Ovaluatietesten: 1 negatief en 1 positief......

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Wij zijn nu een paar maanden aan het testen met ovaluatietesten. 1 maand hebben we duidelijk positief kunnen testen (helaas toch niet zwanger) 2 maanden kregen we helemaal geen positieve test. Dit waren overgens testen van sensitest.

Nu wilde ik heel lang door testen omdat ik het vermoeden heb dat ik heel laat of helemaal geen eisprong heb. Dus ik op internet (Duitsland) hele goedkope testen gekocht (anders betaal je je scheel).
Deze maand was ik dus begonnen met die testen. Afgelopen weekend waren we een weekendje weg en ik was vergeten om een test mee te nemen. Dus ik bij de kuidvat testen gekocht, eigen merk. Die gaf heel licht positief aan, maar ik las dat het dan toch nog negatief is.
Eenmaal thuis ging ik door met de kruidvat testen, gisteren was die (volgens mij) duidelijk posief aan. Ik voor de lol met dezelfde urine een goedkope test erin gedoopt, en wat denk je......... hartstikke negatief!!
Ik dacht dat er geen verschil was tussen goedkope en dure omdat ze allemaal op hetzelfde hormoon testen.
Ik ben benieuwd, ik ga over een paar dagen weer een kruidvat test nemen, kijken of die wel negatief wordt dan.
Zo zie je maar weer. En toch vind ik het vreemd.
Wat zijn jullie ervaringen met deze testen?
Ik wil eigenlijk alleen controleren of uk Uberhaubt wel een eisprong heb (heb het vermoeden van niet) en ik vind de testen die je in de winkel koopt te duur om daar 2 weken achter elkaar mee te testen.

Hoi Ris,

Verwarrend is dat zeg. Ik heb zelf geen enkele ervaring met de kruidvattesten, maar ik heb elders (ook hier op het forum) wel 's gelezen dat mensen er  rare uitslagen van kregen.

Zelf gebruik ik altijd de testen van sensitest. Ik heb ze ook gebruikt toen ik in het ziekenhuis liep voor onderzoek of ik een eisprong heb (en die heb ik) en ze worden bij mij altijd op de goede momenten positief. In het begin kon ik dat ook nog achteraf bevestigen doordat ik ook mijn temperatuur bijhield.

Ik heb wel altijd op wisselende dagen in mijn cyclus m'n eisprong (dus soms op dag 13, soms op dag 17, maar dat is prima op te vangen met de ovutesten).

In ieder geval, als je denkt dat je geen eisprong hebt, dan zou ik beginnen met je temperaturen te nemen in combinatie met ovulatietesten. Dan kan het best zijn dat je in 1 maand echt veel van die dingen kwijt bent, maar de volgende maand heb je al meer "richting" en zullen het er minder zijn. In het begin gebruikte ik er wel 10 in de maand, nu nog 2 of 3.

Succes!

Esk (ronde 18)

Hoi,

Ik ga deze week voor het eerst beginnen met de ovulatietesten. Heb ze besteld bij
Sensitest. Wil gaan kijken wanneer mij eisprong is aangezien die ook heel erg
varieert. Hopenlijk kunnen we deze maand dan een keer op het goede moment klussen want het is gebleken dat we al een aantal keren te vroeg waren gestopt.
Ben dus benieuwd of ik een positieve test krijg.

Debbie

Hoi,

Het gekke is dat ik nog een tempratuurverhoging heb gezien. Ik tempratuur deze maand voor het eerst.
Ergens in het begin van de maand had ik verhoging maar toen voelde ik me ook niet lekker (had de heersende griep).
Verder blijft mijn temp schommelen tussen de 36.6 en 36.8.
Ik had verwacht dat het vanmorgen verhoogd zou zijn omdat ik zondag een positieve test heb gehad, en tempt gaat zover ik begrijp omhoog tijdens of net na de eisprong.

@ Debbie, volgens mij zijn wij ook steeds te vroeg gestopt met klussen, deze maand gaan we door in de tweede helft. Hopelijk lukt het nu wel.

Hoi Ris

Ik heb ook de testen van kruidvat gebruikt en bij mij bleven die 5dagen positief aangeven dus dat lijkt me ook niet kloppen. Ben nu met de testen van sensitest begonnen maar kan je nog niet zeggen of die goed werken want ik ben zondag vergeten te testen en ma en di was er een licht streepje te zien en vandaag niets. Dus denk ik  dat hij  zondag positief geweest zou  zijn. Maar ik weet niet of de testen nadat hij positief geweest is weer een licht streepje aan geven. En mijn temperatuur blijft tussen de 36.5 en 36.7 dus daar merk ik ook niks aan. Dus ik snap er allemaal ook niet meer zoveel van.

Gr Bianca

Hoi Bianca,

Waren alle testen van de kruidvat positief, er zitten er namelijk 5 in een verpakking.
Ik heb er nu 3 gedaan en waren in principe allemaal positief, ik ben maar uit gegaan van het duidelijkste streepje. Ik heb er nu 2 bewaard, die ga ik over een paar dagen een keer gebuiken ben namelijk erg benieuwd of ze dan nog steeds positief aangeven want dan klopt het dus niet.
Toch wel heel typisch dat er zoveel verschil zit in de testen.
Als ik nu terug ga kijken in mijn temp lijst, zie ik dat ik op dag 16,  36.9 had. De dag ervoor en erna had ik 36.8 en dan gewoon weer 36.6
Alleen heeft de ovaluatie test niks positiefs aangegeven. Dussss, ik weet het niet meer!
Als ik zover terug kan rekenen hebben we wel sex gehad op dag 16.
Naja, we wachten de NOD wel weer af.

Ik vraag me alleen af, welke test is nu echt goed en nauwkeurig??

Hoi Ris,

Mijn ervaring met sensitest testen is niet positief. Ik had of alleen negatieve testen, of vals positieve. Dit laatste werd bevestigd door de bloeduitslagen. Een week na een positieve test liet ik bloed prikken op progesteron, wat stijgt na je eisprong.
Kruidvat testen heb ik geen ervaring mee.

Ik ben wel de duurdere testen gaan gebruiken, nl. de digitale van clear blue. In het begin had ik inderdaad wel 10 per cyclus nodig, maar al vrij snel kon ik met zo'n 3 a 4  testen per cyclus doen. Mijn cyclus varieerde tussen de 30 en 35 dagen.
Ik ben daarnaast erg goed op de signalen van mijn lichaam gaan letten, inderdaad temperaturen (wel alleen tijdens de testperiode), verandering in afscheiding, maar ook eetgewoontes. Heel stom, maar zo ontdekte is dat ik vanaf een dag of 2 voor mijn eisprong zin kreeg in zoetigheid.

Omdat ik zwanger wilde worden met behulp van een donor, ben ik eerst begonnen met het in kaart brengen van mijn cyclus. Toen deze duidelijk was, en we besloten te beginnen met inseminaties was ik 2 keer in de 3e ronde zwanger. Hoop dat jij ook snel zwanger bent!

Groet Vonni

Hoi Ris

Ik had 2 setjes gebruikt omdat bij mij niet duidelijk  is wanneer m'n eisprong precies  is, maar dat is het nu nog niet dus word van die testen niet echt wijzer. Ik denk dat ik er maar niet meer zoveel mee bezig moet zijn en mezelf niet meer zo gek maken. Raak hierdoor alleen maar over de zeik en dat zal ook niet helpen. We hopen er maar het beste van en wachten maar af. Over anderhalve week moet ik weer ong worden (hopelijk niet) dus we zien wel. Ik vind het trouwens ook raar dat er tussen verschillende testen zo'n verschil zit je zou toch denken dat alle testen hetzelfde hormoon opsporen en dus even goed moeten werken maar dit is dus niet zo. Ik vind het ook weer een beetje ver gaan om die dure testen te gaan gebruiken dan word het wel heel  erg duur!

Gr Bianca

Terug
Bovenaan