.
en moeder huilt niet heeft geen pijn....... in de beleving van een kind.
en als dan zoen klein meisje haar moeder ziet huilen heel veel pijn heeft en nog eens roept ik kan niet meer ik wil niet meer.
lijkt het me niet goed om dat te zien.
elke bevalling doet pijn ook al gaat het nog zo goed.
wil je je kind het beeld geven van een moeder met veel pijn op bed.
of een zielsgelukkige moeder met het babytje in haar armen. jij bent de pijn snel vergeten maar een kind van 6 ook?
laat ze er bij komen zodra het geboren. wat is het doel om je kind bij de bevalling te hebben???

heel veel sterkte met je bevalling.
dit is puur mijn mening misschien denk je er zelf wel heel anders over.

groetjes moni

ik denk na het nog eens na lezen dat ik de vraag verkeerd heb gelezen
maar ook hier heb ik wel een mening over. hahaha

als ze slapen lekker laten slapen en is het overdag lekker weg laten gaan en meteen terug laten komen als het geborren is. je weet nooit hoe deze bevalling verloopt ws ook goed maar je weet nooit.

Hoi..

Toen mijn tweede dochter geboren is was de eerste twee en een half.... mun moeder was in huis om haar bezig te houden.. en gelijk na de bevalling mocht ze haar zusje bewonderen.... Een paar uur daarna was mijn eerste dochter in een hoekje gekropen en was nogal van slag... want ze had gezien dat de navelstreng nog vast zat en doorgeknipt werd en "vond het draadje zo eng" ze heeft hier best lang last van gehad eigenlijk...Toen mijn derde dochter geboren werd waren de andere twee zeven en vier en een half jaar oud... mijn ma was ook toen in huis en gelijk na de geboorte mochten de andere twee   binnenkomen om hun zusje te bewonderen... ging heel goed en relaxed..
Twaalf weken geleden is Rosalie geboren... Ik had mijn drie meiden de keus gegeven bij de bevalling te zijn... De oudste van zestien is erbij geweest.. zij heeft fotos gemaakt.. de andere twee van 13 en 9 jaar wilden niet en waren gelijk erna erbij..
Ik denk dat je een wat ouder kind beter zelf kunt laten kiezen... als ze zo jong zijn zijn ze idd nogal geschokt omdat hun mama onder het bloed zit... pijn heeft en alles wat daarbij hoort... ze zienje dan vaak zoals ze je nog nooit gezien hebben...
Overweeg het dus goed....als ze gelijk na de bevalling erbij kunnen zien ze alleen de mooie dingen en kun je ze altijd nog uitleggen hoe het is gegaan...

liefs Bats

Persoonlijk vind ik ook dat je het niet moet doen. Als het een mooie bevalling zou zijn kan het in hun ogen nog een bloederige en pijnlijke belevenis zijn. Het zal zo ie zo nooit meer door hun vergeten worden. Als het dan een positieve ervaring is dan is het heel leuk voor ze..maar een negatieve vergeten ze ook hun hele leven niet meer.

Ik heb er zelf 2 die we ook gaan wegbrengen. Eerst zou ik thuisbevallen en dan zouden we ze kunnen laten slapen. (hier in dit huis hoort niemand je gillen) Als het was gebeurt tegen de ochtend aan dan zou mijn moeder ze gewoon komen ophalen. Nu moet ik wel naar het ziekenhuis.. dus als er wat aan de hand is bel ik mijn moeder en dan komt ze naar hier en kan ze hier blijven met de kinderen.

Ik hoop voor je dat je in ieder geval een mooie bevalling krijgt.
Groetjes Nova
40+2 3e kindje

Bij de bevalling van mijn tweede en derde zijn de kinderen altijd in huis geweest. Bij mijn tweede bevalling was mijn 1e nog geen twee. Ze heeft weinig van de bevalling meegekregen. Oma was beneden met haar aan het spelen. Bij de bevalling van de 3e waren mijn dochters ook thuis omdat het erg snel ging! Zelfs oma was er nog niet. De oudste werd wakker net na de geboorte. De dokter heeft haar met een smoesje naar boven gestuurd om de placenta geboren te laten worden. Ze was 4 jaar. Als je zelf boven bent denk ik dat de kinderen best beneden thuis kunnen blijven. Je kunt zo ook best veel uitleggen. Oma kan dan zelf beslissen een ommetje met ze te maken ofzo mocht het nodig zijn. Het is jouw beslissing en je weet zelf wel een beetje wat je kind aankan. Je kinderen thuis hoeft geen probleem te zijn.Ik zou er zelf niet zo gauw voor kiezen ze bij me in de kamer te hebben tijdens de bevalling. Het zou me afleiden en het lijkt me voor hun ook best heftig. Succes met beslissen!
Suzan

Hoi,
Ik heb mijn vorige zwangerschap ook lang getwijfeld. Mijn oudste dochter, die toen vier was wilde erg graag bij de geboorte zijn. Ze had het bevallingsboek al in handen gehad en was vooral erg nieuwschierig.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat een kind van vier niet kan relativeren, een kind schrikt erg van bloed, een moeder die pijn heeft en gekreun en geschreeuw. Ik was erg bang dat het ondanks de voorbereiding toch een traumatische ervaring voor haar zou worden. Tijdens de bevalling was ik toch wel erg blij met mijn keuze want zolang de kinderen in de buurt waren schoot de ontsluiting totaal niet op, ondanks de pijnlijke weeen. Toen de kids naar school waren was de baby er binnen een kwartier...
Deze zwangerschap is er voor mij geen keuze, zelfs al willen ze bij de bevalling zijn, het antwoord blijft nee. Natuurlijk zijn ze direct na de bevalling  welkom en zien ze de baby voordat ze gewassen en aangekleed wordt. Maar pas nadat de placenta gekomen is zodat ze alle bloederige details bespaard blijven.

bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik inderdaad mijn   zus laat komen, dan kan ze onder met ze bezig zijn, en weg gaan als het nodig is. Ik zou ze er wel graag snel bij willen hebben, maar dan beter niet tijdens de bevalling. Groetjes en nogmaals bedankt Wendy

Terug
Bovenaan