Over de rand?

onze zoon van 16 maanden klimt sinds vandaag op de salontafel :-(

nu ben ik zo bang dat ie ook uit bed wil gaan klimmen en dan zich dus
bezeerd... Hij slaapt nog in een ledikantje. moeten we al aan een ander
bed? ikzelf zou dat niet erg vinden want dat bukken om hem in of uit
bed te krijgen kost me m'n rug. (heb al niet zo'n sterke rug en
mannetje is 13 kilo inmiddels). maar komt ie dan niet steeds z'n bed
uit met een laag bedje? en zo ja, hoelang duurde dat bij jullie voordat
ze doorhadden dat ze in bed moesten blijven? hij kan z'n kamer niet uit
want de klink staat omhoog van de deur. hij krijgt onderhand nu ook
alle deuren open namelijk. Alle ervaringen zijn welkom!



Groetjes Patricia

mv een klim-aapje

 
Heyhey,

Toen onze dochter dat ging doen, hebben we haar in een campingbedje laten slapen. Een extra matrasje erin voor 't ruggetje en ze kon er niet uitkomen, want de zijkanten geven geen grip. Hopelijk kan je er wat mee.

Succes,

Venkje
 
Hallo mama van een klimaapje,



Zelf hebben wij ook een klimaapje in huis van nu 17 mnd. Dion genaamd.
Hij slaapt sinds hij 1 jaar is in een peuterbedje. Hij ligt dan wel in
een slaapzak, wat uitklimmen wat moeilijker maakt. Verder hebben we
niets in zijn kamertje waar hij niet aan mag komen of waar hij op kan
klimmen (behalve zijn bedje) de klinken van de deur hebben we niet
omhoog, ik wil geen fort nox. We hebben traphekjes op de overloop en
daar kan ie geen kant op. echt ideaal zo'n peuterbedje eventueel zou je
er ook nog een save-t-sleep in kunnen doen, dan komen ze er ook niet
zomaar uit.



Hopenlijk kun je er wat mee.



Groeten,



de mama van Dion

 
Bij de meeste ledikantjes kun je 2 of 3 spijlen eruit halen zodat ze niet uit bed hoeven te klimmen, en zich dus niet kunnen bezeren. Ook kunnen ze tijdens het slapen dan niet uit bed vallen, wat met een gewoon bed wel is. Mijn kinderen zijn eigelijk nooit uit bed gekomen als ze moesten gaan slapen. Als we ze in bed legde wisten ze gewoon dat ze moesten gaan slapen. Als er in het slaapkamertje verder niets is wat gevaarlijk is maakt het ook niet zoveel uit als ze even rondlopen.
 
Erg bekent verhaal bed klimmen. Onze oudste dochter inmiddels net 2 is een echt klauterkabouter, ze klimt overal op en in... Rond haar 17, 18 maanden begon ze ook uit haar bedje te klimmen. Eerst alleen als wij in de buurt waren en later probeerde ze het ook zelf. Omdat ik op dat moment  hoogzwanger was van onze  jongste ( nu bijna 5 maanden) ben ik haar maar  gaan leren door middel van spel hoe ze er uit moest klimmen zodat   als ze het zou doen dat ze wist waar ze mee bezig was. Rond de 21 maanden zijn   we haar in het grote bed gaan leggen. De eerst nacht wou ze in haar lelikant ( hadden we op haar kamer laten staan) en sinds doen ligt ze in het grote bed ( een gewoon 90 bij 180 bed) en slaapt ze zelfs beter. Ze komt niet uit haar bed en blijft op haar bed ( al dan niet spelens met haar poppen en knuffels tot dat wij komen). Vond het in het begin erg eng maar ben nu heel  blij dat we het gedaan hebben. ( scheelt ook erg voor je rug het in en uit tillen heb ook nog eens bekkeninstabiliteit dus....)
Hoppelijk kun je hier wat mee.

groetjes mama van  2 donderstralen  
 
Terug
Bovenaan