Oudste zoontje pijn aan zijn plasser...

A

Anoniem

Guest
We zijn al weken aan het sukkelen met mijn oudste mannetje van 3 jaar..
Hij heeft al weken buikpijn en uiteindelijk dachten we het gevonden te hebben omdat de dokter dacht dat hij blaasontsteking had.. Hij heeft toen antibiotica gehad en zijn plas is onderzocht.. Uit zijn plasje kwam niks, maar toen hij die week antibiotica had leek het wat beter te gaan..
Na die week kwamen de klachten steeds weer terug, en nu kan ik niet aan zijn plasser komen of hij roept al dat het zeer doet.. Je kan ook zien aan hem dat zijn hele gezichtje vertrekt als ik eraan kom.. Ook klaagt hij over pijn helemaal onder in zijn buik..
Heeft iemand van jullie enig idee??????
Gr. Anne-Marie

Hoi,

ik heb helaas geen idee voor je.
Maar ik zou wel zsm naar je HA gaan als ik jou was.
T is zonde t manneke... dat zal wel echt pijn doen dan.
Ik zal er gwn op staan bij de HA dat ze verder gaan onderzoeken, want dit is gwn zielig!

Sterkte ermee...

Liefs Debby.

Hoi Anne-Marie,

Ik zou gewoon naar de huisarts terug gaan. En als hij echt heel veel pijn heeft zou ik zelfs naar de post gaan morgenochtend!
Hij klaagt namelijk niet voor niets over pijn. En ik zou je niet met antibiotica naar huis laten sturen zonder dat je weet wat hij nu precies heeft!
Heerst er misschien op de creche een schimmelinfectie en heeft hij die opgelopen? Bij ons is het namelijk ook wel eens voorgekomen, vind het zelf heel erg, betekent dat ze niet echt goed omgaan met de hygiene....

Succes, en we horen hoe het is afgelopen.

liefs Maris

Hoi..
Een schimmelinfectie zou idd kunnen, maar hoeft echt niet via iemand anders te zijn gekregen..
Van een antibiotica kan je het nl ook krijgen!!!
Ik werk zelf op een kdv, en ik denk dat wij als leidsters er beter mee omgaan ,dan menig ouder..Soms zien we een kind al 14 dagen met die schimmel, en zitten ouders te wachten tot het over gaat, nadat we het toch al meerder keren hebben gezegd dat het ws niet zomaar over gaat..
Een zalf helpt vaak heel snel. Waarom zou je je kind ermee laten lopen??
Gewoon pijn, en jeuk, is niet fijn hoor!
Dit geld uiteraard niet voor alle ouders!!
Maar komt toch vrij vaak voor.
Gr Rina

Hoi Anne-marie,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb een neefje die nu bijna 4 jaar is en hij had er ook ontzettend veel last van.

Hij is nu begin dit jaar besneden (vanwege de pijn) omdat zijn voorhuidje te klein of groot weet ik niet precies meer was en daardoor had hij steeds ontstekingen. Hij heeft nu nergens meer last van.

Klinkt erg raar maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes
Inge

Ha Anne-marie,

Ik herken dit verhaal zo, niet van de blaasontsteking dan maar van die pijn aan zn plasser.
Ik heb een zoon Mike van ruim 3 (8-11-04) die had een aantal maanden terug deze "kwaal". De 2e dag dat hij daarover klaagde was ik voor de jongste op het CB en die arts heeft er naar gekeken en het bevestigde haar vermoede dat het voorhuidje nog niet los is. Dat kan met gemak tot de 4e 5e levensjaar duren en kan soms irriteren en echt heel pijnlijk zijn. Haar advies was om zo min mogelijk met zeep te wassen, spoelen (douchekop) met water en gewoon lekker in bad. Later heeft de ha er nog naar gekeken en bevestigde wat ik eerder had gehoord en melde me dat het al wel een stukje los was.
Als het jouw niet lekker zit, kan je voor de zekerheid altijd naar de ha gaan, ik bedoel daar zijn ze voor toch?! Want ik weet natuurlijk niet of het met zn eerdere blaasontsteking te maken kan hebben.

Heel veel succes meid

groetjes,
Achnita

Hoi. Ik ben met hem naar de dokter geweest (al voor de tigste keer, want hij heeft al weken last van van alles maar we konden er de vinger niet opleggen zeg maar..), en ze denkt dat het idd zijn voorhuidje is, en misschien ook dat het plasgaatje zelf (?!?!) te nauw is.. We hebben nu zalf gekregen en dat moeten we 2 x per dag in masseren om het soepel te maken.. Ook moeten we goed kijken als hij plast, of de plas er in een keer gemakkelijk uitkomt of dat   er eerst een soort bolling ontstaat en dat de plas er dan wat moeilijk uitkomt.. Valt niet mee als hij nog niets op het potje doet maar ja, hahahaha komt goed..
Gr. Anne-Marie

Hoi An,

Fijn dat ze nu verder kijken en dat het hopelijk snel duidelijk is wat het nu is en dat hij er maar snel vanaf is.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan