Over de fotowedstrijd

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

In diverse topics komt het onderwerp fotowedstrijd terug. Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel even heb getwijfeld of ik Julian in een wedstrijd wilde laten meedoen, omdat ik daar direct amerikaanse beelden bij krijg over contests enzo.
Maar het is niet Julian die aan de wedstrijd meedoet, het is een foto van hem. En de foto's die worden geplaatst worden beoordeeld, daarbij speelt bijvoorbeeld de lichtinval, contrasten, kleuren etc ook een belangrijke rol. En ook in hoeverre de foto aan het thema (deze keer zomer) voldoet. Tuurlijk wordt de foto nog mooier als het kindje er op lacht of straalt. Maar:
AL ONZE KINDJES ZIJN MOOI!!!  Ook met een snottebel. Ook zonder gel. En ook met stokbroodresten om de mond .

Zo, dat wou ik even kwijt!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nou nou, jij bent op dreef!
Ik vind eigenlijk niet de foto echt bepaald of het wint.
Ik kijk naar het kindje en hoe die erop staat.
En ik zou ook kunnen kiezen als dat kindje een snottebel heeft, of een vlek op haar/zijn trui.........
De ene keer spreekt een grappige foto me meer aan en de andere keer een mooie.
En al onze kindjes zijn winnaars hoor!!!!!!!!!!!!!!!
Maar omdat ik geen super - deluxe camera heb kan ik niet kei scherpe foto's maken.. maar natuurlijk wel foto's die bij het onderwerp passen.

Groetjes Kirsten

Ik kijk altijd naar of de foto zelf een verhaal vertelt. Het moet zonder toelichting eigenlijk het thema uitstralen. En ik ben dol op snottebellen, dus dat werkt echt niet tegen (jummie).
Voor mij hoeft een foto niet scherp te zijn (hoewel dat in sommige gevallen wel meewerkt).
En het moet ook super luchtig gezien worden (zoals al eerder ergens gemeld). We hebben natuurlijk allemaal winnaars, en het gaat er absoluut niet om dat het ene kindje beter zou zijn dan de ander, maar puur de foto...wat straalt het uit.
Een foto op internationaal niveau van een kindje in afrika wordt ook niet gekozen tot 'top-foto' omdat het kindje zo mooi is, maar omdat het een verhaal vertelt.
Ik zou zeggen: Lekker plaatsen die foto's!
Liefs Nelleke

Ik ben het met Daisy en Nelleke  eens..
Het totale plaatje is dat wat een foto mooi maakt, niet alleen het kindje wat er op staat. De sfeer, de mimiek van het kind, de scherpte van de foto en zeer zeker de belichting.

Een "gewoon" mooi kiekje krijgt iedereen wel voor elkaar. Maar een foto is pas écht goed gelukt als het iets bij een ander los maakt. Een lach, vertedering of misschien wel ontroering..

Esmé mv Kay

Oke jullie winnen!!

Hahaha dit was namelijk ook ongeveer wat ik bedoelde maar kreeg het niet goed uitgelegd!

Terug
Bovenaan